Søgning på: danskerne i verden. Resultater: 19701 til 19720 af 47039
-
Mrs
ForumindlægHej!\n\nJeg er en komplet idiot til engelsk.\nFor jeg ved ikke hvad 'r' i den engelske titel Mrs. betyder.\n\nJeg ved at Mr. betyder Mister (på dansk Hr.) og at Ms. kan betyde Miss (frøken), med hvad i alverden med Mrs.???\n\n\nKomplet_Idiot_! -
Vist/vidst
ForumindlægMange danskere har svært ved at skelne mellem vist og vidst i sætninger - det gælder også mig.Der er de klare sætninger, hvor brugen af vist hhv. vidst er klar, fx:"Han har vist sig dygtig""Han har vidst det længe"Men så kommer problemet. Vi tager en tilfældig sætning:"Ha... -
kedeligt
Forumindlægjeg har siddet i næsten 2 uger og siddet og læst og læst og atter læst til eksaminerne, og jeg bedte til at få en pause, da alle mine eksaminer lå 3-4dage lige efter hinanden. Nu har jeg min sidste eksaemen tilbage den 19. og har 9 dage til forberedelse..endelig har jeg fået min pause, men nu, nu... -
Litteraturhistorie.
ForumindlægDet kan godt være det lyder dumt. Men hvad kan jeg bruge litteraturhistorie til i dansk analyser osv. For alt det vi har læst om er forfattere og nogle af deres bøger og hvad de omhandlede. Så fatter det ikke? :S Håber nogen vil forklare, så jeg ved det. Derefter kan jeg læse om det her i ferie... -
Freud
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at arbejde med Freuds teorier i AT og har valgt fagene Dansk A og Samfundsfag A. Er der nogle der har nogle idéer til hvordan man kan få de to fag til at samarbejde ? Og er der nogle der kender nogle noveller som er Freud relateret ? Min problemformulering lyder indtilvide... -
Doping: Statistik
ForumindlægHejm Jeg er lige pt. igang med at lede efter en eller flere statistikker der viser danskernes dalende interesse inden for cykelsporten i Takt med øget opdaget brug af doping - jeg har ledt og ledt, men er ikke kommet frem til noget. Jeg har prøvet inde på "danmarks statistiks hjemmeside"... -
Kildehenvisning, havard metoden. Hvad gør jeg når årstal er ukendt?
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive projekt, hvor jeg benytter Havard-metoden. Jeg henviser til http://library.au.dk/fileadmin/www.bibliotek.au.dk/Guides/Referencehaandtering/Litteraturhenvisninger_i_Harvard.pdf Jeg er stødt på en hjemmeside, hvor jeg ikke kan finde ud af, hvornår den er skrevet/lavet/red... -
Oversættelse af spansk sætning :-)
ForumindlægHej, jeg håber rigtig meget jeg kan få lidt hjælp til at oversætte denne spanske sætning! Dansk sætning som skal oversættes: Fredag fik vi kage i klassen og fik tidligt fri fra skolen. bagefter så jeg tv-showet x-factor med min kæreste, lavede frugtsalat og spiste slik. Jeg skrev dette i m... -
Lidt blandet spørgsmål søges hjælp til
ForumindlægGør rede for nogle væsentlige træk ved det danske demokrati - kom herind under magtens tre deling. Gør rede for andre stryeformer Hvad kendetegner den arbejdsløshed vi har i øjeblikket ? Gør rede for arbejdsløsheden i DK siden starten af 1970'erne og frem til i dag . Hvad kan årsagerne være t... -
Eksamen misforståelse ?? hjææælp
ForumindlægHej jeg har vidst glemt eller misforstået noget til dansk eksamen. De første 10 min er en præsentation af ens tekst og de næste 10 min er en samtale mellem elev censor og lærer. Derefter går der 5 min på bedømmelsen og karaktergivning. Præsentationen er det så at fortælle hvorfor man har valgt... -
Selviscenesættelse af Muhammedtegningerne
ForumindlægHej. Jeg har som mit AT-emne valgt selviscenesættelse af Muhammedtegningerne og vil gerne fordybe mig i hvordan Ahmed Akkari, Abu Laban og Flemming Rose har iscenesat dem selv i forhold til krisen. Jeg er indtil videre kommet frem til forskellige udtagelser og artikler, men synes mit materiale er... -
Hvor meget man skal skrive til hvert punkt
ForumindlægHejsa folkens Er der nogle der ved hvor meget man skal skrive til hvert punkt når man skal analysere et essay til Dansk prøveform B? Skal man skrive f.eks. et langt resume eller skal man bare skrive et resume der ligger på 2sætninger? Og hvad med kompositionen osv.? Jeg har skrevet en del ... -
Held og Lykke i SSO
ForumindlægHEJ ALLE..Jeg vil bare lige ønske alle held om lykke i SSO aka 3.G's opgaven. Håber i alle for fyret den for vildt af og skrevet en hammer god opgave, hvad enten der er Dansk, Historie, Matematik, Tysk, Engelsk eller andet.. Lykke til herfra - see you on the other side..Med Venlig Hilsen Chri... -
LAVIENNE
ForumindlægDa jeg er ved at åbne et bageri der har været lukket i nogle år, som førhen hed LAVIENNE, vil jeg gerne høre om der er nogen der ved hvad det helt præcist betyder på dansk, nogen siger det betyder wienerbageren, men jeg ville godt finde ud af hvad det helt præcist betyder. Tak for hjælpen... -
Tobak
ForumindlægHej Jeg skriver i dansk om tobak. Jeg ville lige høre om i havde nogle ideer til hvor jeg kan få fat i nogle reklamer om tobak. Det er jo ikke tilladt at reklamere for tobak nu til dags, men før år 2002 var det tilladt, så hvis i har nogle links så må i gerne sige til. mange tak på forhånd -
Læseprøven 2010
ForumindlægHej folkens Til alle der der var oppe i skriftlig dansk mandag d. 3/5 og havde læseprøven Ville bare høre hvad i synes om den mht. svæhedsgrad, hvor langt i nåede osv. Personligt synes jeg, at den sidste opgave med Robin Hood var den sværeste, da jeg synes at mange af ordene kunne passe ind i s... -
Gode gymnasier...
ForumindlægHej Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vælge gymnasium.. Jeg bor i KØbenhavn N og vil gerne have et godt gymnasium, men jeg er virkelig i tvivl om hvilket gymnasium jeg skal vælge.. Er der nogen, der kan anbefale et godt gymnasium, som ikke ligger for langt væk? Jeg vil gerne have: Matemati... -
betydning for karakteren?
Forumindlægjeg har lige været op til dansk, hvor jeg valgte at skrive litterær artikel om henrik Popiddidans roman Lykke-Per godt nok bare et uddrag af det. det er fra 1898-1904 skrevet. jeg har skrevet en del om romantikken og lave nogle okay iagtagelser. MEN har været dum og ikke nævne det moderne ... -
Partiernes placering
Forumindlægheejj Hvor ligger de enkelte partiers placerings såsom højrefløj, venstrefløj og midt ? 1. Enhedslisten. 2. Dansk Folkeparti 3. Radikale Venstre. 4. Venstre. 5. De Konservative. 6. Liberal Alliance. 7. Socialdemokraterne. 8. SF. 9. Kristendemokraterne. På forhånd 1000takk -
Arabisk matematik
ForumindlægHej Folkens! Nu er SRP på vej, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal håndtere matematikdelen, da vi i 2.g sprang mange ting over (Forkert lærer) Vi har hverken haft meget om 2. gradsligninger og da slet ikke noget om 3. grads, så hvis nogen har skrevet om dette eller blot om arabisk ...
