Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 19741 til 19760 af 60468
-
Litteraturvidenskab
ForumindlægHey...Jeg har lige afsluttet 2.g og er begyndt at tænke lidt grundigere over valg af videregående uddannelse... Pt står litteraturvidenskab øverst på min liste over drømmeuddannelser, så jeg ville høre, om der er nogen af jer, der kan fortælle lidt om den uddannelse eller anbefale nogle sider...?... -
Hjælp
ForumindlægNår man får 02 på gymnasiet er det altså 2? også mit andet spg. Når man skal beregne karakter på gymnasiet og man har fået 02, skriv man så 02 eller bare 2? Samt dividere du med antal fag, eller tæller man mundtlige og skriftlige karakter sammen? På forhånd tak. -
HF uden 2. fremmed sprog
ForumindlægJeg skal igang med en fuld HF her til August, og det under mig lidt at jeg ikke skal have 2. fremmed sprog. Jeg troede at det var et krav hvis man vil søge ind på en vidergåendeuddannelse? Men det er måske bar mig der har misforstået det? -
Ekposinel funktion: (Hjælp)
Forumindlæg#0 Firmaet Nice’s årlige omsætning er givet ved funktionen f(x) = 4300 · 1,07^x , hvor x er antal år efter år 2010 og f(x) er omsætningen i tusinde kr. a. Hvad var Nice’s omsætning i år 2008? Firmaet Toogood havde en omsætning på 3,25 mio. kr. i år 2010, og siden da er firma... -
stillehavet
ForumindlægHvad er det nu det hedder på engelsk.. er det ik noget med oceain.. -
globaliseret
ForumindlægHvordan siger man 'globaliseret' på engelsk? -
Rette
ForumindlægEn, der har mulighed for At rette en engelsk stil?:) -
Pædofili
ForumindlægHvad dælen hedder det på engelsk? Min ordbog er ikke til meget hjælp. -
SRP om medicinsk cannabis i USA
ForumindlægHejsa :) Jeg har i december afleveret min SRP om medicinsk cannabis, og havde egentlig en ret god fornemmelse af den. Nu er jeg begyndt at tvivle på den, og kan ikke helt finde ud af, om jeg synes den er god nok og hvor den ville ligge i forhold til karakterskalaen. Opgaven er skrevet i fagene b... -
Klagegrundlag.
ForumindlægJeg var oppe i skriftlig engelsk forleden, og jeg maa erkende, at jeg er meget usikker paa hvorledes det er gaaet. Jeg behersker sproget og staar normalt godt, men til den skriftlige eksamen fik vi foerst lov til at skrive lidt over en halv time efter delproeve 2 er gaaet igang. Umiddelbart ser... -
Komma
ForumindlægGeneral regel for hvordan man sætter komma i engelsk stil?? -
Matematik hjælp
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med at løse følgende ligning vha andengradsmetoden og evt. forklar det step by step? Tak på forhånd -
Brøk med én ubekendt (Parantes, gange og divider)
ForumindlægHej, Jeg har følgende brøk jeg bøvler med. Håber nogle kan hjælpe mig (Y2 er min eneste ubekendte og et procenttal) ( (X1 x Y1) + (X2 x Y2) ) / (X1 + X2) = Z Ex. ( (100 x 10%) + (20 x Y2) ) /(100 + 20) = 10% Hvordan er ligningen, hvis den skal vendes som Y2 = ...... På forhånd tak -
Stil
ForumindlægHej SP. Nogle herinde som har haft en stil fp9 engelsk december 2019, som er en sjæl der gider at svare på mit spørgsmål. -
Financial controller
Forumindlæghejsa alle sammen. Jeg overvejer at søge ind på financial controller, men jeg har lige et spørgsmål. Er der nogen der ved om bøgerne er på engelsk eller dansk ? -
sproglig hjälp
ForumindlægIt is probably from (folke) school in 4.class in xx School the first time I got introduced with the subject to English and until 9.class. Jeg mener at: Det er muligvis fra folkeskolen i 4.klasse i xx skole som jeg förste gang fik kendskab til engelsk sproget og indtil 9.klasse.. -
funktion,
Forumindlægjeg har et spørgsmål til en opgave om funktioner, opgaven lyder, i 2004 var det samlede elforbrug til fjernsyn i Danmark 765 GWh, i perioden 2004 - 2010 voksende elforbruget til fjernsyn i Danmark med 82 GWh pr. år, hvordan bestemmes variablen,? -
Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægI 2010 var elforbruget i en bestemt husstand 6348 kWh. De følgende år faldt forbruget med 0,8% om året. Hvilket år kommer elforbruget ned under 5700 kWhm hvis udviklningen fortsætter? -
rettelse
Forumindlæg18-årige Jesminda Bhamra - kaldet Jess - bor i en mellemstor engelsk by og er vild med fodbold. På væggene i hendes værelse hænger plakater med den engelske fodboldspiller David Beckham, og når hun kan se sit snit til det, spiller hun med sin gode ven Tony og hans kammerater i parken. Og Jess er ... -
Hvorfor skal fysik/kemi være obligatorisk?
ForumindlægDer er noget jeg simpelt hen ikke forstår. Hvordan kan det være, at det for folkeskole elever skal være obligatorisk, at skulle til mundtlig fysik eksamen. Det er noget de fleste ikke skal bruge frem over, og noget som de fleste ikke engang skal have på gymnasiet. Det kan da ikke være rigtigt d...
