Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 19741 til 19760 af 63056
-
Forskrift stamfunktion
ForumindlægHvordan bestemmer jeg en forskrift? En funktion f er bestemt ved f(x)=3x2+6x . Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(1,2). -
Procent...
ForumindlægHejsa :) Er gået lidt i stå i denne opgave: Da kaninen Mini var otte uger gammel vejede den 340 gram og var 12 cm lang. Da den var 22 uger, vejede den 870 gram og var 17 cm lang. A) Hvor mange gram tog den på? (530) B) Hvor mange cm voksede den? (5) C) Med hvor mange procent ... -
Rigtig formel?
ForumindlægGælder dette? : hvis: y=b*a^x er: x= ln(y/b)/ln(a) -
hjælp
Forumindlægmit mat sejler, plz hjælp. Skal aflevere i aften... se vedhæftet fil:) opgave a er lavet btw -
Mundtlige matematik
ForumindlægHej en af spørgsmålene i mundtlige Mat A lyder sådan: Gør rede for de eksponentielle funktioner og deres grafiske billede. Udled formlen til bestemmelse af grundtallet a, og gør rede for differentialkvotienten af f(x) = a^x . herunder bestemmelse af e (Eulers tal) Fortæl kort om løsningen... -
AP PRØVE
ForumindlægHeej Jeg skal op til AP prøven her på mandag , og jeg ville lii høre hvilke hjælpemidler man må tage med ?? -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej, hvordan vil i oversætte denne sætning til engelsk? Men ved denne lejlighed bad Ben desperat vennen om at tage sig af hans dagbøger og notater m.v. fordi han ønskede at undgå, at de faldt i hænderne på sikkerhedspolitiet, som var i hælene på ham. På forhånd tak. -
Haribo og guldbar-problem!
ForumindlægHey folkens! Jeg har fået en problemregning som jeg selvfølgelig skal svare på. Desværre giver den lidt problemer, da jeg sagtens kan finde svaret men ikke kan forklare hvordan. Hjælpe?? Max har købt 3 poser haribo-slik og 2 guldbarre til 52 kr. Knud har købt 4 poser haribo-slik og 1 ... -
Bevægelse i jordens tyngdefelt (med og uden luftmodstand)
ForumindlægHej Jeg har en eksamensspørgsmål om kræfter. "Bevægelse i jordens tyngdefelt (med og uden luftmodstand)" Jeg har brug for hjælp til spørgsmålen. På forhånd tak for hjælpen -
Eksamensspørgsmål: Vektor i planen.
ForumindlægHej til alle derude: Jeg har brug for hjælp i Eksamensspørgsmål. Jeg har to underspørgsmål i matematik (Vektorer i planen), som jeg ikke kan adskille sig. 1. Gør rede for skalarproduktet af to vektorer. 2. Gør rede for anvendelser af Skalarproduktet Jeg håber, at I kan hjælpe mig med at fors... -
har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej ved at der er mange sprørgsmål men de er virkelig vigtige, så kan nogen være flink ved at hjælpe mig? tak på forhånd -
Hej
ForumindlægDenne her post laver jeg, fordi jeg føler bare at jeg skal ud med det og har løst til at skrive det her:) Jeg har lige været oppe til natur eksamen i den 2 årig hf pakke, jeg fik et 7 tal og jeg er lidt skuffet over det fordi, jeg har forbedret mig i 5 dage fra 12 til 12 og mente selv at jeg kun... -
Macbook på medicin?
ForumindlægJeg skal starte på medicin på Aarhus Universitet, og har brug for en ny computer. Jeg er dog meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge en PC eller en macbook. Egentlig vil jeg helst have en macbook, men er der nogle nuværende medicinstuderende, der ved, om man har brug for nogle programmer på med... -
Hvilket program bruger i til notetagning?
ForumindlægHej Jeg ville høre hvad folk bruger af programmer til notetagning til Mac i gymnasiet? God aften! -
Matematik - hjælp!!
ForumindlægHej.. Som nævnt stinker jeg til matematik. Jeg forsøger at blive bedre, men de her spørgmsål forvirrer mig sindssygt meget! Her er de: 23 - 234 og -23 - 234 og -23 • 9 og 255 : -5 også de sidste: 3,6 + 2/5 + 150% og 5 • 6/13 + 5 • 4 - 7 og 28,8 - 30 +... -
grammatisk rettelse af engelsk tekst
ForumindlægHej allesammen! Normalt har jeg ikke svært ved engelsk, men er lidt i tvivl med den her aflevering fordi jeg virkelig ikke kan finde nogle fejl i den, men det kan da ikke være rigtigt.. Så jeg håååber virkelig du/I vil være søde at kigge den igennem for grammatiske fejl, så ville jeg blive ri... -
Analyse af case(hård teenager)
ForumindlægHej :) Har fået min første psykologiopgave, og vil gerne gribe opgaven an så godt som muligt. Jeg skal blandt andet analysere en case og forklare både positive og negative udviklingsforhold. Hertil vil jeg bruge Eriksons, freuds psykologiske teorier, beskrive hvilken fase han er i osv - M... -
Essay about music
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive er kort essay om musik, og hvad det gør ved mig. Er der nogen, der vil være så hjælpsomme og se på det, og eventuelt komme med feedback, hvis jeg har gjort noget forkert: På forhånd tak. Selve teksten: I don’t really think I’ve a favorite music or a favorite... -
Vis at f(x) = 4 og beregn (f^-1)9;(1)
Forumindlægf(x) = 1/(x^2-6x+9) Som overskriften siger, så skal jeg. vis at f(x) = 4 Beregn (f-1)9;(1) Har ingen ide om hvordan jeg skal løse dette -
Produkt - Danskere i krig (konsekvenser)
ForumindlægHej. Min årgang har her om snart projektuge (projektopgaven 9. klasse). Overemnet er "En jord - forskellige verdener", og jeg danner en gruppe med to andre personer - vi har valgt delemnet/underemnet "Danskere i krig (konsekvenser)", mht. til psykiske mén, fysisk, mentalt så...
