Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19741 til 19760 af 32350
-
Løs ligningen f(x) = 17
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave i matematik som jeg ikke fatter så håbede der ville være lidt hjælp og hente her. Opgaven lyder: Løs ligningen f(x) = 17 Jeg ved ikke hvordan man løser den eller hvor jeg skal starte. Tak på forhånd! -
Substitutions - og lige store koefficienters metode
ForumindlægGodaften! Jeg skal op til mundtlig matematik i morgen, og jeg kan simpelthen ikke huske, hvad substitutions og lige store koefficienters metode går ud på i sammenhængen med lineære funktioner. Det jeg læser i bogen omkring det, siger mig ikke så meget. Er der en der kan forklare det MEGET pædago... -
HJÆLP! fra rumfang til litter?xD
Forumindlægjeg sidder her og laver noget matematik, og jeg er simpelthen gået HELT i stå, håber i kan hjælp HURTIGST muligt:) det er et let spørgsmål men hjernen er gået helt ned !:D hvordan regner man fra rumfang til litter? det er 77,558 der skal omskrives til litter :) -
hurtig hjælp søges..
Forumindlæghej alle sammen jeg mangler bare en opgave i min matematik aflevering: vi har i en trekant fået oplyst at højden er 5m. og at alle vinkler er 60 grader. hvordan finder jeg hvor lang grundlinjen er? -
HJÆLP SRP SPØRGSMÅL :(
ForumindlægHEej ppl, jeg sidder fast med det sidste spørgsmål i min srp og kan ikke finde noget om det desværre . her er det : perskpektiver arabernes metoder til ligningsløsning i lyset af senere tiders matematik håber virkelig der er nogen der kan hjælpe .. på forhånd tak :b -
punkt-analyse af John F. Kennedys tale: Ich bin ein berliner?
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med en punkt-analyse af John F. Kennedys tale: Ich bin ein berliner? Eller eventuelt en AT-opgave med matematik-dansk? Jeg mangler inspiration til min AT-opgave. På forhånd tak :) -
Hjælper gerne med afsætningsopgaver
ForumindlægHej Alle Jeg tilbyder gerne hjælp til afsætningsopgaver på A Niveau som man får på HHX, da jeg selv bliver færdig på HHX til sommer:) samt engelsk og måske også matematik som man får på første og andet år på hhx -
Geometri
ForumindlægJeg ikke så dygtig til matematik , og jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til at forstå den vedhæftede opgave . Jeg forstår ikke hvordan ligningen kan give 2 ? Ligningen er y= 3x-1= 2x +9 . -
Test: Trigonometri
ForumindlægHej Studieportalen Der har vist sneget sig en lille fejl ind i testen trigonometri under matematik, idet svaret er noget andet end hvad der står under forklaringen: http://img253.imageshack.us/img253/9493/trigonometri.jpg -
Midtnormalernes skæringspunkt
ForumindlægHej! Jeg sidder med en matematik opgave hvor jeg har en trekant og skal finde ligning for midtnormalerne og derefter finde deres skæringspunkt. Jeg kan ikke rigtig find eud af hvordan jeg skal løse dette, er der nogen der kan hjælpe mig? -
POPULÆRVIDENSKABELIG ARTIKEL - SØGER VIDEN OG EVT. EN SKRIBENT
ForumindlægHej Jeg er blevet stillet til opgave at finde/lave en tværfaglig opgave mellem dansk og matematik. Jeg søger derfor eventuelt en som har lavet en populærvidenskabelig artikel som skal have en matematisk sammenhæng. Hvis der er nogle som kunne være interesseret i selv at skrive, så smid endelig... -
Rente
ForumindlægSidder lige med noget matematik og kan ikke rigtig komme videre. Jeg kan ikke lige huske hvordan man regner den her ud? Hvor mange hele terminer skal 28000kr. stå på en konto inden saldoen kommer over 35000kr. hvis rentefoden er 1,65%? På forhånd tak :) -
Bevisførelse - hjælp!
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg jeg skal læse matematik op på a-niveau fra c-niveau. B-niveauet har jeg allerede gennemført, og næste skridt fortsætter jeg med i marts. Problemet er dog, at jeg står svagt i bevis-delen i matematik. Jeg forstår udmærket beviserne osv, men har svært ved s... -
Årsprøve i 2.g
ForumindlægHej alle Jeg skal til årsprøve i matematik, og er stødt på dette spørgsmål: Gør rede for opstilling af vkstmodeller pa grundlag af et datasæt. problemet er, at jeg ikke rigtig kan huske dette. Er der nogen der kunne hjælpe mig -
Bestemmelse af en ret linjes ligning via skæringspunkter på akserne
ForumindlægHej! :) Som den Matematik C-niveau tumpe, jeg indrømmer, jeg er, har jeg brug for lidt hjælp til en opgave... Den lyder: En ret linje skærer x-aksen i tallet 4 og y-aksen i tallet 1.6 - beregn linjens ligning. Hvordan gør jeg dette? :) -
finde de manglende led i en andengradsligning
ForumindlægHej alle ! Jeg sidder her og forbereder mig på min mundtlige matematik eksamen. Og sidder nu med et lille problem :( Andengradsligninger: Hvordan finder jeg førstegradsleddet, hvis det er manglende ? Og hvordan finder jeg Konstantleddet, hvid det er manglende ? På forhånd ta... -
Simpelt spørgsmål om statistik
ForumindlægHej :-) Jeg er stødt på en lille forhindring i min matematik opgave.. Hvad skal man skrive ved intervalmidtpunkt, når man har alder: ]80;∞] Jeg har vedhæftet min tabel, hvis man gerne vil se det i sammenhæng På forhånd tak for hjælpen :-) Gry -
det hasterrr !
Forumindlægnogen der kan definere det gyldne snit inden for matematikken ? og tallene Φ= 1+√5 / 2 og Φ'= 1+√5 / 2 :( det haster virkelig håber at der er nogen der kan hjælpe .. !!!!!!! -
Hjælp til perspektivering
ForumindlægJeg har skrevet en synopsis om renæssancen indenfor historie og matematik. Det jeg skrev mest om var "oprøret" imode kirken. Men nu er jeg nået til perspektiveringen, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lave den. Er der nogen der kan hjælpe? -
hjæææælp.
Forumindlæghej, jeg har brug for noget hjælp til en opgave i matematik. håber at en kan hjælpe mig. beskriv den punktmængde der har ligningen x^2 + 2x + y^2 + 4y + 8 = 0 på forhånd tak.
