Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 19741 til 19760 af 32900
  • Ligninger...

    Forumindlæg
    Hej, jeg er utroligt dårlig til matematik, jeg kan det godt, men jeg gemmer bare det jeg har lært, så er begyndt at skrive noter... Men tænkte på om der var nogen der vil forklare mig lidt om ligninger, og hvordan man løser dem osv... :) mvh sarah
  • karakter

    Forumindlæg
    Hej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet?
  • Regulært

    Forumindlæg
    Hvad er et regulære tal? Jeg læser om babylonsk matematik, også står der følgende: De brøker, der kan skrives som sekagesimaler kaldes i dag for regulære. En uforkortelig brøk er regulær, hvis og kun hvis dens nævner går op i en potens af 60. Er der nogen der kan forklare det her?..
  • Gør rede for sin, cos og tan

    Forumindlæg
    Hej, skal lave matematik rapport for første gang og på helt bar bund med det her spørgsmål! Du skal gøre rede for sin, cos og tan i retvinklede trekanter. Det kan godt være jeg ikke er særlig klog, men hvad skal jeg svare til det?
  • 3. gradspolynomier?

    Forumindlæg
    Jeg er virkelig på skråtten! jeg sidder med en matematik rapport, og skal finde rødder i nogle 3. gradspolynomier.. men jeg aner virkelig ikke hvordan man gør? jeg har kigget lidt rundt, men jeg føler mig mere og mere på røven. any help? Lise Lotte.
  • hjæælp :-)

    Forumindlæg
    hej jeg går i 8. klasse! jeg sidder med en matematik blækregning og skal finde ud af hvor mange liter vand jeg skal bruge for at fylden en pool op. Poolen har målende 29,6 m lang, 11,6 m bredt og 2,6 m dybt. hvordan skal jeg gøre? Tak :-)
  • Cola testEN

    Forumindlæg
    Hej alle på studieportalen. Som mange andre, har jeg fået udleveret den meget berømte cola test på mit matematik B hold. MEN, jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg kommer i gang med den/laver den. HJÆLP tusind tak på forhånd!
  • Bestem de reelle tal k

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med følgende matematik opgave: *Bestem de reelle tal k, for hvilke ligningen f(x) = k ingen løsninger har. Baggrundsviden: f(x) = 1/4x + 1 + 1/x
  • MAT HJÆLP!

    Forumindlæg
    okay jeg har denne her første opg for a og b og jeg ved simpelthen ikke hvad skal jeg gøre og hvordan jeg starter det op, jeg er helt ringe til matematik, og har brug for en forklaring og udregning? men det skal være mere på en vejlende måde.
  • Bestemmelse af parablens toppunkt

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg er i gang med en matematik opgave, som lyder følgende: En parabel har ligningen: y=3*(x-4)^2-3 Bestem parablens toppunkt. For at bestemme toppunktet, skal jeg have koefficienterne først, men skal jeg så løse ligningen, for at finde koefficienterne? mvh kristine
  • optagelsenprøve på en hf:)

    Forumindlæg
    Hej !:) Jeg skal til optagelsensprøve her den 5. April, og skal op til mundligt of skriftlig dansk, engelsk og matematik. (10 niveau) og fysisk og kemi ( 9 niveau ). Og ville gerne øve mig enden den dag:) Kender i nogle websider eller noget i den stil?:D
  • en funktion f er givet ved!

    Forumindlæg
    Hej jeg er kommet til den sidste opgave i min matematik aflevering hvor jeg så er gået helt i stå og ikke hvad hvordan jeg skal løse opgaven! Jeg håber at der er nogen derude der kan hjælpe mig med at løse opgaven! Tak på forhånd :)
  • Hjælpelærer

    Forumindlæg
    Hej Hjælpelærer søges til matematik på vidergående niveau. Der vil være belønnet!
  • Prisoptimering, bestemmelse af forskrift for pris

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal lave en forskrift for pris i VØ/matematik Problemet er bare at jeg ikke har nogle ordentlige notater om bestemmelse af forskriften for pris. Har tal for afsætning, pris, og omsætning. Hvordan er det lige? Skal bare sættes i gang:-) Mvh Louise
  • eksponentiel udvikling

    Forumindlæg
    jeg skal til prøve i matematik (c) i morgen vedrørende "eksponentiele udviklinger". Er der nogle der har nogen noter eller kan give mig nogle gode råd omkring det :). Jeg er rimelig blank, så alt kan bruges :D. Tak på forhånd
  • y=ax+b/b=ax +y hjælp!

    Forumindlæg
    jeg sidder fast i en matematik opgave, jeg er lidt forvirret om b kan blive 0 b = y, a* x y=ax+b y = -6 x = 3 a = -2
  • integralregning

    Forumindlæg
    Hej sidder med en opgave (3023 - i eksamensopgaver i matematik 1-årigt a niveau) Bestem tallet a således at Int. fra 3 til 9 af ?(v(X) + (a/v(X))) dk = 12 Håber i kan hjælpe
  • hjælp til integrale på lommeregner

    Forumindlæg
    Hey, vi er lige begyndt på differentialligninger i matematik, og jeg har glemt alt om differentiere og integrale. jeg står nu i en situation hvor jeg skal finde integralet af dy divideret med kvadrat rod (y). hvordan skriver jeg det ind på lommeregner?
  • Logaritme ligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg er stødt på følgende problem i min matematik opgave. Er der en rar sjæl der kan hjælpe mig? på forhånd tak :) Løs følgende ligninger a) log(x) = 10 b) log(5 · x) = 6
  • Vektorfunktioner

    Forumindlæg
    Hej der, er gået fast i en del opgave i matematik: Opstil en vektorfunktion for den rette linie, der går gennem punkterne A(-6;-2) og B(7;3) Nogen der vil hjælpe lidt? På forhånd tak.