Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19761 til 19780 af 31547
-
Kemiaflevering
ForumindlægOPGAVE 12C2H6 + 7O2 => 4CO2 + 6H20A) beregn deltaH° for reaktionen.B) Sammenholdresultatet fra A med den øvre for ethan.OPGAVE 2C6H1206(s)=> 2CH3CH(0H)COOH(l)Omdannelse af glukose til mælkesyrefor reaktionen er deltaH° -80 kJ/molA) Opskriv strukturformel for mælkesyre?forklar, at stoffet ek... -
Kloroform
ForumindlægHej. Hvorfor er det at 1,1,1-trochloroethan er fedtopløseligt? Er der pga. methangruppen, eller er bindingen mellem C og Cl også polær? Vh Kenney -
trigonometriske størrelser
ForumindlægHej! Jeg skal definere de trigonometriske størrelser i en retvinklet trekant, hvad vil det sige? -
Hjælp til srp! inertimoment for cylinder
ForumindlægHej alle! Har fået til opgave i min srp at jeg skal udlede en formel for inertimoment for en cylinder ved hjælp af integralregning, og er total lost.. aner ikke hvor jeg skal starte.. har allerede gjordt det for stang og kugle.. Please hjælp hurtigt!! :( -
Hvad er jeres planer? (skriv dit CV)
ForumindlægHvad er jeres planer? (skriv dit CV)Hej. Det er mit indtrk at denne side er fyldt med ambitiøse hoveder. Som navnet på debatten antyder, så skriv dine planer/drømme som et CV, hvis du gider (og har noget at byde på :D).Mig selv som eksempel:Jun. 2004. FSA.Aug. 2004 - Jun. 2007. Matematisk Student... -
Faldetiden for en kugle
ForumindlægHvis man måler en kugles faldetid og måler afstanden den har faldet så skulle man gerne finde ud af at jo tættere kuglen er på jorden jo hurtigere er den om at falde til jorden.Men hvis man tegner udviklingen ind på et enkeltlogaritmisk, milimeter, og dobbeltlogaritmisk papir, på hvilken af de pa... -
TI-83 Plus
Forumindlægjg har en ligning:-2x^2-4|x|+6er der nogen der kan forklare hvordan man kan tegne den på grafregneren, når der er numerisk værdi i? -
(digt)oversættelse fra tysk-->dansk
Forumindlægdigtet, som er på tysk:>, Sagte der Schneider zum Bischof. >Und er stieg mit so nen Dingen, Die aussahn wie Schwingen,Auf das groBe, groBe Kirchendach.Der Bischof ging weiter.Der Mensch ist kein Vogel,Es wird nie ein Mensch fliegen>>,Sagte der Bischof vom Schneider.>,Sagten die Leu... -
To ukendte sider
ForumindlægHej - Nogle, som har et forslag til denne opgave? Beregn ud fra figuren de to ukendte sider AB og CB i trekant ABC, når AC = 6, DB = 5, EB = 6 og ED = 4. På forhånd tak! -
Den perfekte venindegave?
ForumindlægVil gerne give min veninde, som blir 19 en rigtig god og personlig gave. Har dog ikke rigtigt nogle ideer. Nogen som har en god ide?Sara -
kvadratsætningerne
ForumindlægMan skal bruge kvadratsætningerne til, at gange parenteserne, men jeg aner ikke hvordan. Gerne hjælp og forklaring. 1. (5 + b) ^ 2 2. (4 + x ) (4 - x) I behøver ikke skrive opgave svar til præcis disse parentser, men vis mig eksampler og forklaring som jeg kan så prøve med de parentse... -
stjernesystem
ForumindlægHej allesammen, jeg har lavet sådan et opgave, hvor man havde to stjerner der cirklede om et fælles massemidtpunkt. De havde altså en vis hastighed og en vis potentiel energi i forhold til hinanden. Så blev man spurgt om, hvilken energi som man skulle bruge for at få dem uendelig langt væk fr... -
Problemformulering
ForumindlægSkal netop igang med et stort projekt om virksomheden eksternt på mit videregående studie. Virksomheden er LEGO og jeg har brug for nogle gode ideer til en evt problemformulering der kunne omhandle kunder og konkurrenter? -
Samfundsøkonomi
ForumindlægHey alle sammen, jeg undrede mig over hvilken "nyhed" som ville være godt at snakke om, når det gælder nyhed om samfundsøkonomi? På forhånd tak -
Lord of the Flies -- Rejser?
ForumindlægHej, Jeg havde også planlagt at have om Lord of the Flies i Dansk/samf, men da jeg snakkede med mine vejledere satte de rigigt mange spørgsmåltegn til selveste emnet om rejser.. Man hører jo egentligt ikke meget om rejsen, og da overemnet til hele AT er rejsen skal synopsis indgå noget om det. Så... -
Når jeg går ind i ar2 Lukker internettsiden sig hvorfor???
ForumindlægNår jeg går ind i ar2 Lukker internettsiden sig hvorfor??? Nogen som kan hjælpe mig???! -
Ammoniakvand
ForumindlægHej :) formlen for ammoniak er vel NH3, men skal man så bare skrive det, eller skal det være NH3+H2O? Derudover, hvordan reagere CuSO4 og ammoniakvand sammen, siden blandingen bliver blå? Det er vel noget med at Cu og ammoniakvandet går sammen, og laver noget, men kan virkelig ik få det stillet o... -
Brøker
ForumindlægHej.. jeg kunne gode bruge lidt hjælp til disse 3 stykker:w= (4x^2-9y^2) / (2x+3y)u= (x^2+8x+16) / (x^2-16)p= ((a+b)a+a+b) / (a^2(a+1)-b^2(a+1)).. Hilano:) -
engelsk stil
Forumindlæghej. er der nogen der godt kunne være søde at kigge min engelsk stil igennem den er kun på 200 ord. skriv en kommentar hvis du kunne være intereseret. tak :-) -
"skrå kast"
ForumindlægJeg har en formel der lyder således: Xmax = V02 * sin(2 * x)/g (det er Xmax jeg skal regne) V02 har jeg regnet til: 4,541 m/s Sin(2 * x) skal man sætte følgende tal ind på "x"'s plads: 25°, 35°, 40°, 45°, 50°, 55° og 65° og g er: 9,82 .. Og jeg er sikker...
