Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 19781 til 19800 af 170365
-
mdt. matematik
ForumindlægHeyhar været så uheldig at skulle op i mundtlig matematik..Er der nogen herude som er lige så uheldige?hvis der er, hvorn har i så tænkt jer at læse op til eksamen? ville gerne have nogle råd, da jeg ik har været op i matematik før(på gym) -
Løs ligning i nspire
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til matematik eksamen på mandag, og jeg har meget svært ved at bruge nspire. Hvordan løser man ligningen med følgende definitioner i programmet? Facit er v=63,43495, men det kan jeg ikke få programmet til at løse På forhånd tak -
At udlede en formel?
ForumindlægHej :) Jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen, som jeg ikke helt kan kommer igang med. Spørgsmålet er: Du bedes udlede formlen for fordoblingskonstanten eller halveringskonstanten. Nogen der ved hvad udlede en formel er? - er det bare, at skrive formlerne til de to ... -
Læge, men samfundsvidenskablig linje?
ForumindlægHej. Jeg har på det seneste virkelig gået og haft en drøm om at blive læge, problemet er bare at jeg går på en samfundsvidenskabelige linje, med engelsk A, samf, B, bio B... Jeg har dog hævet matematik på B, mens jeg skal have fysik på C-niveau i 3g,(obligatorisk) og så overvejer jeg at vælge kem... -
Rentefod
ForumindlægDer oprettes en konto den 1.januar 2014, og der indsættes straks 7500 kr på den. A) hvad står der på kontoen efter 5år, når den årlige rentefod er 2,5%? B)hvornår vil der stå dobbelt så meget på ko... -
rettelse af opgave?
Forumindlæghey.. er der nogen som vil rette min økonomi opgave på ca. 3 sider, den drejer sig om økonomi.. skal afleveres i nat..:) knus.. -
bevis for løsning af andengradsligning
ForumindlægHejHvordan er det lige jeg kommer fra:x2+(b/a)x = -(c/a)x^2+(b/2a)^2+2*(b/2a)x = (b/2a)^2-(c/a)Jeg kan godt se at jeg gør det for derefter at kunne bruge kvadratsætning, og resten af beviset er jeg med på, men hvor ved jeg lige fra, at der er (b/2a) jeg skal bruge??Håber der er nogen der kan hjæl... -
Fransk oversættelse som er meget svær.
ForumindlægJeg har prøvet at oversætte en lille smule men det falder mig virkelig for svært. Jeg skal bruge det til et foredrag så hvis der var en der ville hjælpe mig med at oversætte det ville jeg blive meget glad.Fra krig til krig:I 1830 troede Frankrig at de let kunne erobre Algeriet men nej, krigen var... -
Effekten af en bølge?
ForumindlægRadioteleskopets modtagerantenne har arealet 490m^2 målt vinkelret på retningen til Cygnus A hvorfra den modtager radiostråling med effekten 1,1*10^-13W. Afstanden til Cygnus A er 6,62*10^24 m.Bølgelængden på radiobølgerne er 0,750m (og frekvensen 0,002 Hz)b) Bestem den effekt, hvormed ... -
Rodtræ
ForumindlægJeg har følgende definition af et rodtræ:"Et rodtræ er en retningsbestemt graf, der er sammenhængende, men som ikke indeholder en simpel kreds. Derudover skal én knude i grafen være rod, dvs. enhver kant i grafen skal være orienteret væk fra roden."Mit spørgsmål går på, om følgende graf... -
Samfundsvidenskabelige "metoder"
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i AT, og et af mine hovedfag er samf. jeg ville høre om der er nogle af jer der evt. kunne oplyse mig de grundlæggende facts om disse "metoder" på forhånd tak -
rettelse af engelsk
Forumindlæghej, jeg har prøvet at oversætte denne her. det kunne være rart hvis der var en der kunne tjekke den igennem?cirka tusind danskere er blevet spurgt om deres holdning tol flygtningen i DK. antallet af svar, afspejler en positiv indstilling, er nogenlunde uændret - sammenlignet med en tilsvarende u... -
Disposition: Radioaktivitet, hva' synes I?
ForumindlægHej! Hvilke emner bør jeg komme ind på i min disposition til eksamen, hvis jeg nu trækker emnet radioaktivitet? -
Bevis nulpunkt
ForumindlægJeg skal til eksamen definere Nulpunkt/rødderne for et Andengradspolynomium/Andengradligning Og er der ikke et bevis for det? Påforhånd tak :) -
Eksaminer på STX.
ForumindlægEr alle de fag, man skal op i til eksamen, på de tre år på STX, udtræk? Eller er der nogle obligatoriske fag, som man ved, man skal/kan komme op i? -
manuel integration / differation
Forumindlæghej jeg skal til Matematik A-niveau mundtlig eksamen på fredag, og jeg vil hører om der er nogen der kender en metode eller en hjemmeside hvor man kan lærer at differentiere og integrere manuelt, da det er meget væsentligt i forhold til den mundtlige eksamen mvh jonas :) eller om der er nogen der... -
Fysikopgaver
ForumindlægHej, jeg skal snart op i fysik A skriftlig eksamen. Jeg kunne godt tænke mig at repetere opgaver, men vi har stort set lavet alle i vores bog med vejledende opgaver til eksamen. Kender nogen en "database" eller en hjemmesider, hvor man kan træne opgaver i fysik? Særligt mekanik-opgaver... -
Funktioner.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til matematik eksamen, men har et eksamens spørgsmål, som jeg ikke er sikker på. Spørgsmålet lyder: Jeg skal vise hvordan tallene a og b kan findes ud fra to punkter på grafer. Vil det sige, at jeg skal benytte de to formler for a og b. Hvordan viser man grafisk, hvad d... -
Eksamensforberedelse
ForumindlægHej alle, hvordan forbereder i jer til mundtlig engelsk eksamen?På forhånd tak -
Sicko
ForumindlægHej, Er der nogen der har lavet en filmanalyse (på engelsk helst) af Sicko? Mvh. Schoedts
