Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 19781 til 19800 af 33718
-
Uddannelsen - hhx
ForumindlægEn uddannelse er en vigtig del i ens liv. Efter 9.klasse skal man beslutte hvad man vil. 10.klasse, hhx, htx eller måske hg o.s.v. - Jeg selv har valgt 10.klasse skolen MEN jeg overvejer ligenu kraftigt om jeg skal tage en hhx uddannelse.. Men helt ærligt såé kan jeg intet finde om, hvad man ka... -
SRP 2010
ForumindlægHej alle derude. Jeg skal skrive SRP i år, og har studieretningen Bioteknologi A, Mat A og fysik B. VIl gerne høre jeres forslag til SRP, om nogle emner man kan skrive om osv. ? -
Hvad er: "kemiske former"??
ForumindlægHej! har fået en kemiopgave der lyder: "Angiv de kemiske former for nedenstående ionforbindelser" a. bariumoxid b. lithiumnitrid osv........ jeg kunne bedre forstå, hvis der havde stået formler, men former???? nogen der kan hjælpe? -
Statistik - 80% fraktilen
ForumindlægI en statistik over hvor mange cigaretter hver deltager i en gruppe på 120 personer ryger på en dag, er 80% fraktilen 6. Forklar betydningen af dette tal. Vil det sige at 80% af personerne ryger gennemsnitligt 6 cigaretter om dagen eller hvad? -
Grønland
ForumindlægOpgave1: Grønland Er det nogen har lavet den opgaver kan i hjælp mig tak. -
Vektor
ForumindlægHar prøvet i flere dage at lave den her og skal aflevere om 2 timer kan nogle sende facitet sidder i en dårlig situation, jeg kommer højst sandynlig ikke til at lave afleveringer i op til 2 uger da jeg har haft nærkontakt med en der har corona, og lige nu har jeg alle symptomer, og jeg må ikk... -
Opgave 7 - Aflæsning af f(x) og f'(x) vha. graf
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har lavet opgave 7 i en aflevering, men er meget i tvivl om de forklaringer, jeg giver, er korrekte og giver mening? Er egentlig også i tvivl om, om de resultater, jeg har fundet frem til, er korrekte? Er der én, der vil kigge på det? :) Jeg har vedhæftet opgaven og min b... -
Tangens - hvad kan man mere finde ud af udover hypotenusen?
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at lave en rapport om tangens og dens muligheder. Jeg har forklaret om det bruges til hypotenusen. Har også valgt to ligninger ( 4x+1 og 2x+4 ) og udregnet den vinkel som ligningerne udgør med deres skæringspunkt og linjer. Men hvad ellers kan jeg finde ud af med ... -
32^(3/5)
ForumindlægEr der en som kan forklare mig hvordan jeg skal regne: 32(3/5) 64(-5/6) (33/8)2/3 uden brug af lommeregner? -
Terminsprøver 9. klasse
ForumindlægJeg skal snart til at have terminsprøve, her i 9. klasse. Så vidt jeg kan forstå på lærerne, får man ikke specifikt at vide, hvilke emner man kan ressikere at komme op i osv. Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan jeg så bedst muligt kan forberede mig, til de her prøver? :) -
8.009
ForumindlægHej. Jeg sidder med denne opgave og forstår ikke en dyt, da vi endnu ikke har lært noget om dette. er der nogen der kan hjælpe? Bestem minimum for funktionen f(x)=x^2+2/x , x>0 -
hjælp, hjælp , hjælp!! SRO
Forumindlæghey . jeg er sidder i en meget dårlig situation. Jeg skal nemlig aflever en SRO opgave på fredag og har intet skrevet. Kan slet ikke komme i gang er der nogen som kan hjælpe mig?? hvis der er så skriv til mig. på forhånd tak. -
Svigninger - matematisk ?
ForumindlægHej allesammen Kan nogen hjælpe mig med at beskrive svingninger matematisk ? Jeg forstår nemlig ikke helt hvordan jeg skal beskrive det Please hjælp <3 Mvh Amanda -
Hvilke karakter betyder mest?
ForumindlægJeg har virkelig haft nogle dårlige eksamen, hvilket ses på mit gennemsnit på mine nuværende eksamensgennemsnit.. men hvormeget betyder de egentlig? iforhold til årskarakter? -
Biologi - hvad laver i biologer i dag?
ForumindlægHejsa Jeg vil gerne høre om der er nogle biologistuderende/færdigtuddannede biologer her på siden som kan forklare lidt om fremtiden som biolog jobmæssigt samt hvad i laver jobmæssigt nu Vh -
Lærer intet i biologi (9 kl)
ForumindlægHej Sp. Jeg lærer simpelthen ikke noget i biologi, og vil rigtig gerne vide en del om dette fag, så jeg evt. Kunne få en bedre karakter. Hvad kunne jeg gøre selv, for at selvstuderer? Bør jeg sige noget til læreren? OG gælder det gældende for alle i folkeskolen, eller er det bare min klasse? Ps. ... -
Den software vi bruger i gymnasiet
ForumindlægSom mange af jer sikkert ved, kan man få brug for meget ny software i gymnasiet. Jeg har et stykke tid undret mig over hvorfor der ikke findes en liste over størstedelen af de programmer - så vi har en chance for at lære dem alle at kende, og ikke må nøjes med den halvdel vi har hørt om rundt omk... -
Hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med den her forstår det slet ik På grafen for den lineære funktion f(x)= ax + b ligger to de punkter (3,5) og (6,8). Bestem konstanterne a og b i forskriften. Undersøg om punktet(4,7) ligger på den rette linie -
Karaktergennemsnit?
ForumindlægHej alle. Nu har jeg snakket med ret mange efterhånden, og der er meget stor uenighed om, hvorvidt de fag, man ikke kommer op i, bliver direkte overført som en eksamenskarakter. Så mit spørgsmål er vel bare: gør de det? For inde på Lectio, kan jeg se, at der står Kemi C, vægt : 1 .. Og jeg ska... -
Hvordan kan man se på en forskrift, at grafen er en ret linje?
ForumindlægF.eks. f(x) = 200 - 1,62x Hvordan kan jeg se at eksemplet ovenover er en ret linje?
