Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19801 til 19820 af 32350
  • Differentiale opgave - bestem forskrift

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og laver en aflevering i matematik, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af den her opgave, og jeg kan ikke komme videre med de andre opgaver, før jeg har løst den. Opgaven ligger vedhæftet som billede. På forhånd tak
  • Hvilket rumfang er størst-Hvordan regner man det ud? hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er total lost i en opgave i matematik. Der står sådan: Hvilket rumfang er størst? 0,07kubikmeter, 58 kubikdecimeter, eller 35240 kubikcentimeter Hvordan finder jeg ud af hvilket rumfang der er størst?? :D
  • Rentesregning?!

    Forumindlæg
    Okay, jeg er ret så meget på skideren! Jeg er elendig til matematik og har en opgave for! Håber virkelig på noget hjælp!! Opgave: 10.000 kr. på en konto forrentes med 2 % femten gange. Hvad er den nye saldo?
  • Student..hvad nu?

    Forumindlæg
    Hej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud?
  • Vektor regning

    Forumindlæg
    Jeg skal løse ligningen a→ · b→= 21 når: a→ = ( 1¦2 ) og b→ = ( X1¦X2) Nogle der kan hjælpe mig? - Hvis det hjælper er det opgave 637 i stx Mat AB1, opgaver (orange matematik bog for 1.x)
  • Sammenhængen mellem fremskrivningsfaktoren og vækstraten

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og er i gang med en matematik rapport, som jeg skal aflevere i morgen. Jeg mangler nu kun, at skrive sammenhængen mellem fremskrivningsfaktoren og vækstraten. Jeg meget i tvivl om, hvad jeg skal skrive. På forhånd - mange tak! :-)
  • AKUT HURTIGT

    Forumindlæg
    Er i gang med matematik aflevering, som skal afleveres i aften, men er nået til et spørgesmål, dom jeg simpelhen ikke fatter nada af .... Nogle kloge hoveder, der vil tage sig tid og hjælpe ? På forhånd tak skal I have :) PS billede er i fil/vedhæftet !
  • hjælp til rettelse af opgave

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har fået en matematik aflevering, som skal præsenteres mundtlig og er gældene for mit gennemsnit. Jeg vil meget gerne få en god karakter, så vil spørge om der er en der vil have mulighed for at rette min aflevering? Det er på C niveau.
  • Haster til imorgen! (hhx optagelsesprøve)

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal til optagelseprøve på hhx imorgen. jeg skal op i engelsk og matematik skriftlig imorgen. og på onsdag skal jeg op i dansk og tysk mundtlig. nogle der ved hvordan det foregår?? og hvad man skal? eller har nogle råd til hvordan jeg skal forberede mig? :) :)
  • Cand.polit tutor søges

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger en ældre studerende eller færdiguddannet (gerne med baggrund fra cand.polit) som kan hjælpe mig med at blive bedre klædt på til eksamen i matematik A. Jeg har brug for hjælp som strækker sig over sommerferien. Der er tale om ugentlige timer, og selvfølgelig mod betaling.
  • At finde statistik

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til og skrive SRO med samfundsfag og matematik, og har i den forbindelse valgt et emne, hvor jeg vil beskæftige mig med sammenhængen mellem indkomst, politisk overbevisning, og forældrenes indflydelse. Hvor finder man dog informationer og statistiker om det? Mange hilsner Frederik
  • hjælp! meget vigtigt!!!

    Forumindlæg
    min søster har brug for hjælp til sin gymnasie matematik lektie, så nu er jeg lige den gode lillebror som prøver at hjælpe hende... jeg vedhæfter en skitse (ikke målbar) nogen der har en måde hvorpå man kan finde højden på denne bygning??
  • parenteser

    Forumindlæg
    hej alle matematik genier, har 2 opgaver ud af 15 jeg ikke kan løse håber der er en der vil hjælpe den første 3*(x+1)^3 og den anden 3x*(x^2 + 2x + 1)
  • sammensat funktion

    Forumindlæg
    hej jeg har lidt problemer med noget matematik. Funktionen h er givet ved: h(x)=kvrod(x^2+3). Bestem to funktioner f og g, så h(x)=g(f(x)) håber i vil hjælpe på forhånd tak
  • Uddannelser med Lav gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej. Jeg regner ikke med at min gennemsnit bliver så høj... Så er der nogen som kender nogle uddannelser, hvor der ikke kræves en høj gennemsnit.. Der er f.eks Medicinalkemi hvor der ikke kræves en gennemsnit.. jeg har naturvidenskabelig retning (Matematik A, Kemi B, Fysik A)
  • Løsning af ligninger

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere denne matematik opgave imorgen og jeg er fuldstændig lost! Jeg skal løse ligningerne: a) 3x-4=x+12 b) 2(x-2)=3(2x-4) c) 2x+2/x-2 = 4/3 d 5+4/x=9 HJÆLP!
  • HJÆLP MIG!

    Forumindlæg
    Hej Jeg har brug for HJÆLP! Jeg har fået en matematik opg. får hvor vi skal konstruerer forskellige formler.. Fx. En trekant, som har en sidelængde på 4 cm. og 2 hjørne vinkler på 50 grader og 75 grader... HVORDAN SKAL MAN KONSTUERE DET??? Kh. Denlillehjerne (-:
  • bestem størrelsen f = (x+Δx)

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg er i gang med min matematik rapport men er gået i stå i denne opgave : bestem størrelsen f = (x+Δx) og forklar med ord hvad den betyder... jeg ved ikke helt hvad og hvordan jeg skal gøre det :S .. er der nogen der kan hjælpe mig? :) på forhånd tusind tak :)
  • plus en konstant

    Forumindlæg
    jeg sidder og laver matematik aflevering omkring bestemt intergrale. jeg beregner areal og rumfang og buelængder, og pludselig kommer jeg i tvivl om jeg skal have plus en konstant med i facit til areal, volumen osv ?
  • væksthastighed

    Forumindlæg
    hej, skal op til matematik termins prøve på torsdag og kigger igennem noget pensum for delprøven uden hjælpemidler. der står at man skal kunne aflæse væksthastighed grafisk... hvad skal der forstås ved det?? - for er væksthastigheden ikke den afledte?? håber nogen lige vil hjælpe mig :)