Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 19801 til 19820 af 34803
-
Hjælp til HNMR spektrum - skærmning
ForumindlægHej jeg har disse oplysninger (se vedhæftet fil) Er der nogle som kan hjælpe mig med hvilket signal der er mest og mindst skærmet? Er dette korrekt: De signaler hvis H- kerne befinder sig ved en elektron-tiltrækkende gruppe (O), vil være mindst skærmet. Den mindst skærmede H-kerne findes i (R-... -
Hvad er AT egentlig for noget?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg tænkte bare på, om nogle der kunne forklare mig hvad Almen Studieforberedelse egentlig er? Jeg har nogle konkrete spørgsmål: Får man to fag og skal man så selv vælge et emne, eller får man et emne, og skal man så selv vælge to fag? Skal man til eksamen i det i 1.g? Er ... -
fundet emne!! kan det tjekkes??
ForumindlægHar fundet et emne, som ejg synes lyder ret spændende. Valget stod imellem noget ægyptisk matematik (ikke ret mange bøger omkring det emne), enigma den tyske kodemaskine( matematikken så ret besværlig ud) og til sidst Epidemier og epidemimodeller (som lyder vildt spændende) men hvordan er matema... -
Energiomsætning eksempel med beregninger
ForumindlægEr der nogle der kan komme med et eksempel på en energiomsætning med beregninger i? -
Overfladeareal af omdrejningslegeme enhed?
ForumindlægHvilken enhed måles overfladearealet af et omdrejningslegeme i? Overfladearealet er bestemt i cm og i det rigtige målestoksforhold. Jeg skal bestemme hvor mange milliliter maling der skal bruges til at male omdrejningslegemet. Overfladearealet er 2530.0, men hvilken enhed? Og hvordan bli... -
Reduktion med SnCl2
ForumindlægHej. Jeg er ved at forklare en syntese, hvor 4-Nitrophtalimid omdannes til 4-Aminophthalimid vha. en reaktion der foregår med SnCl2. Jeg har læst at det skulle være en reduktion, men er dog i tvivl hvordan det fungerer :) Nogen der kan forklare? -
kritik af min indledning
ForumindlægHåber om der er nogen som kan sige noget om min indledning til sso. i må gerne være kritisk :) RSA er et gammelt krypterings program i vores tid, mange ved nogenlunde vis, hvordan det virker, men matematikken bag det er mindre belyst. I denne opgave vil jeg vise det grundlæggende indenfor matema... -
Problemstilling, kilde og produkt
ForumindlægHej Jeg har emne Folkemord og delemne Krystalnatten. Problemstilling: Hvad skete der på Krystalnatten og hvad havde det af konsekvenser for jøderne? Kilde har jeg et billede fra dagen efter krystalnatten, og en tekst fra en der beretter om hvad der skete. Er det korrekt jeg så besvarer min prob... -
Skrå kast med med luftmodstand.
ForumindlægHej, jeg skal bruge denne udledning ( http://farside.ph.utexas.edu/teaching/336k/Newtonhtml/node29.html) dog så kan jeg ikke forstå hvad der sker fra (175) til (177). Har ikke lært om differential regning endnu. Håber der er nogen der kan forklar hvor c og m gik hen. -
Oversættelse af små franske sætninger..
ForumindlægHey! :)Jeg sidder og bøvler lidt med nogle korte franske sætninger. Er der nogen der vil være skide sød, og tjekke dem igennem for fejl? Ville være dejligt :)På forhånd tak!! :D0. Historien handler om en lille pige, som er død.L’histoire s’agit d’une petite fille qui est morte.1. Hun er altså et ... -
Historieopgaven - Romerrigets fald
ForumindlægHej.\n\nJeg er igang med at skrive historieopgave, men har svært at komme igang. \nJeg har tænkt på at lave en historiografisk opgave, og kigge på tre forskellige personers ideologi og begrundelser. Personerne jeg har valgt at kigge på er: \nHenrik Jensen og Ib Thiersen, værk; Verdens historie\nE... -
Sygeplejerske / medicin
ForumindlægHej allesammen. Jeg er en pige på 19 år som i år bliver student. Jeg vil gerne læse medicin... Men der er et MEN. Jeg har fagene: Fysik b, kemi b og Biologi a - de er alle bestået. Jeg mangler mat a. Men'et er at mit snit højst bliver omkring 5.... og så ville jeg høre om man ville være... -
Antallet af ansøgere til universitet
Forumindlæghttp://sdu.dk/Nyheder/Nyt_fra_SDU/Markant%20fremgang%20paa%20SDU.aspx Jeg vil skyde på, at billedet er nogenlunde det samme på de andre universiteter. -
Fransk
ForumindlægIsabelle Adjana er en af Frankrigs største skuespillerinder. Hun debuterede, da hun kun var 15 år. Hun blev straks bemærket, og instruktøren Francois Truffaut sagde til hende, at ”Frankrig var for lille til hende”. Hun var et stort talent, som hurtigt fik succes. Hun har spillet i både franske og... -
Vil du rette min oversættelse? (den er ret svær og lidt lang)
ForumindlægDanish: Der er en ting man kan sige om Holocaustbenægterne: I det mindste ved de, hvad de benægter. For at fastholde de løgne, de fortæller, må de benytte sig af ihærdig falsificering. For at affærdige Storbritanniens kolonielle grusomheder er ingen sådan anstrengelse nødvendig. De fleste synes ... -
Hvad skal du efter gym?
ForumindlægNu er skoleåret "snart" ved at være omme... man skal i hvert fald til at overveje hvad man vil efter gymnasiet, og i starten af året er der en masse Åbent Hus-arrangementer. Hvad overvejer du at lave efter gymnasiet? Sabbatår? Eller direkte på universitetet? Hvilken uddannelse? -
mundtlig eksamen..! :S har virkelig brug for hjææælp..! :S
Forumindlæghejza jeg skal op i en historie eksamen på mandag, og jeg er den type, som er meget nervøs. de sidste 3 eksamner har jeg været syg og kastet op på grund af at jeg var så nervøs. men jeg har meget meget svært ved at lade vær med ik at være nervøs og være rolig. men jeg kan ikke få det væk.. jeg er... -
Emner i 3. g? Hjemmeside?
ForumindlægEr der ikke sådan en hjemmeside, hvor man kan se hvilke emner man som regel skal igennem i 3. g (STX)? For mit vedkommende i følgende fag: Dansk (A), Engelsk (B), Fysik (A), Historie (A), Matematik (A), Religion (C) og Samfundsfag (B). Jeg vil blive meget glad hvis I kunne linke til den hjemmes... -
kilder til manhattanprojektet
ForumindlægMin problemformulering lyder således: Historie A, fyisk B a) Hvordan fungerer en atombombe, og i hvilket omfang havde den amerikanske regering forudset den ødelæggende virkning i Hiroshima og Nagasaki? b) Hvilke politiske og militære motiver lå bag den amerikanske regerings brug af atombombe... -
The Veldt
ForumindlægHej, jeg har et lille problem, som jeg håber nogen gerne vil hjælpe mig lidt med:) Min engelsklærer har ikke været så god, og vi har ikke fået analyseret nogen tekster og skal op til eksamen om nogle dage. - Er der nogen der har haft noget om The Veldt? Kan I så ikke lige skrive kort (men ikk alt...
