Søgning på: international politik noter. Resultater: 19821 til 19840 af 22193
-
Beregn funktionsudtryk for parabel
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave om en mand der vil opdele sin have i 2 lige store dele. Jeg får at vide, at bredden er 3 (ud af x-aksen) og længden er 4 (op ad y-aksen), og at parablens toppunkt skal ligge i origo (=nulpunktet). Opgaven er så at beregne funktionsudtrykket for parablen. H... -
Runder man gymnasie gennemsnittet op?
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål. Hvis nu ens snit er på 10,58, runder det universitet man søger ind på, sit snit op til 10,6, eller er den bare 10,5? På forhånd tak ;) -
Det HASTER!
ForumindlægHej Jeg er igang med at forberede mig til min engelsk eksamen, som jeg snart skal til. Jeg skal fremlægge om: The British School system. Jeg er i tvivel om noget. Er Private schools og public schools det samme? Håbet at i kan hjælpe. -
dominant henholdsvis recessiv egenskab
ForumindlægHej. Jeg har følgende spørgsmål til min biologi eksamen (c-niveau): - Forklar hvad der forstås ved at en egenskab er dominant henholdsvis recessiv. Der står kun meget kort om det i min bog, og vil gerne sikre mig, at jeg forstår det rigtigt. Hvordan ville i besvare spørgsmålet? -
strømstyrke&spænding
ForumindlægSpørgsmål lyder sådan: Kapacitorerne er helt afladet til start hvorefter omskifteren stilles til position 1(vedhæfter et billede), således at koblingen af resistorer og kapacitorer tilsluttes spændingskilden. b) beregn strømstyrken i kredsløbet umiddelbart efter at omskifteren stilles jeg tænk... -
Opstil en funktion
ForumindlægHej :) Jeg skal finde ud af hvornår det kan betale sig at køre en diesel bil frem for en som kører på benzin. Jeg ved at Brændstofforbrugsafgift på diesel lyder på 3.460 kr hver halve år og ved benzin er det 1.190 hver halve år. Jeg har et eksempel på en bil som kører 15 km/l og skal køre 80 km... -
Essay?
ForumindlægHvad ert et essay skriv det ned til mig please.. Har en opgave... På forhånd tak -billal -
Panteisme, monisme, organismetanken
ForumindlægHej derude - jeg sidder og læser op til mundtlig dansk, som I måske kan fornemme ud fra overskriften. Jeg kan forstå, at den danske universalromantik er domineret af tanken om, at alt er et. Men kan I forklare mig forskellen på de tre begreber, jeg har skrevet i overskriften? -
Engelskeksamen
ForumindlægSkal til engelskeksamen den 20. og jeg er rigtig nervøs. Hvor godt skal eksamen gå for at bestå? Og kan man godt dumpe, hvis ens udtale ikke er så god, hvad angår engelsk? -
Radioaktivitet
ForumindlægHej SP Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad et isotopkort er, og hvordan det navigeres? Tak på forhånd! -
helt nyt spørgsmå i oldl!!!!
Forumindlæghvad er en helt i følge Homer og hvad er det i følge Herodot?? håber nogle kloge hoveder kan svare.. I illiaden betrager Homer Achilleus som helten eller hvem er det?? -
Hit-ord!
ForumindlægHej Jeg tænkte på, at alle os, der skal op til old, kan samle en liste samme med hit-ord, dvs. græske ord, der er gode at bruge :) For at gøre det overskueligt, så skriver man ordet efterfulgt af en forklaring. Fx Ate - forblindelse. Når man ikke kan se, at det man gør er forkert. Ender ofte i... -
Hvad beskriver gnidningskoefficienten µ?
ForumindlægJeg ved godt at det beskriver friktionen mellem to objekter, men helt præcist hvad kan man udlede af en gnidningskoefficient på µ=1 eller måske µ=2 for fx gummi og asfalt. Det har vist noget at gøre med kraften der skal til for at overvinde en anden kraft, eller hvad? Hvis µ=2 ... -
hvad menes der med det??
ForumindlægHej. Angående eventyrgenren hvad menes der så med at personerne kan være flade eller runde. Og hvad er et formelsprog? -
Er det virkelig så let at få 12 på universitetet + råd til at få 12?
ForumindlægHej! Jeg synes jeg har læst en del artikler om at universiteteterne er for generøse med de 12-taller. Når jeg taler med venner og bekendte, så fortæller de at man skal være glad for at man består fag på uni, da der er mange der dumper og så skal man også læse 7-9 timer om dagen for at få 12. Je... -
eksamen - hvordan gør man???
Forumindlæghejsa. jeg skal til eksamen i old i morgen og er ved at få stress.. jeg kan ikke helt forstå hvad eksamenen egentligt gr ud på og hvad man skal. jeg har læst nogle steder herinde at man får en lille del af en tekst man har læst i timerne, men hvad skal man så med den?? og hvad får man ellers? hå... -
Mundtlig eksamen c-niveau
ForumindlægHej Jeg har kigget i gamle indlæg, omkring relevant information vedr. bio c niveau eksamen, men fandt ikke rigtig noget.. Bio eksamen: 20 min forb. 20 min eksamen. -også ved jeg ikke mere.. V har virkelig haft en dårlig lærer, og har næsten ikke fået noget brugbar undervisning. Jeg aner hvilk... -
udvidet pythagoras ik
Forumindlægc2=a2+b2-2ab cos C c2-a2-b2 / -2ab = cos C jeg tænker c2-a2-b2 blir negativ, så negativ divideret med negativ gir posivit og rigtig cosC! korrekt?! -
Radiosignals hastighed + Cirkelbevægelse i forhold til jorden
ForumindlægHejsa. Jeg har lidt problemer med nogle fysik opgaver, som vi har fået for til en aflevering. Jeg har vedlagt opgave arket som bilag og håber, at der er en venlig og pædagogisk (og ikke mindst tålmodig!) nørd som vil tage et kig på det sammen med mig :-) Mvh. Jacob. Mine egne svar: ... -
(DP) Cirkler
ForumindlægDenne opgave bør nydes under din visualisering. Hvad er det maksimale antal af afgrænsede områder, hvis man har 10 overlappende cirkler? God fornøjelse !
