Søgning på: matematik fp10. Resultater: 19821 til 19840 af 31486
-
Sin, Cos og Tan
ForumindlægHej. De er fordi jeg for 2 måneder siden havde om Sin, Cos og Tan. Jeg må desvære sige at jeg har glemt hvordan jeg bruger det. Er der nogen der vil være rare at forklare hvordan man gøre. Opgave: Hvor lang er siden b, når c = 6, A = 45 grader og C= 90 grader på trekanten? Tak. -
reducering af ligning
ForumindlægJeg kan simelthen ikke finde ud af af reducere den ligning kan I??c=(T-33)*(0,48 + 0,45 * kvadratroden af v - 0,044 * v) + 33 -
Facebook bruger model - tnspire
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med denne opgave, hvor jeg har besvaret opgave a, men jeg er lidt usikker på mit resultat. Kan det passe, at der var 873,12 facebook brugere ifølge modellen? (opgaven er vedhæftet) Og hvordan beregner med hastigheden? (opgave b) Har det noget at gøre med -0,922? -
Lys, brydning
ForumindlægJeg skal udregne brydningsforholder fra luft til plexiglas, som jeg får til 1,5112, og fra plexiglas til luft - som jeg får til 0,6002.. Så skal jeg så vise at de to brydningsforholde ganget med hinanden skal give 1.. Og det gør det også (eller i hvertfald tæt på 0,907) - men hvorfor er det lige ... -
sekundær litteratur
ForumindlægHej.Jeg vil bare lige høre, omman skal have sek. litt. i alle fag ? -
Opgaver med facit
ForumindlægHejJeg går i øjeblikket på 2.hh, og har lige haft terminsprøve, men til min skuffelse var der nogen rimelig komplekse cosinus og sinus opgaver, derfor kunne jeg godt tænke mig at være lidt bedere forberedt med hvad det angår til næste prøve.Er der nogen af jer som ligger inde med nogle trekants b... -
Fra løsning til ligning - Differentialligninger
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med den sidste del i opgaven altså 4'eren. Tak på forhånd og rigtig god aften! -
hjælp til opgave
ForumindlægHej sidder her med en opgave om renteafskrivning jeg håber at i kan hjælpe mig med.hvilket regnformel skal jeg bruge her. Har en vindmølle der koster 2961248 kr, skal afskrive den med 20% om året, hvad koster den efter 1 år -
Sjov ligning
ForumindlægEn af mine venner gav mig lige den her ligning og sagde "du løser den aldrig".. og det kan jeg sq heller ikke :-D Kan i hjælpe??? 9x-7i>3(3x-7u) find i i, u, x er reelle tal På forhånd tak :-D -
DNA opbygning og funktion
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og er i gang med SRP og har et enkelt spørgsmål. Jeg skal b.la. svare på følgende: "lav en gennemgang af DNA's opbygning og funktion. Giv forklaringer på, hvordan der opstår variationer i DNA's basesekvens mellem individer af samme art. Forklar desuden hvordan de... -
Flygtninge - forandringer?
ForumindlægJeg overvejer at skrive noget om flygtninge, og det falder godt nok i spænd med ordet rejse. Men kan det dække ind under forandringer? Man kan jo sige, at flygtninge gerne flygter, fordi der er forandringer i det samfund/land, de lever i, og at deres tilværelse også forandrer sig, idet de flygter... -
WinEdt lignende editor til Mac
ForumindlægJeg har tidligere været meget glad for WinEdt som editor, når jeg har skrevet i LaTeX. Nu har jeg en Mac og leder efter en tilsvarende editor, hvor de matematiske tegn, etc. også findes som knapper, så jeg ikke behøver kende koderne for dem alle. Jeg har haft installeret texmaker, men kunne ikke... -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde bredden i den første opgave her? På forhånd tak -
Stil ..
ForumindlægHej . Hvad skal der til, for at få 10 eller 12 for en stil? -
SØGER MATEMATIKNOTER!
ForumindlægHej søde mennesker. Er der nogen som har gode matematiknoter til 1.g på A-niveau i følgende emner?: Trigonometri: Beregninger i ”skæve” trekanter (sinus- og cosinusrelationerne) - Tangent til cirkel - Skæring mellem linje og cirkel - Skæring mellem linje og 2.gradspolynomium... -
Eksponentiel funktion
Forumindlægjeg har en opgave som skal afleveres på tirsdag og jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an.v = viskositet (hvor sejtflydende olien er ( ingen enhed))t = oliens temperatur.sammenhængen mellem v og t er af typen:v = b * a^tDer gælder følgende om to turbineolier P og Q: V ved 40 grader v ved 100... -
Diverse spørgsmål til kemi
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig kemieksamen i næste uge på c-niveau, og er pt i gang med at læse op. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, som jeg håber at kunne få hjælp med. Der står i min bog (ISIS), at når når atomerne fra undergruppernedanner ioner kan de finde på at afgive fx 2 elek... -
Hvordan er psykologi på gym?
ForumindlægSom sagt/skrevet så vil jeg bare høre, hvordan psykologi er på gym? Er det som man forventer det er, hårdt /nemt, interresant/kedeligt? Hvad laver man i timerne og hvad er det gode og det dårlige? -
Isolering af x..
Forumindlægf(x)= 1,4 * 100000 * 0,1288^x =10hvordan isolerer jeg x..?! -
Bør man repetere i ferien?
ForumindlægHej. Går i 3.g nu og ved jo allerede at der venter 4 mundtlige eksamener forude. Så jeg tænkte på om man burde bruge lidt af sin ferie på at repetere. Og i så fald hvordan man gør det mest hensgismæssigt.Og i hvilke fag, historie er vel svært at repetere nu for jeg kan umuligt huske alle tingene ...
