Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19821 til 19840 af 29738
-
Pufferopløsning
ForumindlægHvordan beregner jeg denne opgave: Beregn hvor meget saltsyre 0,1 M der skal tilsættes 5 mL 0,05 M eddikesyreacetatbuffer for at pH falder en enhed. I pufferen af koncentrationen af eddiekesyre of acetationen den samme, dvs. at pH=pKa=4,75, og pufferens pH skal falde til 3,75, jeg tror hernæst, ... -
Orbit C - hjælp
ForumindlægOpgave 10: En metalblok vejer 2,5kg. En måling viser, at når blokken får tilført en energi på 62 kJ, stiger dens temperatur fra 15grader Celsius til 70 grader Celsius. Beregn metalblokkens vamefylde. Hvilket metal kan den være lavet af? Opg?ave 11: Danmarks største varmeakkumulatorta... -
Dating i Danmark
ForumindlægVil de forskellige isolerede grupper overhovedet have kontakt med hinanden?\n\nEr det ikk grundlæggende forkert at dele fol op i f.eks. smukke og grimme eller rige og fattige?\n\nEr vi på vej mod en verden, hvor folk kun kan vil danne par med nogen, der ligner dem selv til forveksling?\n\nEr denn... -
Negativ acceleration
ForumindlægTo biler kører hen ad en vej. Bil A kører med hastigheden 50km/h, og bil B kører med 60km/h. Da de er på linie bremser begge biler med en acceleration på -2,8m/s^2.\n\na-Hvor lang tid tager nedbremsningen af bil A?\nb-Hvad er bil B`s hastighed, når bil A holder stille?\nc-Hvor langt kører de to b... -
Varmelære
Forumindlæghej, jeg har brug for lidt hjælp til dette spørgsmål: I et køleskab placeres en færdiglavet suppe til optøning. Suppen vejer 1,25kg, og dens temperatur er fra start -18grader. Den specifikke varmekapacitet for den frosne suppe er 1,9kJ/kg*grad og for den smeltede suppe 3,9kJ/kg*grad, og endel... -
3.års-opgave
Forumindlæghey..\n\nEr lige gået igang med at skrive min 3. års-opgave om "A midsummer night's dream". Ville derfor blot hører om der var nogen som har skrevet om det før og evt kunne give mig lidt inspiration? :)\nEn af de ting jeg oz skal besvare er: Shakespeares virkemidler i denne komedie.... -
HJÆLP TIL FYSIK!
ForumindlægGodaften Jeg ønsker hjælp til denne opgave; Figuren viser (se vedhæftende fil) et glas, som er fyldt med vand. Over vandet er lagt en løs plade. På figur b er glasset vendt på hovedet, Find kræfterne på billedet på billede a og b. Foklar hvorfor pladerne blivr hængende når glasset vendes, Anta... -
Let mat spørgsmål... hjælp
ForumindlægEn klasse skal i bus til Århus. De har indhentet følgende tilbud for at komme derover og hjem igen. Selskab Tilbud SB Turist 15000 kr. + 15 kr pr. km. Jørgens Rejser ... -
DIfferentialligninger.
ForumindlægHej Jeg er igang med en matematik-projekt, og kan virkelig ikke komme videre, håber der er en der kan kigge på det og hjælpe mig på vej hurtigst muligt, da det skal afleveres på fredag. Jeg er nået til delopgave e) i opg. 1, og ved ikk hvordan jeg skal regne den videre?? link til opg. ... -
Eksponentielfunktion tror jeg. - Hjælp
ForumindlægEn person har indtaget amfetamin. Mængden af amfetamin i kroppen kan beskrives ved modellen y = 15 0,84x hvor x er tiden efter indtagelsen (målt i timer), og y er amfetaminmængden i kroppen (målt i mg). a) Hvad fortæller tallene 15 og 0,84 om amfetaminmængden i kroppen? b) Bestem amfetaminmæng... -
SSO hjælp....!!!!
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket SSO om Stalin og hans udrensninger. Jeg skal redegøre for kollektiviseringen og jeg har fået en kilde jeg skal analysere, jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.\n\nHvorfor går Krustjov frem i 1971 og siger at Stalin kollektiviseringer ikke bragte ... -
Vægt til tidspunkt
ForumindlægSkal bestemme vægten af en gris til det tidspunkt hvor væksten er størst. Jeg har funktionen dV/dt=0.000193*V*(139.6-V) Og jeg har bestemt forskriften for V: V(t) := 139.6/(1+18.1233**e^(0.026943*t)) V = kilo t = døgn efter at grisen er begyndt at indtage fast føde Grisen vejer 7,3kg n... -
Blive bedre til Matematik
ForumindlægHej folkens. Jeg kunne helt vildt godt tænke mig, at blive bedre til Matematik, da jeg gerne vil klare det godt til eksamen og skal bruge det på et højt niveau i gymnasiet. Her taler jeg om færdigheds delen og problemløsningen, som jeg har det meget svært ved. Mine karaktere er bestemt ik... -
trykflaske opgave
ForumindlægHej jeg har brugt for lidt hjælp med denne opgave. " I en 25 L CO2 flaske som har tryket 18 bar, og temperaturen er 20 C. Mco2= 44 kg/kmol. Barometertryket er 1 bar. 3.1 Hvor meget vejer indholdet i flasken? Flasken bliver varmet op til 220C, flaksen har en ventil der åbner ved 22 bar. 3... -
Tog hastighed
ForumindlægSkal bruge hjælp til at udregne et togs hastighed, her er den information jeg har. Et ICE3 togsæt består af 8 vogne. Et togsæt har en masse på 409 ton, og toget medtager 415 personer som i gennemsnit vejer 65 kg. På et bestemt tidspunkt under kørslen yder togets elmotorer en samlet effe... -
SSO-spørgsmål!
ForumindlægHey..sku' spørge jer herinde, om det trækker meget op, hvis man bruger udenlandske bøger (engleske bøger) som materiale, fordi det har jeg hørt? Hvis ja, så kommer jeg kommer til at skrive om romerriget, Cæsar's og Augustus vej til magten..kender i så nogen udenlandske bøger, som kan vær... -
Chi^2-test.
ForumindlægHej folkens.\n\nJeg er i den stressede situation, at jeg skal aflevere endelig AST-rapport fredag. Vi har fået en meget kort frist, og problemer med udfærdigelsen af en Chi^2-test har forårsaget, at jeg tilnærmer mig et panisk stadie. Derfor:\n\nHvis der er nogen, der har erfaringer med en sådan ... -
Stamfunktion og Integral
ForumindlægHej alle Jeg har lidt problemer ved at løse integraler vha. substitution. - Jeg kan ganske enkelt ikke finde ud af metoden. - Derfor håbede jeg at et par behjælpelige sjæle lige kunne hjælpe mig med et par få opgaver, og meget gerne lige skrive et par ord ved hvert led om hvad der bliver gjort. &... -
Afgangsopgave; engelsk
ForumindlægHejsa. Jeg skal til slut i 9. klasse lave en opgave, som vil være min afgangskarakter. Opgaven skal tage udgangspunkt i noget vi har gennemgået. Jeg har valgt; culture clashes Og som selvvalgt emne har jeg valgt; Clashes between to main religions (Christianity and islam) Jeg vil bare lige høre... -
Tysk fremlæggelse!
ForumindlægJeg skal fremlægge mit selv-valgte emne i morgen og jeg er rimelig lost. Mit emne er Ausbildung, jeg har meget svært ved tysk og håber i kan hjælpe mig lidt på vej. Gode råd vdr. opsætning eller måske lidt hjælp til indholdet? Jeg vil være super glad hvis I ville hjælpe, jeg har allerede fået d...
