Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 19861 til 19880 af 34067
-
Vektor med t
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, som jeg ikke kn finde ud af... -
hvis man har dumpet nogle fag
Forumindlæghej jeg har dumpet tre fag hvad gør jeg så? jeg skal søge ind til vidergående uddannelse men alle min fag skal være bestået . er der noget jeg kan gør i somme ferien? evt tage somme skole eller sådan? -
Bevis for cosinusrelationen
ForumindlægJeg skal udlede et bevis for cosinusrelationenerne under plangeometri og vektorer men jeg forstår ikke rigtigt sammenhængen mellem mit emne og plangeometri/vektorer og hvad jeg skal lægge fokus på. De andre emner består nemlig kun af ét overemne, så forstår ikke hvordan jeg skal inddrage dem begg... -
Reelle tal
ForumindlægEr a og (a + ε) samme reelle tal, hvor a ∈ R ∧ ε > 0 ∧ ε → 0 ? -
Reduktion hjælp!
Forumindlægx'et bag tretallet er anderledes end det andet. x-(2+3x) facit skulle meget gerne være x-(2 + 3x) = -2x - 2 hvordan udregner man det, er lidt i tvivl. -
HHX eller STX?
ForumindlægJeg er meget i tvivl, om jeg skal vælge HHX eller STX efter 9. klasse. Bagefter vil jeg gerne læse Samfundsøkonomi, eller en anden samfundsvidenskabelig uddannelse. Derfor begyndte jeg at overveje HHX frem for STX, da der jo er flere fag, som har med økonomi at gøre. Men alligevel er jeg meget ... -
Bestem ændringen
ForumindlægHvordan løser jeg opgave b? Opg: https://imgur.com/a/EUJmRST -
unikhed
ForumindlægTit er min bog ude efter at bevise, at en eller anden matematisk egenskab er unik. F.eks. entydighed af Riemann integral. Men hvad er det som er godt ved, at noget er unikt? Jeg går ud fra, at med riemann-integralet er det, at integralet er ét bestemt tal, og man derfor kan manipulere med det som... -
hjælp til mat A søges
ForumindlægJeg søger en stabil hjælpelærer til mat A, start september og til januar. Jeg bor ved Vinderup tæt på Holstebro og Struer. Undervisningen ca 2 gange om ugen. Løn efter kvalifikationer. Jeg har mulighed for at komme hjem til dig, hvis du ikke kan komme til mig. Mvh Caroline -
HASTER MAT SVAR
ForumindlægSKAL AFLEVERE OM 1 TIME OG MANGLER DENNE OPGAVE, HAR BRUG FOR SVAR Opg 2 Løs Ligningerne a) 6x/2 = 4 b) 4/x=6 c) 6x-2/5=4x d) 7/x-2=4 e) 2/2x+1=5/x-1 f) 2x-7/4=3-x/3 Please hjælp mig, har virkelig brug for nogle svar denne gang, jeg beder jer :,( -
Hvordan løser jeg følgende opgave?
ForumindlægJeg skal besvare opgaven via brug af Maple. Hvordan gør jeg det? Opg: https://imgur.com/a/WhcIMQ1 -
Bestemmelse af ligning for linje.
ForumindlægHej! Hvordan løser jeg den vedlagte opgave? Jeg har skrivet min teori til en løsning, men jeg er meget i tvivl og forstår ikke svaret wordmat kommer med, når jeg prøer at solve den. Hjælp modtages med meget åbne arme. Hilsen Silje. -
Vendetangent, tangentens ligning
ForumindlægHej Jeg sidder med følgende opgave. Foxrmlen for tangentens ligning er: y = f(x0) + f '(x0)(x-x0) Jeg har givet en funktion: Jeg skal finde dens tangent i punktet (-1,f(-1)), dvs x0 = -1 Jeg finder f(x0) ved at sætte x0 ind på x's plads i funktionsudtrykket: f(-1) = -(-1)3 -3(-1... -
Bestemmelse af brøk
ForumindlægMin lærer har stillet mig denne opgave: Hvis tælleren i en brøk øges med 87 og nævneren med 1, er brøkens værdi 2. Hvis i stedet tællerens værdi mindskes med 6 og nævnerens værdi fordobles, bliver brøkens værdi 1/14. Bestem brøken. Jeg prøvede at stille det op som to ligninger me... -
opgave 206 og 208
ForumindlægHej er der en der vil hjælpe med disse opgaver tak ! 1) Gør rede for, at funktionen f(x)= 2e^0,5x2-1 er løsningen til differentialligningen f `(x)=xf(x) + x 2) Vis at funktionen y=ln(e^x + e - 1 ) er en løsning til differentialligningen dy:dx = y * sin(x) Håber der er nogen der ... -
Indfør en passende variable, og opstil et udtryk
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan jeg opstiller en variable i maple? EU landene havde samlet i perioden efter 1990 en vækst i BNP på 2% p.a. I 1990 havde et BNP på 9 billioner. Indfør en passende variable, og opstil et udtryk, der beskriver udviklingen i EUs BNP som funktion af tiden efter 1990. Er... -
differentialregning
ForumindlægHejsa, Er i tvivl om hvorledes denne opgave skal løses. Opgaven er vedhæftet. -
Ingen idræt i 9. klasse, problemer i gymnasiet?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i folkeskole 9. klasse og har idræt ligesom alle andre skoleelver, men jeg tænkte på om hvis jeg vælge idræt fra i folkeskolen, kommer det til at være et problem når jeg skal på gymnasiet. I tysk hvis du ikke har det i 8 og 9 klasse så har du jo et problem, så v... -
Cirklens ligning
ForumindlægHvordan omskrives følgende? Kender resultatet forstår bare ikke helt hvordan. -
Hvad er en reciprok brøk?
Forumindlæg:-)
