Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19881 til 19900 af 158924
-
areal
ForumindlægJeg sidder med opgave 15 b fra eksamenssættet i maj i år. En løbebanes form er dannet af to lige lange parallelle linjestykker (på figuren AD og BC), der i begge ender er forbundet med halvcirkler. Bestem omkredsen af løbebanen udtrykt ved x og r (x er langsiden i rektanglet og r er halvcirklerne... -
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
Kilder: Differentialregning, Leibniz og Newton
Forumindlægjeg skal skrive SRP i historie/matematik om det naturvidenskabelige gennembrud, herunder Leibniz og Newton. Jeg har læst mig til, at de har offentliggjort deres udregninger/opdagelser, men jeg kan simpelthen ikke finde dem nogle steder? Er der nogen der kender nogle gode kilder til emnet? -
-- og andre opgaver
ForumindlægHej, sidder i en matematik aflevering, og har problemer med denne opgave: a) 5-3*(-2) b) 2*(8-3)-6:(-3) c) 7-(-2) -1 d) -12*(-5) Hvis nogen kunne hjælpe ville det være dejligt, på forhånd, tak! -
Vinkelhalveringslinje
ForumindlægHej .. Jeg kan ikke rigtig finde du af denne opgave i matematik? I en trekant ABC er vinkel C ret. Envidere er siden b=3 og og vinkelhalveringslinjen VA= 4. Bestem de ukendte sider og vinkleri trekanten ABC? -
Er erhversøkonomi gavnligt?
ForumindlægHej Jeg overvejer at tage erhversøkonomi på C niveau, da jeg altid har interesseret mig for innovation og iværksætteri. Så er spørgsmålet om erhversøkonomi er gavnligt? Altså i den forstand at jeg får vigtig viden som jeg kan bruge til at starte en virksomhed. Uddannelses mæssigt skal jeg gå en ... -
Antal timer på Sukkertoppen
ForumindlægHej! Jeg skal om under en måned have valgt hvilke gymnasier jeg vil søge ind på. Jeg var til en orienteringsaften på Sukkertoppen hvor rektoren viste en skema, hvor alle dagene var fra 8-16 og hun sagde at det altid var sådan på Sukkertoppen. Da jeg så en uge senere besøger Vibenhus, siger de a... -
Hasteeer
ForumindlægHej jeg skal op til skriftlig matematik eksamen imorgen. Jeg har brug for en "matematik ordbog" altså forklaringer på nogle matematiske begreber, som jeg kan få brug for til eksamen. Kan i jælpe mig please:) -
Opgavesæt
ForumindlægHej, kan nogen af jer sende mig FP 10 matematik 2018 dec og FP 10 matematik 2018 maj? Kan se at jeg kun kan finde facit på nettet. Vil bare gerne øve mig til mine prøver. På forhånd tak!!! -
Matematisk tegn?
ForumindlægHej alle. Er der nogen der ved hvad det betyder når der står r og så et a nedenunder. Altså det omvendte af r^a. Ligesom r nedløftet" ^a. Hjæælp! -
HJÆLP!!
ForumindlægHej alle. Nogen der ved hvor man kan få fsa matematik 2016 henne? -
Mundligt eksamen
ForumindlægHar i nogle forslag til enmer, man kunne tage i brug når man, skal op til mundligt matematik eksamen i 9.klasse? -
Fysikopgave.. lille hjælp please?
Forumindlæghej folkens.. har brug for lidt hjælp med fysikken så tæt på eksamen.. håber der sidder nogen genier derude :) opgave 12.9 fra orbit b HTX En fiskekutter som vejer 15 tons, skal trækkes op på stranden. det sker ad et par lange skinner om danner en vnkel på 12 grader med vandret. en wire fastgø... -
Privat lærer i sommerferien.
ForumindlægHej alle matematik eksperter. Jeg og min veninde søger en lærer, der kan hjælpe med, at repetere 1g og 2g stof. Vi har matematik påA niveau, og derfor vil vi bruge sommerferien på at repetere det hele så vi er klar til 3g. Så vi søger en der har tid, og vil hjælpe os. Vi er med på, at betale hv... -
Lidt mat-hjælp. Det haster..
ForumindlægHej. Er lidt i tvivl om det er matematik. I en retvinklet trekant for vi at vide et vinklerne er: A=30,4 grader, B=59,6 grader og C=90 grader. Siderne i trekanten er: a=2,69, b=4,58 og c=5,31. Så lyder spørgsmålet: Beregn højden på b? Hvordan gør jeg det? Jeg ville tro højden af b er det samme so... -
log*log
ForumindlægJeg sad lige og lurede i min formelsamling.. MEN.. der er faktisk ikke nævnt noget om, hvordan jeg ganger 2 log.. fx: log(a)*log(b) Mit bud er "bare" at gange ab sammen.. er det rigtigt? -
Normalfordelinger
ForumindlægJeg er igang med at besvare nogle eksamensspørgsmål, som forberedelse til min mundtlige matematik B eksamen på onsdag. Jeg er snart færdig, men jeg kan simpelthen ikke svare på disse tre spørgsmål inden for 'Normalfordelinger', og har siddet og gloet på dem de sidste 2 og en halv time, så... -
FSA 2002 maj-juni
ForumindlægHej ! Jeg ville spørge om der nogen der har FSA 2002 maj-juni problemregning, matematik tilrådighed - spørger netop fordi at jeg har lavet halvdelen af den og mangler noget inspiration og hjælp til resten (er en nød til matematik) min mail er flower2_m@hotmail.comTak på forhånd!Anders :D -
Reducering - hjælp
ForumindlægReducering eller rettere sagt Matematik er ikke min stærkeside, derfor håber jeg, at der er nogle, der kunne hjælpe mig med nogle af disse opgaver. På forhånd tak! Reducere følgende udtryk mest muligt uden lommeregner: Opgave 1) (8a -5) + (6a -9) - (3a + 2) Opgave 2) a(3a - 5b) - 5(2a ... -
Shurs' herminske spektraler
ForumindlægHej jeg er ny her. Jeg skal vise, at herminske matricer kan diagonaliseres unitært, således vi kun har reelle indgange. Altså at der findes U så V^-1 AU = U^H AH. Jeg er ikke helt med på begreberne. Er der nogen som vil hjælpe mig med dem. På forhånd tak !
