Søgning på: danskerne i verden. Resultater: 19901 til 19920 af 47039
-
rettelse af oversættelse
Forumindlæghej jeg har oversat to tekster som jeg vil blive meget glad for at få rettet.. jeg sætter dem ind her...Her er en fra b-niveau: H.W.Richter: Die Stunde der falschen Triumphe 1)Historien foregår i en lille landsby i nazi-tidens Tyskland, og vi befinder os kort efter krigsudbruddet i 1939. Historie... -
medborgere og statsbogere
Forumindlæghej alle sammen har lige et spørgsmål, hvad er forskellen mellem statsborgere og medborgere? -
Kvote 2 Fagsnit?
ForumindlægHej Jeg var inde og kigge på min status på århus universitetes hjemmeside. Der står: kvote 2 fagsnit: 7,0 - hvad vil det sige? Og der står min kvotient er 4,6 med bonus, vil det sige at mit snit ikke er tilstrækkeligt nok for at kunne blive set i kvote 2? Så jeg kan egentlig allerede godt glemme ... -
hjælp haster!!
ForumindlægHejsa skal bruge nogen som kan hjælpe,mig med den opgave "hvordan er kapitalisme? -
Hjælp! Er der nogle af jer som har lavet analysen ''Nederdelen''?
ForumindlægPlz det skal være hurtigt -
Eastons Model
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med en forklaring på hvordan Eastons model vil se ud når man kommer til at snakke om Hvad Danmark laver i Afghanistan . Håber der er nogen der kan hjælpe :S -
STÅR DET I NUTID?
Forumindlæg1) Lavst Eriksen skiller sig ud fra lokalsamfundet idet han, mod alle odds, arbejder og tjener penge. 2) Lavst Eriksen bliver udstødt af lokalsamfundet, rejser til Amerika og efterlader sig kone og barn. Hans kone dør kort tid efter og sønnen Anders bliver sat i plejefamilie og bliver boende i... -
Renteforhøjelse
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til en opgave, der lyder på følgende: Der sker en renteforhøjelse. Forklar sammenhængene: Hvorfor falder BNP, privat forbrug, import og investeringer? Tak på forhånd :-) -
Om videregående uddannelse
ForumindlægJeg tænkte på hvor god skal man være til engelsk, hvis man læser jura eller økonomi på universitetet eller Ha (jur) på CBS. Skal man sådan være rimlig god eller? Ved der er fag hvor bøgerne og fag'et er på engelsk. -
Projekt...
Forumindlæghej allesammen. vi skal have projektuge her i uge 10, og vi har allerede fået vores emne, som er magt. vi skal så finde nogle underemner, som vi vil arbejde med. jeg vil bare hører om der var nogle af jer, som havde nogle godt ideér til hvad det kunne være?(: tak på forhånd :D -
Were or was
ForumindlægHej studieportalen. Mig og min ven kan ikke blive enige om hvorvidt det hedder, i wish This was your lips, eller i wish This Were your lips. Jeg mener man bruger "was" da det vel er henholdsvis "i" og "This" der er grundled, og at "your lips" er genstandsle... -
Udtale af sammensat ord
Forumindlæg. -
Opgavedirektør
ForumindlægPorque dices que no puedo hablar español?, porque tú no puedes o qué? De verdad yo a hablado español toda mi vida, desde el día que yo nací a este mundo,,, y ahora tu vienes y me dices que no hablo español… De verdad, da pena,, la hablo mejor de que todos ustedes, mejor que el danés . TIL OPGAVE... -
Opstil matematisk model
ForumindlægHåber der er en der vil hjælpe lidt her... I Rusland er befolkningstallet faldet med 0,6% om året i de seneste år. Det antages at befolkningstallet bliver ved med at falde med 0,6% om året. I 2004 var Ruslands befolkningstal 142,2 millioner. Jeg skal så opstille en matematisk model, der beskr... -
KLOGE MENNESKER...
ForumindlægHej er der nogen der ved noget okm følgende: -realisme -impressionisme -neoimpressionisme -ekspressionisme -postimpressionisme -symbolisme -fauvisme -kubisme -futurisme hvis i kan forklare med egne ord ville det være bedst, for det er det jeg har brug for. På forhånd tak -
NOGEN DER VIL RETTE? vigtigt
ForumindlægUna mujer llamó Manuela vive en Madrid con su hijo Esteban. En sus 17 cumpleaños de años, ellos lo celebran, para ir al teatro. cuando Esteban abandona el camino después de un coche, para conseguir un autógrafo, y entonces un coche lo insinúa. Los órganos, son utilizados para guardar un otro huma... -
Skrubtudsen - nudansk
ForumindlægHej. Er der nogle der ved, hvor man kan finde H.C. Andersens eventyr "Skrubtudsen" på nudansk? Jeg synes jeg har søgt meget på nettet, men kan kun finde den gamle. -
Gennemsnit
Forumindlæg12) Danmarks areal er 43000km2. Hvis landet var kvadratisk,hvor lang ville siden i kvadratet så være? Den har jeg udregnet = 207 cirka Nu kommer den som jeg mangler hjælp til Hvor mange bor i gennemsnit pr km2? -
Optagelse på amerikansk universitet
ForumindlægHej Som student 2008 forbereder jeg mig nu på mit sabbatår i USA, hvilket bl.a. indebærer ophold på et amerikansk universitet. Da jeg primært skal arbejde/deltage i kulturudveksling mv. som au pair, har jeg endnu ikke sendt en ansøgning samt endelig valgt et universitet. Jeg har kontaktet mit... -
Oversættelse af et ord
ForumindlægHejsa Hvordan oversætter man ordet "folketing" til på engelsk? Tak på forhånd
