Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19901 til 19920 af 24857
-
Medicinstudiet gennemsnit
ForumindlægHej alle hjælpsomme individer. Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet, om 2 år, når jeg modtager min hue :-) Jeg har indtil videre fået 10 i både samfundsfag og musik (årskarakterer) og 10 til mundtlig samfundsfag eksamen. Hvilket vil sige at mit gennemsnit er på 10,0. Mit mål er at bevare sam... -
Afledede
Forumindlægjeg har en funktion og skal finde de partielt afledede. f(x)=(x2-1)/xy jeg har fået den partielt afledede medhensyn til x til fx(x)=(2xy-x2y-y)/(xy)2 er dette korrekt? -
Økonomi
ForumindlægHej SP Jeg skal inden længe har valgt min videregående uddannelse, men jeg er i tvivl om valget mellem erhvervsøkonomi-matematik, matematik-økonomi og økonomi. Min helt store interesse er matematik, og jeg vil så vide, hvilken af disse muligheder giver bedste muligheder for at arbjede i ban... -
Hvor lang tid tager opvarmningen?
ForumindlægAluminiumsgryden på 250 g og de 2 liter vand skal opvarmes fra 21*C til 100*C. For at beregne den mængde energi som der skal tilføres for at få varmet de to liter til 100*C, så gør vi dette: 0,2000 kg * 4180 J/kg/K * (100*C - 21*C) = 66 044 J / 1000 = 66 kJ Vores kogeplade tilfører 1200 W til gry... -
Arbejde af modstandskræfter
ForumindlægOkay, jeg har virkelig brug for hjælp til at forstå denne her opgave, men jeg har mere eller mindre lavet a og b. Jeg er nået frem til, at: Det vil altså sige, at hvis motorens effekt er konstant, så resulterer det i, at jo større hastighed bilen får, jo mindre ved den kraft, der skubber den f... -
Droppe ud af STX?
ForumindlægHej, jeg går lige pt i 2G på STX-uddannelsen. Jeg fik fine karakter i 1g.. Dvs, 4-taller til mine eksamerne. Nu i 2G, har jeg dumpet de fag jeg har svært ved.. Matematik & Kemi, og jeg har endda været så uheldig at trække både mundtlig matematik OG kemi.. Jeg fik et stort -3 til mundtlig ma... -
Hurtigt-linje
ForumindlægHvordan finder man en kurves midtpunkt? Fx fra 0-1 x^2 = f(x). I hvilket punkt er midtpunktet? -
kend din censor!!!
ForumindlægHe people, så er studentereksamen begyndt..:(... men det bliver dejligt at blive færdig.. Ville lige fortælle jer at i kan se hvordan jeres censor ser ud og få adressen på dem;) - hvis i gerne vil det!! fx har en censor i dansk som hedder 073-BS.. og dettenummer finder du på følgende link: http:/... -
(DP) Palindrom
ForumindlægJeg tænkte, at jeg ville sætte niveauet lidt ned, så vi kan få flere med i konkurrencen. Dem som allerede er tilmeldt bedes ikke besvare opgaven. De andre skal jo have muligheden. Hvad er det første kvadrattal over 1000, som er et palindrom? (2002 er fx et palindrom) -
mængdeberegninger - molarmasse for lightergas
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i kemi. Jeg sidder og læser mine rapporter igennem, og kan pludselig ikke huske, hvordan jeg har gjort i mine beregninger. Jeg skal finde stofmængden for lightergassen, vha idealgasloven. Da trykket jo afhænger af temperaturen, skal jeg derfor finde trykket i ba... -
matematik på A niveau
Forumindlægjeg har et spørgesmål - til august starter jeg på STX og jeg har matematil på A niveau. I folke skolen lå jeg på 4-7 (karakter), der er mange der siger at det er meget svært ! mit spørgsmål er hvordan kan jeg blive bedre til matematil? tak på forhånd -
Utilfreds med nye uddannelse!!!
ForumindlægHej Studieportalen!!! Jeg blev optaget på noget jeg vill mindst inde på, nemlig farmaci. Jeg er matematisk (naturvidenskabelig) student fra i år og mit spørgsmål er så, om der er nogle uddannelser jeg kan nå at komme inde på??? Jeg har et snit på 6. Er der ikke nogen uddannelser????? -
Hvis man dumper et fag på STX ?!
ForumindlægHej Der er mange videregående uddannelser, som kræver at man har bestået alle fag, så der er noget jeg kom til at tænke på.... Lad os tag en worst case senorio. Jeg har et drømmestudie, som jeg vil ind på, jeg har et godt gennemsnit, men jeg har dumpet et fag... Hvad så nu ? Er drømmen bare... -
Spørgsmål om brøker og led der ikke er brøker
ForumindlægI min bog står: man kan komme ud for at skulle skaffe fællesnævner for brøker og led, der ikke er brøker. fx regner vi sådan med tal: fordi Jeg har lettest ved at forstå tingene, når der bliver beskrevet lidt mere med ord, så disse sætninger forstår jeg ikke så meget af :/ kan nogen hjælpe??... -
rødder
ForumindlægHar lidt problem med denne opgave, ved faktisk ikke helt hvordan man skal komme igang med den. Se vedhæftet fil -
Uddannelse
ForumindlægEr det svært at læse til jura?? -
4 rettelser
ForumindlægDet danske: 1. Hvis vi på samme tid kunne se, at pengene blev investeret fornuftigt. 2. Men det sker meget sjældent 3. De fleste direktøre kan simpelthen ikke lade være med at forhøje deres egne lønninger og købe dyre firmabiler, og den slags skal man ikke finde sig i. 4. Det skulle da lige ... -
Atomer
ForumindlægKan et atom deles i mindre dele? -
Finde pmax i opgave om Daniellelement?
ForumindlægHvordan finder man Pmax ved hjælp af en ligning lavet ud fra måleresultater på et Daniellelement? Jeg har disse oplysninger: Ligning: y = -25,547 * Imax + 0,7183 U0 =0,7183V Imax = 0,028117A Ri= 25,547O -
Gym-lærer
ForumindlægJeg har tit undret mig over, hvorfor en gym-lærer har lært så meget på universitetet, men de skal aldrig bruge det til deres undervisning. For eksempel i matematik er det kun ca. 10 % af det faglige de har lært på uni, som de skal bruge på gym. De burde da bruge tiden på det stof, som de skal ge...
