Søgning på: matematik ab1. Resultater: 19901 til 19920 af 31575
-
mundtlig eksamen...arhhhg!
ForumindlægHej... jeg har et problem...Jeg skal til mundtlig eksamen, og jeg ved ikke, hvordan man gør...Hvad skal man starte med, og hvilke ting kan man tale om?I have no idea?!?PLEASE HELP ME.... -
Elektriske felter
ForumindlægEn elektron befinder sig 0,1 nm fra en proton. Bestem såvel størrelsen af den elektriske kraft, som størrelsen af gravitationskraften, der virker mellem de to partikler. Kan nogen hjælpe mig igang? -
Underrum
ForumindlægEr der nogen her, der kan give mig en forklaring på hvad et underrum er? ikke nogen fin matematisk definition, for det har jeg selv i mine bøger, men med ord?Kan godt regne med det, men kunne være temlig rart at vide hvad det egentlig er...Håber der er nogen der kan hjælpe!Tak -
Facit, skalarprodukt og determinant
ForumindlægEr der en smart funktion, så jeg kan få fremhævet resultatet af en opgave? Eksempelvis: \begin{align*} ... t&=\frac{-(\sqrt{3}-1)}{2} \vee t=\frac{\sqrt{3}-1}{2} \end{align*} Jeg har prøvet med to gange \underline, desuden med \textbf, men editoren brokker sig gevaldigt over begge dele. Er de... -
Mat-eksamen - hvordan?
ForumindlægEr blevet lidt i tvivl om, hvordan man egentlig bør læse op til mat! Jeg tænker umiddelbart, at man bare læser pensum igennem, forstår det helt og så kører beviserne en masse gange, så man er nogenlunde sikker i dem? Gør man sådan?:)Gode idéer? -
Hjælp skæringspunktet
Forumindlæg(x)=0.000268x^2-177 Fin koordinaterne for skæringspunterne med 1.aksen Hvordan gøre man? -
"Uddannelseskartotek"
ForumindlægHej alle!Håber I har haft en ligeså dejlig sommerferie som mig!Jeg er lige startet i 2.g og er så småt ved at begynde at tænke over hvad jeg egentlig skal bruge gymnasiet til. Tror måske mit gennemsnit ville blive løftet hvis jeg vidste, hvad jeg skulle bruge det til.Derfor spørger jeg jer, om I ... -
fritid på videregående uddannelser???
ForumindlægJeg vil gerne høre de/dem som læser på en videregående uddannelse på universitet, dtu eller ingeniørhøjskolen, om hvor mange timer i har ca. om ugen, og hvor mange timer i i gennemsnit bruger på lektier på dagen. Hvordan er det med lektiermængden? Er det meget meget hårdt? Har man fritid i weeken... -
Hvor mange år går der, inden beløbet på kontoen er fordoblet?
ForumindlægJeg kan simplelthen ikke finde den formel jeg skal bruge for det her. Spørgsmålet lyder på: En person indsætter 10.000 kroner på en konto med en fast årlig rente på 2,5%. Hvor mange år går der inden beløbet på kontoen er fordoblet? Skal bare bruge formlen og evt en forklaring, tak på forhån... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med disse som handler om binomialfordelt stokastisk variabel.1) en terning kaste 3 gange a) bestem sandsynligheden for at man 1,2,3 i denne rækkefølge.b) at man får 1,2,3 i en eller anden rækkefølge. og 2) ved en flervalgsprøve er der til hvert spør... -
Cirklens ligning
ForumindlægHey!!!!JEg har brug for hjælp til at få denne ligning:x^2+y^2-2x-10y+21=0til at være opbygget sådan:(x-a)^2+(y-b)^2=r^2MEn jeg ka ikke finde ud af det..Hjælp så er i søde! -
citere?
ForumindlægJeg har samfundsfag på højniveau og skal om nogle dage aflevere min første aflevering i dette fag. Jeg er så blevet lidt i tvivl om man skal citere, når man skriver sådan en opgave. Altså fx, når jeg skal sammenligne to bilag, skal man så bruge nogle citater fra disse bilag som man gør når man fo... -
andengradspolynomium
ForumindlægJeg kan ikke finde noget info i min matematikbog, omkring betydningen af C og B i følgende formel: f(x)=ax^2+bx+c. Jeg har allerede fundet info om A og D.Hvor kan jeg finde den manglende info? -
hvordan siger man: hun skubber hende hen til den og siger hun skal krybe ned i den???
Forumindlægja hvordan siger man det. hun skubber hende hen til den og siger til den at hun skal krybbe ned i den. -
Statistik
ForumindlægHey :) er 1.ger og sidder og laver en opgave om statistik. Men kan ikke finde ud af hvordan jeg skal finde middelværdien af dette, eller lave en sumkurve for den sags skyld.. hmm.... Har en idé om at jeg nok ike skal bruge det yderste data til noget, men mit problem er bare; jeg ved faktisk ikk... -
Mathcad vs Maple
ForumindlægHej Hvilket program er bedst, altså hvilket program har flest funktioner? Er det ikke mest Maple, der er brugt af ingeniørerne? På forhånd tak -
uendelig * 0
Forumindlæghvad sker der egentlig hvis man ganger uendelig eller -uendelig med 0? -
Vektorer
ForumindlægDer er givet et koordinatsystem med begyndelsespunkt O. To vektorer a og b er bestemt ved:a = (3,4) og b = (cos(t),sin(t)), t tilhører [0,2pi[Et punkt P er bestemt ved:(vektor)OP = a + 2bBestemt tallet t, således at afstanden fra punktet P til linjen med ligningen y = ½x + 6 er mindst mulig.-----... -
Ti-89 titanium
ForumindlægJeg skal til at bruge min Grafregner til at finde toppunkt og Støttepunkter og lign. men hvordan får jeg den til det?Alle forslag er velkommen.Jeg tror i øvrigt at det er en eller anden instilling for jeg kan godt finde den "knap" jeg skal trykke på men der sker absolut ingen ting!på fo... -
Differentialligning - øvelse???
ForumindlægHej! Jeg skal til prøve imorgen i differentialligninger. Så jeg ville bare lige høre om der var nogen der havde nogle gode øvelser. på forhånd tak! :D
