Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 19901 til 19920 af 20599
-
Pepsi og Coco-cols parametermix i fremtiden?
ForumindlægJeg er midt i min SRP i dansk og afsætningen og jeg er simpelthen gået i stå i problemformuleringen :( mit overordnede emne er reklame analyse, så jeg har lavet analyser af pepsi og Coca-Colas reklamer, og kort sagt er Coca cola - køb for at være social og traditionel og pepsi er - køb for at væ... -
Valg af emne
ForumindlægHej! Jeg skal til at vælge et emne at skrive om i min SRP opgave, men jeg mangler ideer til emne. Jeg vil gerne skrive indenfor biologi og kemi, og derfor synes jeg at det er vildt interessant at skrive om en sygdom eller noget medicin, men jeg ved ikke hvilken det skal være? Sygdommen skal have ... -
RSA-kryptering - Hjælp til at finde de hele tal, u og v, når k og ø(m) er indbyrdes primiske?
ForumindlægHej folkens Jeg er ved at skrive SRP om RSA-kryptering. Jeg sidder med noget teori der lyder: Hvis a og b er indbyrdes primiske, eksisterer der hele tal u og v, så: a*u+b*v=1 Da k og -ø(m) er indbyrdes primiske, eksisterer der altså hele tal u og v, så: k*u-ø(m)*v=1 Det jeg så ikke helt... -
Terrorangrebet 9/11 - hjælp til kilder
ForumindlægHej! Jeg har lige i dag fået min problemformulering til SRP udleveret! I den forbindelse ville jeg gerne høre, om der var nogen, som har nogle gode råd eller ligger inde med nogle gode kilder. Jeg skriver i øvrigt i fagene Engelsk A og Historie A Problemformulering: Du bedes give en kort his... -
Har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægJeg har VIRKELIG brug for hjælp til en disposition over min SRP. Hvad der er relevant at have med og hvilken rækkefølge jeg skal have de forskellige ting i. Altså bare en KLAR disposition/indholdsfortegnelse for min opgave. Det ville være en STOR hjælp! Tak på forhånd :) Min opgaveformuleri... -
Gelelektroforese
ForumindlægHej! Jeg sidder og skriver SRP om fosterdiagnostik. I mit forsøg har jeg lavet gelelektroforese af et kræftgen, men ændret historien så vi leder efter gener for sygdommen Li Fraumeni. Kvinden i historien har haft brystkræft, og det ses på hendes stamtræ fra moderens familie, at flere i familien ... -
Hvordan ser arsenik molekylet ud?
ForumindlægHvordan ser arsenik molekylet ud? Vi taler arsentrioxid eller arsen(III)oxid dvs. A2O3. Jeg sidder og skal aflevere SRP i morgen og støttede på et problem. Da jeg skulle læse den igennem, opdagede jeg, at der er noget, der ikke giver mening, og at jeg nok har analyseret arseniks kemiske opbygni... -
Induktivt eller deduktiv
ForumindlægHej I min SRP har jeg skrevet om følgende i diskussion: Med afsæt i analysen ønskes en diskussion af, hvorvidt den valgte dokumentar er repræsentativ blandt nutidens unge. Inddrag empirisk materiale; herunder ba°de kvantitativt og kvalitativt data samt materiale fra sociale medier. Diskute´r en... -
Vedr. slaveejere (kilder)
ForumindlægKære du, Jeg er i gang med at brainstorme for at finde mine historiske kilder til min SRP- opagve. I den forbindelse har jeg nu søgt meget på nettet for at finde udtalelser (kilder) der viser raceopfattelsen/synet på de slavegjorte (afroamerikanere i USA). Dette kunne fx være fra slaveejeren se... -
SIR-modellen og differentialligninger?
ForumindlægHej, det er nu den tid på året, hvor man skriver SRP. Jeg skal skrive om SIR-modellen, hvilket jeg er ved at sætte mig ind i, dog er problemet bare, at jeg ikke har haft om differentiallligninger, og derfor ønsker min lærer selvfølgelig i problemformuleringen, at jeg kort introducerer det ift. h... -
Hjælp til eventuelle problemstillinger HIS/ENG
ForumindlægHar svært ved at udarbejde problemstillinger til min overordnede problemformulering. Jeg ved godt at SRP opgaveformuleringen ikke er frigivet endnu, men vil meget gerne have ordnet nogle problemstillinger på forhånd, så mine vejledere bedst muligt ved, hvad jeg gerne vil arbejde med! Problemfor... -
Hjælp vedrørende torsion i forhold til katapulter.
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en SRP omkring katapulter og blider, men er stødt på en tabel som jeg ikke forstår. Tabbelen omhandler torsion af fjedre, dvs. forskellige materialers egenskaber til at lagre energi. Jeg er dog usikker på hvad de mener med kJ/m^3 og kJ/kg. Jeg forstår godt enheder... -
Logistisk vækst - Befolkning
ForumindlægHej Jeg i gang med SRP, hvor jeg skriver i matematik og historie om Kinas etbarnspolitik. Her skal jeg ved hjælp af logistisk vækst, udregne konsekvenserne for et-barnspolitikken. Problemet er dog at mine tal ikke giver mening når jeg regner på dem. Jeg bruger formlen: I denne ligning har den... -
Det danske samfunds udvikling i et tværfagligt perspektiv
ForumindlægHejsa! :) Jeg sidder lige nu i den lidt frustrerende situation, at min gruppe fra Aalborg Universitet har haft svært ved at samarbejde og haft diverse faglige uoverensstemmelser. Jeg har derfor efter stor overvejelse besluttet mig for at skrive projekt alene. Min projektvejleder vil meget gerne... -
rang
ForumindlægJeg har netop lige lagt mærke til at jeg er blevet forhøjet til adjunkt, hvordan kan det være? -
Skørbug
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om skørbug i AT i år, med det overordnede emne rejser. Har planer om at beskrive hvorfor man får skørbug med biologi, og så om nogle opdagelsesrejser hvor man oplevede skørbug. Kender i nogle kilder hvor man kan se tegn på skørbug? -
alternativ lektiehjælp
ForumindlægHar i set www.onstudy.dk? man kan spørge om mange ting, bla fysik som jeg har svært ved og har allerede fået 2 hurtige og gode svar ;D well anyways synes bare lige jeg ville dele det med jer.. -
Tysk 5 i eks :(
ForumindlægJeg fik 5 i tysk. Jeg startede på hører teksten og bagefter læseteksten lavede en disposition og sammenlignede :( Giver det 5???? -
Dårligt snit ? Drop ud.
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i øjeblikekt på en stx uddanelsen og er i gang med mit 3 år, jeg er indstilelt til eksaminerne, osv. Mit problem er at jeg har fået nogle meget dårlige årskarrakterer, blandt andet nogle -3 og et par 00 og 02. Jeg valgte så at søge ind på et studenterkursus, hvor... -
jeres endelige snit
ForumindlægHvad blev jeres endelige snit så? og er i tilfredse/utilfredse samt hvad skal i bruge det til?Personligt fik jeg et snit på 10,0 hvilket er rimelig tilfredsstillende. Efter sommerferien har jeg tænkt mig at læse jura :-)
