Søgning på: The happiest days of your life. Resultater: 19921 til 19940 af 22366
-
MAT(plan)
ForumindlægHejEr der lige en der gider hjælpe mig med en opgave den lyder som følgende:I et koordinatsystem i planen er givet punkterne A(3,4), B(1,-2), og C(-2,5).Bestem projektionen af vektor AC på vektor AB.Bestem gradtallet for vinkel A i trekant ABC.Bestem koordinatsættet til fodpunktet F for højden fr... -
Asymtoter
ForumindlægHej med jer alle sammen. Håber i har haft en god ferie...Jeg er allerede stødt ind i lidt problemer jeg gerne vil have hjælp til.Vi er lige gået i gang med asymtoter, og jeg er ved at lære om pol. division.Spørgsmålet er: Hvordan finder man roden når man har en funktion som fx:f(x) = X^3 - 5X^2 -... -
EN lille spørgsmål om opgave (genetik)
ForumindlægHej allesammen jeg vil bare lige spørger: Gør rede for mendels 2 love og forklar deres betydning for nedarvning af gener? Hvad menes der med "forklar deres betydning for nedarvning af gener" -
translation og rotation
ForumindlægHej, jeg tænkte på, hvordan man generelt kan se, hvordan en kraft ydet et bestemt sted på et objekt påvirker dets translation og rotation. Tag for eksempel et hjul. Hvis du påvirker det direkte i massemidtpunktet vil det kun translatere. Hvis du derimod påvirker det i nederste punkt vil det rot... -
til England med kæresten eller alene i Danmark?
ForumindlægHejsa!Jeg står i en meget frustrerende situation. Min kæreste skal studere i England (starter i september), og jeg ved ikk helt om jeg skal tage med. Jeg er ved at lave en ansøgning til univeriteterne, men.... jeg er ikke sikker på om jeg overhovedet vil!Det skal lige siges, at jeg altid har tænk... -
Bio- rapport om blodsukker!!!
ForumindlægHej alle sammen... jeg sidder med en rapport og jeg er nået til sidste spørgsmål, men jeg kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal svare til det... Håber der er nogle der kan hjælpe....Spørgsmålet lyder: Giv en biologisk forklaring på den hormonelle mekanisme bag reguleringen af vores blodsukker.T... -
Tangent til funktion
Forumindlæg"En familie af funktioner er givet ved fa(x)=(2a+3)*x^2+x+1, a E R\\{-3/2}Bestem a, så linjen med ligningen y = -3x er en tangent til grafen for fa". Forstår ikke helt hvordan denne opgave skal løses, nogen forslag? -
Forskel på bindinger??
ForumindlægHej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina -
Rumfang af guitar
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med formlen for at regne rumfanget på en guitar ud? tak på forhånd -
Bitfølger og metriske rum
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave Vi er en gruppe som sidder fast i denne opgave, som vi ikke rigtig forstår hvordan vi skal gribe an. Er der nogen der har et hint til hvordan vi kan komme i gang med opgaven? Mvh. -
Dobbeltintegralet over området R eller området D?
ForumindlægHej, Jeg kan ikke helt finde rundt i, hvornår man bruger notationen versus Jeg synes forskellige bøger og undervisere springer lidt rundt i det, men måske er det bare mig, der ikke kan se systemet/har misforstået noget. -
kemiA - hvad skal jeg læse?
ForumindlægHej folkens...jeg skal til at have kemi på højt niveau efter sommerferien. Kan i anbefalde mig noget som jeg ihvertfald skal ha fat på? altså en bog som er rigtig god tikl at have ved siden af sig i timerne? noget som jeg skal have læst inden skolen starter igen? Bare nogle gode råd jeg vil havep... -
Engelsk disposition
ForumindlægHej Jeg er en pige på 13 år, og jeg skal lave en engelsk disposition om regler - Det jeg skal finde ud af er: Hvad jeg vil skriver om under ordet "regler" altså "my topic" og hvad den skal indholde. Jeg skal fremlægge i morgen og jeg er med på alt ! - er virkelig stresset... -
Genstand i Dansk stil
ForumindlægNemlig ja , jeg skal skrive en stil på 4 sider om en genstand der betyder noget for mig. Vi har fremlagt om det i skolen og nu skal vi så aflevere en stil om det..Jeg har min bærbare computer. Stilen skal afleveres på torsdag , men hvad skal jeg skrive om. ? Har skrevet en side om hvordan jeg val... -
Bevis F(x)=x*ln(x)
ForumindlægJeg sidder og skal løse en opgave uden CAS og andre hjælpe midler Jeg skal skrive beviset ned for F(x)=x*ln(x)-x er stamfunktion til f(x)=ln(x) Det står ikke i mine bøger, håber i kan hjælpe //Louise -
Luftmodstand
ForumindlægHej.Der findes inden for mekanikken, to modeller for luftmodstand.Den ene er v-afhængighed givet ved k*v(t), og den anden er v^2-afhængig givet ed D*v^2(t).Det er jo så godt nok, men når man skal regne med den simpleste (v-afhængighed, => F_luft = -k*v(t)), da er det selvom jeg er i besiddelse... -
Matlab figurer i LaTeX
ForumindlægJeg har gemt nogle Matlab genererede figurer som .eps samt .jpg og indlæst dem i LaTex (Texmaker). Men både screen view og udprint er meget sløret hvilket medfører at man ikke kan se detaljerne i figuren. Mit spørgsmål er da: Kan jeg indsætte Matlab figurer direkte i LaTeX? (.fig). Eller er der n... -
Forskellige ord
ForumindlægOrdet "udover" - hvordan kan det oversættes til spansk? Kan ikke finde eks. på det i min ordbog..\n\nOg hvis jeg skal bruge ordet "fortalte", hvordan bøjer jeg så contar? Hvilken datid?\n\nOg er den her sætning rigtig: Los profesores también deben observar los alumnos en el pa... -
dichlormethan
Forumindlæghey Jeg kunne godt tænke mig en grundig forklaring, hvis der er nogen der kender den :) Vil gerne forstå det helt til bunds nemlig..Hvorfor er esteren, methylsalicylat er upolær?.. Jeg kan nemlig se, at den har en OH-gruppe, som jo er polær.. Så hvorfor er det at man påtrods kan bruge dichlormet... -
var model
Forumindlægnogen der har styr på ovennævnte?
