Søgning på: Beregn pH. Resultater: 19941 til 19960 af 48369
-
Hjælp til cost-benefit analyse i forbindelse SRP i Mat-samf
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP i cost-benefit analyse i matematik og samfundsfag, hvor jeg vil bede om hjælp til at identificere interessante metoder/modeller at tage udgangspunkt i. Det må gerne være indenfor samfundsmæssige investeringer. Håber en veluddannet sjæl kan hælpe! :) - Frederik -
Bestem buelængden mellem to punkter
Forumindlæg -
Integralregning
ForumindlægJeg har lidt problemer her:Jeg skal bestemme de førstegradpolynomier som er løsninger til differentialligningen:x y` = y + 3Først har jeg isoleret y`:y`= (y+3)/x og y = BA + Cy` = BsÅ(B+3)/X = BX + C....men er det virker forkert...?-------------------------------------------Så er der en anden:Kon... -
Matematik program
ForumindlægHejJeg søger efter et godt program hvor man kan tegne forskellige geometriske figurer i. Paint er ikke lige noget for den opgave, når man vil lave forskellige vinkel størrelser, radius til en cirkel osv..Nogen der kender et godt program? -
Ulighed :)
ForumindlægHey alle, jeg har en ulighed som giver mig lidt problemer da uligheder er et nyt emne for mig. Uligheden lyder således : f(x) ≤ g(x) f(x) : 2x^2 +4x - 6 g(x) : -2x -1 Jeg har allerede regnet f(x) = g(x) hvis det skulle være til nogen hjælp!! :) -
centicubes
ForumindlægHej! Jeg har fået en opgave om centicubes hvor jeg skal finde ud af alt matematik i en centicube, er der nogen der kan hjælpe? -
Trigonomitri
ForumindlægHvis jeg har en retvinklet trekant hvor C = 90, B = 21,075 og b = 70 cm. Hvordan finder jeg siden c? -
Areal af trekant
ForumindlægNogle der kan hjælpe? Har det noget med monotoniforhold at gøre? -
Fysikopgaver til fredag
ForumindlægKan I hjælpe med at sætte mig igang? Jeg er totalt væk i denne: - takEn bil er 20 m fra et lyskryds og har en hastighed på 70km/h, da den begynder at bremse.Den når kun lige netop at bremse op for rødt lys.a) bestem accelerationb) hvor lang tid tager opbremsningen?jeg har fået at vide, at dert i... -
Løs f '(x)=0
ForumindlægHej alle! Jeg skal løse f ' (x)=0 i hånden uden hjælpemidler.... Jeg har allerede differentieret f(x), dette var resultatet 3x^2-5*x+4 Hvordan gør jeg det i hånden?? Jeg skulle gerne få nogle x-værdier som jeg kan tegne en monotonilinje over, og senere bestemme monotoniforholdene for. -
Kosmologi
ForumindlægHej alle. Jeg har lavet nogle opgaver om Kosmologi, som jeg er lidt i tvivl om. I opgaven står der: Da den kosmiske baggrundsstråling blev udsendt 380000 år efter Big bang, havde den en temperatur på ca. 4000 K. Jeg har så lavet nogle forskellige besvarelser. Jeg har bla. regnet ved hvilken bølge... -
hensyn til krystalvand i stofmængdekoncentration?
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan tager jeg hensyn til kobbersulfat indeholder krystalvand i den opgave jeg har vedhæftet? Skal jeg bare medregne krystalvandet i den molare masse af stoffet, men så tænker jeg selv bare det bliver 0,125M CuSO4 inkl krystalvandet og ikke 0,125 ren CuSO4 ? Jeg håber I kan h... -
Graf
ForumindlægEr dette svar tilstrækkeligt? -
Vigtige funktioner
Forumindlæglidt hjælp..en vej med en bil, et punkt P ligger inde på en mark, og |OP|= a.opskriv en regneforskrift for den funktion f(x), der angiveer bilens afstand fra P som funktion af dens position x på vejen.Hvilken funktion er der tale omm, når a=0? -
Matematikhjælp
ForumindlægHej er der nogle der evt. hat tid til at hjælpe med denne opg. Er totalt lost!!!Med O(x) betegnes de samlede omkostninger, angivet i mio. kr. ved produktionen af x enheder af en vare.Funktionen O er givet ved.O(x)=0,2x+100+30sin(0,006x), XE(0;1000)Vis ved at benytte O´(x) at 0(x) er en voksende f... -
Forklaringsspørgsmål...
ForumindlægHer kommer lige en go forhistorie, og så to spørgsmål... Kan osse findes i Orbit 1. Opg.16, side 228... Fatter hat af det :)Sugepumpen er en ældgammel pumpetype. Når stemplet trækkes op, skabes der et undertryk i røret under stemplet, og atmosfærens tryk presser candet i pumperøret op. Ventiler s... -
Oversættelses-programmer
ForumindlægHej!Er der nogen, der ved om man kan downloade et oversættelsesprogram som jeg kan få glæde af til skriflig tysk imorgen. Det er sådan, at vi jo ikke har adgang til internettet til de skriftlige prøver...så det skal være et program, der kan oversætte uden at have adgang til internettet. -
Er jeg på rette spor? Hjælp :)
ForumindlægEn som kan tjekke om jeg er på rette spor? -
absolut + relativ
ForumindlægJeg har 2 grafer. Begge er eksponentielt faldende. Første graf kalder vi M: y=555,66e-0,0138x R2 =0,9906 Anden graf kalder vi K: y=830,97e-0,0138x R2 =0,9901 Jeg skal fortælle, hvad de indgående konstanter fortæller, samt diskutere modellernes rækkevidde. Men hvordan udregner jeg absolut- og rela... -
Hvis der er et årlig forbrug af el på 40000kWh, hvor meget af dette kan erstattes af en solcelle?
ForumindlægHvis der er et årlig forbrug af el på 40000kWh, hvor meget af dette kan erstattes af en solcelle? HVordan kan de udregnes eller hvordan kan man forklar hvor meget strøm en solcelle kan dække?
