Søgning på: SRP historie. Resultater: 19941 til 19960 af 22627
-
Hvem er Mathon?
ForumindlægHello Jeg har gået rundt og undret mig over hvem Mathon er. Hvor gammel han er, hvad han går rundt og laver og ikke mindst hvordan han kan have tid til at svare på så mange spørgsmål på dette forum. Jeg har brugt dette forum i cirka 4 år. Og jeg kan se at Mathons svar går tilbage til 2006. Så fr... -
Opstilling af koblede differentialligninger for terningekast
ForumindlægJeg skal lave et forsøg omkring henfald i forbindelse med min srp, hvor jeg skal kigge på terninger. Jeg skal bruge 300 terninger som kastes samtidigt og hvert kast svarer til 1 sekund. Hvis en terning lander på en sekser vil den henfalde og de henfaldene terninger vil så også kastes samtidigt o... -
Eulers metode
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal skrive SRP om enzymkinetik, og i den sammenhæng skal jeg sætte mig ind i numerisk løsning af differentielligninger vha. Eulers metode. Denne har jeg dog lidt svært ved at forstå. Jeg tror at kæden hopper af allerede ved start, da jeg ikke helt forstår hvordan man fin... -
Aromatisk ring og kemisk skift
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder lige og aflæser et H-NMR-spektre for methylorange i forbindelse med SRP. I den forbindelse er jeg kommet til at undre mig over hvorvidt en aromatisk ring kan have indflydelse på afskærmning af H-kernerne. Jeg ved at det kemiske skift, for et givent signal, kan blive højere... -
aldohexoser
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med min SRP. Jeg skal redegøre for aldohexosers molekylstruktur og navngivning. Her skal jeg redegøre hvorfor glucose enten kan hedde D-glucose eller L-glucose. I min kemibog står der: "D-formen er den, hvor OH-gruppenpå det carbonatom, der sidder længst væk fra... -
Hvordan skriver man diskussion af afroamerikansk selvforståelse?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder lige nu og skriver SRP med engelsk A og billedkunst B, og jeg føler mig efterhånden mere og mere forvirret. Mit overemne er Harlem Renæssancen og jeg har et punkt, der hedder: Endelig ønskes på baggrund af redegørelse, analyser og vurdering en diskussion af Harlem Renæssancen s... -
Kokain virkning, blodhjernebarriere, ligevægt???
ForumindlægHej, Jeg sidder med en SRP om kokain og er nu blevet fuldstændig forvirret. Overordndet findes der jo to former for kokain. En på syreform og en på baseform. Hvis man skal kigge på virkningen i kroppen så vil den på baseform klart have nemmere ved at trænge igennem blodhjernebarrieren pga de upo... -
projekt - lykkelig
ForumindlægHejsa jeg går i 9. klasse, og skal nu til at have min sidste projekt uge i folkeskolen. Emnet lyder: Verden omkring os. Det er jo et VIRKELIG bredt emne, som dækker over næsten alt. Jeg har valgt at skrive om lykke. Jeg har besluttet mig for, at mit produkt ikke skal være en rapport, men noget l... -
jeg er slået ud :(
ForumindlægJeg har virkelig mistet min motivation fuldstændig med min uddannelse. jeg går i øjeblikket på IBB på mit 3.år. jeg har desværre ikke nydt min tid i gymnasiet så meget som jeg ville have ønsket, netop fordi vores skole har desværre ikke kunne håndtere så mange elever samt den nye reform. Det har ... -
Handicappede dur åbenbart ikke
ForumindlægHej! :) Jeg skal analyser en artikel handicappede dur åbenbart ikke... her er linket til artiklen: http://stiften.dk/laeserbrev/handicappede-dur-aabenbart-ikke og her er hvad jeg har skrevet indtil videre... nogle steder har jeg ikke skrevet noget og andre steder har jeg skrevet hjælp, fordi j... -
Hvor stor en paratviden har du? (meget lette spørgsmål)
ForumindlægHej.. Her er en lille parat-viden-test om al muligt. Hvis I gerne vil svare så husk at skriver nummeret på det spørgsmål, som I gerne vil svare på.. :D Held og lykke :;) 1. Hvornår var den danske besættelse? 2. Hvad laver en hosekræmmer og en hosebinder? 3. Hvilke partier består den nuværende reg... -
Jordemoder - 9,4 i snit, for at komme ind?
ForumindlægKan det virkelig passe? At jordemoder uddannelse, kræver så meget i snit?På forhånd tak! -
Hvorfor skal man have religion?
ForumindlægHvad er pointen med religion i det 21. århundrede?? Kan nogle forklare mig? Gider ikke spilde min tid på fantasihistorier! -
Statistikker USA
ForumindlægEr der nogle som kender nogle gode hjemmesider med statistikker ? Som kan være med til at argumentere for en kritik af det amerikanske velfærdssystem?? -
Inertial system
ForumindlægDav, jeg har et problem med et spørgsmål, og jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere det. "Newtons 2. lov gælder kun i et såkaldt inertial system. Giv en forklaring på, om du i følgende situationer vil befinde dig i et inertial system." a) i et tog på den transsibiriske jernbane b) i en... -
Hvordan virker Urkund?
ForumindlægPå mit gymnasium bruger vi programmet urkund til at tjekke vores opgaver igennem? men er der nogen, der ved hvordan det fungerer? Altså tjekker den ALT på hele internettet, eller er det kun sider som for eksempel studieportalen? Og er det så ikke noget med at læreren får det procentmæssige tal t... -
Spørgmål om studerende i udelandet
ForumindlægBliver det dyrt at studere medicin i universitet USA eller England? Hvad kræver det, og hvad gør man? Findes der bonus såsom hvis man har høje karaktere at man kan komme ind gratis? -
dho
Forumindlæghej er der nogle, der kunne være interesseret i at rette min dho for evt. fejl? -
Hvordan skriver I noter?
ForumindlægHej :) Jeg går i 1.g, og ville gerne høre hvordan I tager noter i matematik timerne ? Jeg synes det er svært både at lytte og skrive det læreren skriver på tavlen. - kom endelig med jeres gode tips og råd :D TAK -
AT-Integration. Forslag?
ForumindlægHej, jeg skal op i morgen AT. Men har lidt problemer med at få det til at hænge sammen, jeg har valgt at sætte mine problemstillinger og delkonklusioner ind på STP så I kunne se hvordan jeg sådan delvist har svaret, men jeg har også læst en masse ved siden af, artikler, undersøgelse, og en masse ...
