Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19941 til 19960 af 31486
-
Kan man træne sig til en højere IQ?
ForumindlægEr det korrekt forstået, når jeg siger, at du påstår, at man ikke kan træne sig til en højere IQ, selvom man tager flere hundrede test på nettet, så man til sidst ved, hvordan man skal svare, hvis den endelige IQ-prøve kommer? Som jeg har forstået det, forholder det sig sådan, at du kan træne... -
Sinus og Cosinus :S
ForumindlægHej Håber der er nogle der gider, at hjælpe mig med denne s**** opgave:Et paracelhus har en taghældning på 30 grader. Huset er 8,0 m bredt og 16,0 m langt. a) Hvor stor er frihøjden h under taget?b) Hvor stort er rumfanget af tagrummet, det vil sige rummet mellem loft og tag?c) Hvad er tagets are... -
Haster
ForumindlægNogen der har løst opgave 5.044? -
Kopernikursus
ForumindlægHej, jeg ville bare spoerge om der er nogen fra studieportalen som kommer til kopernikursus?http://www.gfy.ku.dk/~kopernikursus/ -
hurtig hjæl--> differentialregning
Forumindlæghej redgøre for den naturlige eksponentialfunktion samt differentialkvotienten for funktionen f(x)=ax jeg har virkelig brug for hjælp:( tak -
jeg er blank...
Forumindlægjeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er... -
procent regning. ?!
ForumindlægJeg har nu prøvet at regne frem og tilbage.. men kan ikke finde frem til det rigtig resultat Hvad var den oprindelige pris på en rejse, der nu koster 2.995 kr.? når der er trukket 12% og 8% fra prisen.. k=K0*(1+P) K=2995*1,20 K=3594 K=2995*(1+0,12)*(1+0,08) = 3594 men det er jo... -
Anden orden differentialligning
ForumindlægHey!Sidder med følgende opgave:7b - det sidste spørgsmålhttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-7.pdfNår jeg regner den, så får jeg de to c1 og c2 til -2,59, men det kommer ik til at passe.Nogen der kan hjælpe mig? -
Hjælp til AT eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg har skrive i min AT opgaver om pigrimsrejsen til Mekka, i religion og historie. Men jeg vil ikke om jeg har brugt fagene på lige vægt. Er der nogen af jer der vil være søde og læse min synopsisen og mit tale papir igennem om er der overhovedet lige vægt mellem de to fage. Jeg skal... -
Funktion
ForumindlægNogen der lige kan hjælpe med følgende opgavesæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/nat2003-17-1.pdfOpgave 3.Det ligner da en lineær funktion... men hvad mener de medat bestemme kordinatsættet? Hvor mange skal der være ? -
ER DET MULIGT AT DUMPE?
ForumindlægHej alle,Jeg er 3.g'er, og desværre blev mit årssnit kun til 7,8. Jeg er meget eksamensangst, og er bange for at dumpe min studentereksamen. Hvordan er det helt nøjagtigt, at de udregner det hele - hvis nu, at jeg dumper sammenlagt i mine eksamener, er jeg så ikke bestået? Eller tager de genn... -
Superstudent ???
ForumindlægHej, jeg tænkte på om i har noget indtryk af:1) Hvor mange (matematiske) superstudenter (snits > 11,0) der er hvert år?2) Hvad 'rekorden' er?3) Er der noget mønster mht. superstudenterne og de gymnasier de går på? -
Tegn funktionerne for f og g i samme koordinatsystem
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, jeg fuldstændig har glemt hvordan man laver. Funktionerne f og g er givet ved forskrifterne: f(x)=-1/3x+3 og g(x)= 1/2x-1/2 Funktonerne skal tegnes ind i et koordinatsystem. Jeg har opgaven i papirsform. Af samme årsag skal det naturligvis tegnes ind i hånden... -
Isolere x : 28454,37804x+9038,941645(1-x)=10000
ForumindlægHej, er der please en der kan hjælpe mig? Skal have isoleret x i følgende ligning: 28454,37804x+9038,941645(1-x)=10000 Jeg kan simpelthen ikke huske hvad man skal gøre :-( - på forhånd, 1000 tak! -
Haster! (geometri)
ForumindlægHeej(: Jeg har en opgave der siger: Tegn en spidsvinklet trekant midt på et A4-papir. Det har jeg så gjordt. Den næste lyder så: Tegn trekantens højder. (Også gjordt) Opgaven neden under lyder så: Hvad opdager du om højdernes skæringspunkt? Hmm? Nogen der er søde at hjælpe? -
Billed
ForumindlægHej, hvad mener man med, når man skal finde "linjer" i et billed? -
Pythagoras
ForumindlægOpgaven er vedhæftet. -
Strukturen af sorbinsyre
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal redegøre for at det kemiske navn for Sorbinsyre er hexa-2,4-diensyre. Strukturen for denne syre ses neden under. Jeg har desværre ikke haft organisk kemi på b-niveau endnu, så jeg er lidt på bar bund. Derfor har jeg nogle spørgsmål: Jeg forstår ikke helt, hvorfor syren ... -
Hjælp til isoler y
Forumindlægnogen som lige kan fortælle mig hvad y giver, så jeg er helt sikker.x-2y+8=0 jeg får den til -4x, er det ikk forkert? -
har lidt svært med ligninger
Forumindlæghej det er, fordi jeg skal have hjælp til at løse en ligning og hvordan gør, jeg det 24,5 + 5x = 3,5 (2x + 3)
