Søgning på: dansk stil. Resultater: 19961 til 19980 af 62795
-
ulighed og vælfærd.
ForumindlægDAVZ :) jeg skal have lavet en synopsis og jeg er på bare bund eventuel nogle som har bud på hvordan en synopsis kan se ud eller nogen ider til emnet. DET HAR MIN LÆRE SENDT MIG HVAD SKAL JEG NU HJÆLP TAK. Derfor er dagens lektie, at I skal have læst teksterne til synopsisøvelsen, I skal hav... -
Nogen der vil hjælpe ?
Forumindlægvi har fået besked på at skrive om en person...jeg har så skrevet om e'n, og nu vil jeg gerne have den set i gennem inden jeg aflever den...Nogen der vil hjælpe ?Det skal helst være gennem email ... -
Matematik opg. og cylinder!
ForumindlægHej, er der ikke nogle rare sjæle, som kan hjælpe mig med dette matematik stykke:En cylinder med låg skal have en rumfang på 8 kubikdecimeter(dm3).A) Opskriv sammenhængen mellem cylinderen overflade, radius i cylinderens grundflade og cylinderen højde?B) Opskriv sammenhængen melle radius i grundf... -
forskrift for en tangent..
ForumindlægFunktionen g(x) er givet ved g(x)=1/x Ligningen for tangenten g(x) i punktet (2,½) kaldes P(x). Bestem en forskrift for P(x). Passer mit resultat: P(x)= 1-x/4 ?? -
En god indledning :)
ForumindlægHej derude :) jeg har skrevet en kort indledning (ca. 5-6 linjer) af en historie..Er der nogen som, har lyst til at læse den igennem?? -
Natron i æbleskiver?
ForumindlægHvorfor bruger man natron i æbleskiver og ikke f.eks. gær eller hjortetaksalt? Ved godt at når natron opvarmes dannes der CO2, og dejen hæver derved, men hvorfor er gær eller hjortetaksalt ikke lige så godt? -
Hvor meget er en side?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver SSO nu, vil bare gerne lige være sikker på følgende: I mine 15 sider tæller følgende ikke med: Bilag Formler Billeder og illustrationer Kildehenvisniger Forside indholdsfortegnelse Følgende tæller med: Udregninger Tekst Er det rigtigt? Jeg skal jo skrive 15 sider, ... -
trigonometriske funktioner
ForumindlægHej allesammen :D hvordan differentierer man de trigonometriske funktioner? håber i kan hjælpe :D -
Vurdering af Engelsk Essay please:)
ForumindlægKunne seriøst godt tænke mig at få lidt feedback af andre angående mit engelsk essay. gode/dårlige ting og hvis nogen kunne komme med et bud på en karakter ville det være perfekt. I behøver som sådan ikke slå ned på hvor der konkret er grammatiske fejl, men bare kommentere om der mange/få fejl ... -
AT årsprøve
ForumindlægHvad går en Almen Studieforberedelses årsprøve i 1.g ud på? -
Lommeregner/grafregner på universitetet ?
ForumindlægHej Når man kommer på uni og skal have mat, hvilken lommeregner skal man så have..? Eller kan man sagtens klare sig med en TI-Nspire..? Jeg er bare nysgerrig.. :) -
Oversættelse af to sætninger
ForumindlægHej Hvordan kan man oversætte følgende sætninger: - Den amerikanske drøm står stadig for mange som et centralt element i opfattelsen af USA. - Drømmen har udviklet sig til noget, der kan minde om et mareridt. -
Stabilt demokrati?
ForumindlægGiver pseudo Xenofon indtryk af at det athenske demokrati er stabilt? -
Gennemsnit
ForumindlægHej.. Har lige fået standpunktskarakter for grundformløbet i gym. Mit gennemsnit ligger på præcis 7. Er det godt, og bliver det nemt at få gennemsnittet højere når det nu ligger på 7 ? -
Ret en tekst. Help!!
ForumindlægGodaften. Kan en af jer venlige, please hjælpe mig med at rette min tysk teskt på små 130 ord. Det er vedhæftet, og du må meget gerne vise fejlene. Tusind tak. -
Punktmængde - Hjælp!
ForumindlægHej derude Har lidt problemer med punktmængden i opgave 729 i MAT AB2 af Carstensen, Frandsen og Studsgaard: Grafen for funktionen h er sammensat af graferne for funktionerne f og g, hvor f(x) = x^2 - 4x + 3, hvor 3<x<1 (eller lig med) og g(x) = -x^2 + 4x - 3, hvor 1<x<3 (eller lig... -
JOBSAMTALE
ForumindlægHej, jeg skal til jobsamtale idag, er der nogen der kan give gode fif? Det er hos en tandlæge som tandklinikass.. Hvad kan jeg fx spørge om? -
hurtig hjælp!!!
ForumindlægHej jer derude. Jeg har lavet en problemformulering og konklusion 100 gange indtil nu. Men jeg fatter stadig ikke helt hvordan man laver dem? En lille forklaring er nok for mig :) Håber I gider hjælpe. -
Finansiel regning (gældsformel)
ForumindlægHej, jeg vil gerne lige have at vide om jeg har regnet følgende opgave rigtigt: Opgavetekst: "Sara Petersen lånet 235.000 kr. til køb af ny bil. Skal betales tilbage med 60 lige store månedlige ydelser, hvor første ydelse betales en måned efter oprettelse af lånet. Renten er 1% pr. måned og... -
Matematik i dagligdagen
ForumindlægJeg ved at 2. gradsligninger bruges når man skal bygge broer og rentesregning buger man når man skal beregne om man har råd til at optage banklån. Men hvornår har man brug for den pythagoræiske læresætning og de forskellige diagrammer i dagligdagen?
