Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19981 til 20000 af 95434
-
Notater mat. B stx --> fik 12
ForumindlægHej. jeg sælger 4 store ringbind med virkelig fine matematik B notater, der resulterede i et 12 tal i skriftlig eksamen. Alle emner inden for matematik B. Desuden også opgaver med svar fra matematikbutikken (printet ud og også svar i rød lille bog) Har også en stor mappe med matematik A noter du... -
The second amendment
ForumindlægA well-regulated Militia being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms shall not be infringed. Er der nogen der er sød at oversætte the second amendment? -
Fejlsætning
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fejlsætning hvori jeg ikke helt kan gennemskue fejlen. Sætningen lyder: "Studies show that boys and girls do not perform equally good in standarized tests" Jeg håber at der er nogen som har lyst til at hjælpe mig. På forhånd, tak :) -
Mekanisk energi i vand- og vindkraft
ForumindlægHey alle sammen jeg har en opgave som lyder på "hvordan kan energiforholdene for vandkraft og vindkraft forklares udfra viden om mekanisk energi? Har prøvet at kigge alle noter,bøger og goggle i gennem men kan ikke finde eller komme på nogle eksempler på mekanisk energi indenfor for vand og... -
Hjælp til international økonomi søges. Eksamen tirsdag.
ForumindlægHey.Først og fremmest - er der nogen der ligger inde med nogle noter til iø? så ville det vare super - min mail er [email protected] hvis der skulle være et venligt væsen derude :-)Hvis det ikke er muligt så har jeg virkelig svært ved at forstå DAU saldoen? nogen der helt konkret kan forklare mig hvad... -
Hjælp til rettelse af ½ side
ForumindlægI went home with a lot of thoughts in my mind. I could not believe that the man who just tried flirting with me really is my dad. I was so frustrated and unable to think clear, so I decided to go home to find out what I wanted to do about this. I thought a lot about writing him a letter which may... -
Hjælp mig mht. Kildeangivelse!
ForumindlægHej, vil lige høre.. Problemet er at jeg har afleveret en smadder god opgave omkring Vietnam krigen.. Jeg har anvendt 3 bøger som alle beskrev krigen godt! Jeg har læst alle 3 bøger og har derefter skrevet krigen efter mine egne ord og veninder.. Selvfølgelig er der nogle afsnit som kan lægge sig... -
variable og konstante
ForumindlægHvad er variable og hvad er konstante. A 2+a B 4x+2-3y c 5+pi-2+3 d a=3*l e 24=b*l f a=b*l g a=h*4/2 h 12=h*g/2 i a=h*g/2 j o=2*pi*r Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg finder ud af om noget er variabelt eller konstant? Tak på forhånd. -
Bølgelængde i vand?
ForumindlægHeyKan nogen hjælp mig med noget fysik...Opgaven lyder:Bølgelængden af lyset fra en He-Ne-laserer 632,8nmBeregn lysets frekvens, som jeg så har gjort og fået den til:f = c/λf = (3,00·108m/s)/(632,8·10-9m)f = 4,74·1014HzNu skal jeg udregne bølgelængden i vand???Og har ingen ane... -
Lyd og stående bølger
ForumindlægJeg skal til eksamen i Fysik C torsdag 18.6. 14.20. Jeg har trukket emnet Lyd med følgende stikord: Stående bølger i et rør. Bølgelængde, frekvens og hastighed for lydbølger. Resonans, stående bølger, svingningsbug, knudepunkt, åbent rør, halvåbent rør. Jeg er ret nervøs for det ukendte bilag. ... -
Atom og molekyle
ForumindlægHej. Jeg skal til fysik eksame stx c nivaue og skal kunne svare på følgende "Du skal redegøre for hvordan man kan forklare stof som opbygget af atomer og molekyler. Kom også ind på de forskellige faser af stof og overgangene mellem dem." har styr på hver der sker i de forskellig... -
Dosisbegrebet - Radioaktivitet
ForumindlægJeg skal op i fysik C i næste uge, hvor et af spørgsmålene lyder således: "Du skal fortælle om alfa-, beta- og gammahenfald. Beskriv kort begrebet baggrundsstråling og forklar herefter dosisbegrebet." Jeg har aldrig hørt om dosisbegrebet før? Jeg har kigget i fysikbogen, intet. Det... -
Kemi
ForumindlægDet er i virkeligheden fysik det her, men tænkte det var bedre at skrive det i kemi. a) Jeg skal først skrive reaktionsskemaet for forbrænding af oktan. b) Skal jeg beregne massen af kuldioxid der dannes ved afbrænding af 1l oktan. Jeg får at vide at oktan vejer 0,7 kg/L, (der er en opgave c så ... -
Hvad består "strålerne af" og hvor kommer de fra? haster!!!
ForumindlægAlfa, Beta og gamma stråler. Så vidt som jeg har forstået det, så er det det får kernen tilført noget energi som gør at elektronen 'hopper' fra et lag men denne elektron vil gerne tilbage til sit eget lag og når den gør det udsendes en foton og det er denne foton disse stråler består a... -
keplers 3. lov - eksamen
ForumindlægHej, skal til eksamen i fysik c i morgen og er lidt i tvivl om keplers 3. lov Nogen der kan forklare mig det ud fra det her: T2/a3 = en planets omløbstid T og middelaftstanden (halve storakse) a, har samme værdi for alle planeter. Planeterne følger hver sin ellipse, hvis halve storakse har... -
Eksamen -lys og bølger
ForumindlægHej! Jeg har i morges trukket et eksamensspørgsmål i fysik C, men jeg er stadig meget forvirret over hvordan jeg skal gøre. Jeg er meget eksamensangst og har svært ved at tænke rationelt, jeg ryster og glemmer alt jeg nogensinde har læst eller hørt. Mit emne er Lys og bølger. Jeg bliver bedt f... -
EKSAMENSANGST ---HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har i morges trukket et eksamensspørgsmål i fysik C, men jeg er stadig meget forvirret over hvordan jeg skal gøre. Jeg er meget eksamensangst og har svært ved at tænke rationelt, jeg ryster og glemmer alt jeg nogensinde har læst eller hørt. Mit emne er Lys og bølger. Jeg bliver bedt fo... -
Eksamen.
ForumindlægJeg skal op i fysik. Men vil li vide: Man skal trække et kort fint nok, er det kort så bare navnet på emnet man skal lave noget om, og så er det frivilligt hvad man vælger. Eller får man et papir med en masse fakta og tal og så skal man arbejde ud fra det? Min eksamen er delt op i 2 dele. En gr... -
Potentiel / kinetisk energi spørgsmål
ForumindlægHej alle sammen Hvordan kan man finde ud af hvor højt oppe en sten kan komme op i vejret. Fx: Hvis jeg kaster en mursten med 6,5 m/s, hvor højt så i luften kan den komme op. Har tyngdeaccelarationen en indflydelse på det eller andet... Er der evt en der har en bred erfaring omkring fysik C. Ps. D... -
Emnevalg - SRP
ForumindlægHej folkens! Jeg står og skal begynde at vælge emne til SRP, men er lidt lost omkring hvad jeg skal tage.. Jeg går på HTX og har studieretningen Teknologi og produktion. Det vil altså sige Teknologi A, Samf B, Innovation C Ikke nok med det, har jeg Matematik A som valgfag. Jeg går ...
