Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19981 til 20000 af 23489
-
Modsiger Bibelen sig selv?
ForumindlægHej. Man hører til tider, at folk siger Bibelen modsiger sig selv. Jeg mener ikke at vide alt om Bibelen, og jeg opretter heller ikke dette indlæg for at få en voldsom diskussion, men jeg er lidt på jagt efter nogle af de selvmodsigelser folk mener Bibelen har. Jeg mener faktisk, at nogle af dis... -
Opstilling af differentialligning
ForumindlægHej Jeg har en tank med 500 liter vand, og i vandet er opløst 25 kg salt. Der løber vand ind i tanken der indeholder 20g salt pr liter. Indstrømningshastigheden er 2 liter pr minut. Desuden er der en udstrømning på 2 liter pr minut. Jeg skal så opstille en differentialligning der beskriver mængde... -
Værelse til leje i København
ForumindlægM/K søges til indflytning i 12 m2 værelse i 240 m2 villa på Amager. Lejemålet omfatter: * Fri brug af vand, varme, elektricitet * Fri brug af vaskemaskine, opvaskemaskine og tørrerum * Fri internet (trådløs) Lejen er på kr. 1000,- / måned og indeholder en mindre viceværtspligt (rengøring af fæl... -
1 årig uddannelse - Findes den?
ForumindlægHej, Jeg tænkte på om der findes en uddannelse der kun var et år? Hvor lang er den korteste uddannelse man kan tage her i Danmark? :) Jeg er bare nysgerrig, Liv1988 -
Højskole
ForumindlægEfter 3.g kunne jeg godt tænke mig at komme på højskole, hvilket også er planen. Jeg kunne dog godt - af ren interesse - tænke mig at høre fra nogle af jer som har været på højskole. Hvordan har det været? Hvor lang tid var du afsted? Hvilken højskole var du på? Og hvorfor lige den? Osv. Jeg vi... -
HJÆLPER til stil-skrivnig
ForumindlægHej jeg vil lige vide om der er en der har lyst til at hjælpe mig med at skrive stil, som jeg ikke er så god til. Jeg går i 1g. p.s. det betyder meget for mig at få i hvert fald lidt høje karakter i dansk og selvfølgelig også de andre fag. Så jeg håber virkelig at der er en der kan hjælpe mig, el... -
Hvilken bærbar skal jeg vælge?
ForumindlægHey.. Jeg skal til at købe en god bærbar til studiebrug, og da jeg ikke har meget forstand på computere, vil jeg høre om nogle af jer har gode/dårlige erfaringer med bestemte bærbare og kan anbefalde en? Jeg skal bruge den til skolebrug (noter, filhentning, opgaveskrivning mm.) Den skal have go... -
Matematik: piger vs. drenge
ForumindlægHvad siger I til denne artikel: "Girls = Boys at Math" http://sciencenow.sciencemag.org/cgi/content/full/2008/724/1? -
Vacciner mod celler i immunforsvaret
ForumindlægHej! Jeg har fået følgende opgave, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til: Diskuter brug af vacciner mod celler i immunforsvaret. På forhånd tak :) -
Emner?
ForumindlægHej (: Jeg er så småt begyndt at tænke på det skræmmende studieretningsprojekt :O og er nået frem til, at jeg gerne vil skrive i biologi og historie (: Med de to fag, er der så nogen der har nogel gode emner man kunne skrive om? :D -
induktion og transformation
Forumindlæghej nogen der kender sider på nettet om emnerne? så please svar, har virkelig brug for hjælp... på forhånd tak -
lejretur som fravære
ForumindlægHej. Hvis man ikke deltager i en lejretur, tælles det så som fravære ? -
Optimering af kræmmerhus
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med denne opgave Opgaven lyder som følgende: a) Hvor stort et cirkeludsnit skal fjernes for at få det størst mulige rumfang på Kræmmerhuset? kræmmerhuset skal laves af et stk. A4 - papir. Hvis vi nu også anvender det fjernede cirkelstykke til at danne et kræmmerhus. b... -
Karen Blixen -Brev
ForumindlægJeg har fået en aflevering for om at Karen Blixen skal skrive et brev til Denys som er hendes ''kæreste'' Jeg har så skrevet to breve en fra Karen og en fra Denys. Jeg håber at i lide vil læse den og skrive hvis der er noget som jeg kan rette og opbygningen hvis der er fejl.. D... -
Opvarmning af Exoterm Reaktion
ForumindlægKender godt til definitionen på entropi men vi gerne undgå en entropiforklaring JEg kunne godt tænke mig at iklæde mig de mikroskopiske briller på og bibevare fokus på partikelniveau - Vi kan jo godt give en kvalitativ forklaring på, hvad der sker ved en endoterm reaktionen. Det hedder sig hel... -
Videregående uddannelse 2010 - optagelse
ForumindlægJeg er lige faldet over en artikel, som muligvis vil være interessant for nogle. Politiken skrev, at antallet af kvote 2-ansøgere til Københavns Universitet nærmest er eksploderet. Der er i alt blevet modtaget 10.290 ansøgninger, og det er det største antal nogensinde. Til sammenligning modtog u... -
dokumentet 'låser' når jeg tilføjer ny pakke!
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med LaTeX. Når jeg sidder og skriver og ser at her har jeg brug for en ny pakke, så vil jeg selvfølgelig tilføje den, men det dur ikke helt, for så låser mit dokument, for den registerer ikke ændringer jeg laver efter tilføjelsen! men så snart jeg fjerner den igen er al... -
matematisk model.
ForumindlægSagen er det, at jeg skal opstille en matematisk model, ud fra en graf, som er et plot af samhørende værdier af logaritmen til antal træer N og logaritmen til stammens diameter D. Den matematiske model, skal være for sammenhængen mellem D og N, når jeg kender to punkter (0.86,3.0) og (2.2,0.5). ... -
Ret en dårlig tekst.
ForumindlægTjek lige den her tekst ud. Den er lidt for dårlig. :) Er der nogen der kan skrive det på en mere prof måde? :P Jeg arbejde i en Lacoste butik i sommerferien 2008, hvor jeg stod helt alene i butikken for første gang. Min chef regnede ikke med at jeg kunne sælge for særlig meget, idet at vi snart... -
Motiveret ansøgning til kvote 2 på tandplejeruddannelsen
ForumindlægJeg drømmer om at blive optaget på tandplejer uddannelsen, men da mit snit ikke er højt nok, skal jeg søge igennem kvote 2! Jeg ønsker at skrive en fangende og top motiveret ansøgning, men jeg har svært ved at komme igang! Hvordan skal strukturen være og hvordan starter man den så den fanger læ...
