Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 19981 til 20000 af 31467
-
stedfunktion
ForumindlægJeg forstår ikke flg: Da s'(t)=v(t) er stedfunktionen s(t) en stamfunktion til v(t)=a0*t+v0. Det følger så, at s(t)=½*a0*t2+v0*t+s0 ?? skal til eksamen i fysik så vil gerne have det på plads :S -
Spørgsmål angående studieretninger på gymnasiet
ForumindlægJeg har på det seneste spekuleret en del over om Ørestad Gymnasium ville være det oplagte valg. Jeg har hørt meget godt om gymnasiet, men er dog lidt i tvivl. Jeg. Kan godt lide gymnasiets samfundsfaglige studieretninger, selvom jeg ønsker at blive læge i fremtiden. Betyder det noget, hvis jeg væ... -
Omskrevne cirkel og indskrevne cirkel
Forumindlæghej :) Jeg har fået en opgave hvor jeg skal udregne radius i en trekants omskrevne og indskrevne cirkel. Trekantens sider er : a= 7,21 cm, b=4cm og c=6cm. Håber i kan hjælpe mig :) -
Vektor....hvordan?
ForumindlægHåber nogle kloge hoveder kan hjælpe mig... Udtryk i(i-hat) og j(j-hat) ved vektor i og vektor j, der som sædvanligt er koordinatsystemts basisvektorer. Udtryk derefter a(dobbelt a-hat) ved vektor a. Har nemlig siddet med denne opgave i lang tid og er kommet ingen vegne. Derfor håber jeg nogle ... -
færdighedsprøve
ForumindlægJeg vil gerne være bedre til mateatik. Og jeg vil gerne blive bedre til problemregning og færdighedsregning. Jeg tænkte på om der var nogen der kendte nogle links jeg kunne printe færdighedsprøver fra? Og om i havde nogle tips til hvordan jeg kunne forbedre mig. Jeg øver mig i en time hverdag ... -
Skal bare lige være sikker på noget til eksamen.
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen, og skal lige være sikker på noget angående sandsynlighed og statistik. Jeg er ikke helt 100% sikker på det der med grupperet og ugrupperet observationssæt. Grupperede opservationssæt er når observationerne står i intervaller, og ugrupperet er når observationerne stå... -
Ligninger - Reducer FS10.
ForumindlægGoddag. Jeg har misset et par regle regler, og skal aflevere i morgen :) Jeg vil gerne have svarene og udregninger, men også gerne en god forklaring så jeg ikke havner her igen næste gang. (De 2 første har jeg selv lavet men er ikke sikker! - Så sammenligner med jeres svar) A. 8(2x + 5) = 6(8... -
opgave om kraft
Forumindlæghej. nogle som kan hjælpe med denne opgave. Der er en sammenhæng mellem den kraft F, der skal til for at strække elastikken i en slangebøsse og elastikkens forlængelse x. a) bestem en forskrift for F som funktion af x f(x) = 20x + 0,05 b) hvor stort er det arbejde, der ska... -
Bevis for 2pi*S x*f(x) dx
ForumindlægJeg er for nylig stødt på en opgave, hvor jeg skal bestemme rumfanget af det omdrejningslegeme der fremkommer, når en punktmængde roteres 360 grader om y-aksen. Opgaven lagde lidt op til at man selv skulle trylle metoden frem, men jeg måtte bøje mig og søge på nettet og fandt såmænd også formlen... -
Formler
ForumindlægJeg søger hjælp til en opgave med formler. Vi har en kegleformet isvaffel. Rumfanget V af en kegle findes ved formlen V = 1/3 * pi * r2 * h Hvor h er keglens højde og r er radius i keglens cirkelformede grundflade Husk, at 100cm3 = 1 dl 1. Hvor mange dl is er der i en isvaffel med r... -
KÆDEREGLEN
ForumindlægHej Derude. Jeg har en opgave, hvor jeg skal bruge kædereglen. Jeg har tit brugt kædereglen, men i opgaven kan jeg ikke. Opgaven lyder; The chain rule states: where and are the partial derivatives. Use it for where . a) First ?nd and (do not use your knowledge of , . b) Th... -
bøger til farmaceut uddannelsen 1. og 2. år
ForumindlægHej Jeg har nogle børger fra første og andet år, som jeg sælger. De fleste er i god stand og prisen kan forhandles. -
Differentiere
ForumindlægHej Nogen der kan differentiere den her: ln * ( (3y+1)^3*e^(x+2y)/(x^2*y^3) ) -
Lommeregner til Mat A
ForumindlægHej - Hva lommeregner skal man have hvis skal have Mat B og bagefter Mat A ? Nogle bud på et rigtig god lommeregner der sådan også er nem af bruge ? -
Polynomier
ForumindlægDer er oprettet en del indlæg om det samme emne, så jeg lægger min pdf-fil ind, som giver essensen af emnet. Style -
gitterligning (c-niveau)
ForumindlægJeg er ved at skrive rapport om "gittervirkning". Jeg skal i teoriafsnittet lave en udledelse af gitterligningen. Hvordan gør man det? -
SSO - hvad skriver I om?
ForumindlægHvad så, er I gået i gang med jeres SSO? Hvad er jeres emne? Jeg spørger af nysgerrighed. Jeg er nemlig selv stødt hoved ind i en mur og er ret blank mht. emne. -
cirkel ska indeholde punkt
Forumindlægjeg er gået død i denne opgave og kan ikke rigtig komme igang: bestem k så nedstående ligning for en cirkel indeholder punktet P(-4,2) x^2+y^2-10x+4y+k=0 har så sat (-4^2+2^2)-(10*-4)+(4*2)+k=36 <=> (-4^2+2^2)-(10*-4)+(4*2)+36=0 eller? nu ska jeg så finde cirkelens ligning... er det de... -
Har dumpet mat b, skal bruge mat c
ForumindlægHey alle :) Er gammel htx'er, atlså gammel reform og karakterskala... Sidder og kigger på udd. og ser man skal bruge mat C, som skal være bestået. Men har ik karakteren herfra, da jeg havde b på andet år. Hvor jeg så dog dumpede med et brag. Betyder det jeg har bestået mat c ? Eller hvorda... -
I en trekant ABC er A=72°, b = 4,1 og c = 3,8. b) Beregn længden af højden på siden b.
ForumindlægI en trekant ABC er A=72°, b = 4,1 og c = 3,8 og siden a = 4,64984. b) Beregn længden af højden på siden b. Jeg kender alle tre sider og én vinkel.. Hvordan kan jeg komme videre? Ville være rart og meget værdsat hvis nogen meget pædagogisk kunne forklare hvordan man gør fremfor selve sva...
