Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 2201 til 2220 af 65692
-
eksamens spørgsmål
ForumindlægHej folkens. Jeg har fået nogle matematik/eksamens spørgsmål sendt af min lære, er der nogle af jer der har lyst til at hjælpe mig med spørgsmålene?? . Trigonometri. Gør rede for beregninger i retvinklede og ensvinklede trekanter. Inddrag her din temaopgave i trigonometri og geometri. ... -
Samfundsfag C , hvordan forgår eksamen ?
ForumindlægHvad lægges der vægt på ved Samfundsfag C Eksamen? -
andengradspolynomium hjælp til eksamen
ForumindlægJeg sidder og er igang med at forberede mig til min mundtlig matematik eksamen, men er desværre gået i stå. Nogen der kan hjælpe mig med dette: Udled formlen for løsning af en andengradsligning og forklar sammenhængen med andengradspolynomiets graf. Omtal også faktoropløsning af andengradspolynom... -
Matematik Aflevering - hjælp!
Forumindlægjeg har brug for hjælp til : 'Omskriv - hvor det er muligt - nedenstående udtryk til kvadratet på en to-leddet størrelse: 1: a2+10+4b2+4ab 2: 9-6a+a2 3:6ab+b2-12+16a2-8ab 4:(a+b)(a-b)+10b2+6ab HÅBER PÅ I KAN HJÆLPE! :-) -
matematik b
Forumindlægligningen x^2 - 8*x + 15 = 0 hvordan bestemer man diskriminaten og løser ligningen???? -
MATEMATIK (REGRESSIONER)
ForumindlægHej allesammen Jeg forstår ikke denne her matematikopgave jeg har fået for, er der nogen der evt. vil hjælpe mig? Opgaven er vedhæftet -
Hjæælp til matematik opgave???
ForumindlægJeg har svært ved denne her opgave.. :( En trekant har sidelængderne, 2, 5 og x! Opstil en sammenhæng mellem omkredsen af trekanten og x! hvordan gør jeg det?? -
Flot, rund gangtegn i word 2010 ?
ForumindlægHej Hvordan laver jeg gangetegn som et rundt lille prik. ? jeg kan kun finde det kryds lign. gangtegn..? på forhånd tak :) -
HJÆLP MED EKSAMENS STOF, HASTER!
ForumindlægHej, brug for hjælp til matematik C-niveau - det haster! hvordan finder man højdebestemmelse af en retvinklet trekant ? -
Hjælp til matematik, eksamenssæt
Forumindlæghej vil høre om der nogen der vil hjælpe mig med følgende opgaver fra eksamensættet 2002 december, da jeg har problemer med en del opgaver. I den uden hjælpemidler handler det om opg. 3,5,9,12i den med hjælpemidler handler det om.opg 3 har fundet stamfunktion men det er også det eneste., opg 4 sp... -
bruger for hjælp i matematik
Forumindlæghej ' håber at i kan hjælpe: 1.027) På figuren ses grafen for en funktion, som skærer førsteaksen i punkterne S1(-3,0) , S2(-2,0) , S3(2,0) og S4(3,0). Grafen afgrænser sammen med førsteaksen tre punktmængder 1M, 2M og 3M, der hver for sig har et areal. Disse arealer er henholdsvis 62/15 ,131... -
10.klasse / STX
ForumindlægHej. Mine lærer mener at, jeg er meget motiveret, aktiv og engageret i klassen og timerene. Men mit snit er ikke så godt, så de mener derimod at jeg skal tage at et år mere; Altså Tiende. Eller jeg kunne vente og se om mit snit kom op på 5,7,(Hvilket jeg for at vide på Fredag) for så ville jeg ha... -
Matematik mundtlig
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til min mundtlige eksame i matematik komme ind på: Giv eksempler på lineære funktioner og forklar hvad a og b betyder i de konkrete eksempler. Giv eksempler på eksponentialfunktioner og forklar hvad a og b betyder i de konkrete eksempler. Er der nogen, som kan... -
Matematik HÆÆÆLP
ForumindlægHej jeg sidder med min forberedelse til min muntlige matematik eksamen og har fået det her spørgsmål (Du skal redegøre for, hvordan man kan benytte sinus, cosinus og tangens til at bestemme ukendte sider og vinkler i retvinklede og skævvinklede trekanter.) men forstår ikke hvad der menes med det.... -
Matematik A!
ForumindlægEr der nogen der lig kan hjælpe mig med opgave 5 under denne hjemmeside : http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/Proever%20og%20eksamen/110524%202stx111_MAT_A.ashx -
UNDSKYDL politikken 28/8 2010 Kronik
ForumindlægJeg har fået denne artikel fra politikken d. 28/8 2010 http://politiken.dk/debat/1046319/undskyld-vi-tog-fejl/ Jeg skal nu skrive en kronik udfra teksten, og starte med en redegørelse. Jeg ville høre om nogle har lidt ideer, da jeg efter nogle timer er gået helt på bar bund. Jeg skal finde u... -
Engelsk eksamens "trækmuligheder"
ForumindlægHvilke typer tekster kan man trække til engelsk eksamen (STX - B-niveau).? -
Matematik - haster - differnetial
ForumindlægHar et problem med opgave 4 i nedensåtende sæthttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-8-7-MED.pdfHvad betyder det når der står jeg skal bestemme fordampningshastigheden Dv/dt til tidspunktet t=10 (kan ikke helt lige huske det :)) -
matematik spørgsmål!!
Forumindlæghej, jeg er usikker på, hvordan man gør det her 110gr salt svarer til 730L vand hvor meget salt skal der bruges til 10L vand? håber en kan hjælpe og tak på forhånd -
hhx-eksamen
ForumindlægHej jeg går på 3 år på hhx og sad lige og tænkte over eksaminerne her til sommer. Er der et bestemt antal c og b -fag man skal op i over hele uddannelsen? eller er det tilfældig utrækning? Jeg har ikke selv været oppe i nogle c-niveau fag endnu og har en veninde der var oppe både første og a...
