Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2621 til 2640 af 127115
-
kan det passe
Forumindlægjeg har en lærer der har været problemer med på skolen gennem flere årgange og der har været indgivet mange klager på ham. for vores klasse er bægert bare ved at flyder over. han har mere fravær en nogen af eleverne, han er alkoholiker og tager skibber gerne en undervisningstime for at tage klass... -
Problemregning
ForumindlægHer er de sidste spørgsmål... -
Medicin studiet
ForumindlægHej. I øjeblikket går jeg i 9. Klasse og har et snit på 10,1. Jeg har en drøm om at komme ind på medicin studiet og håber på at kunne opfylde det. Jeg ved godt, at det er for tidligt at tænke over, men i øjeblikket er mit snit jo for lavt. Jeg tænker så på, hvilke muligheder jeg har, hvis ikke mi... -
Brug for hjælp
ForumindlægHej sP Har brug for hjælp til den sidste opgave i vedhæftet fil. tak -
biobrænnd
Forumindlæghvis man skal skrive om biobrændsel kan man også skrive om drivhueffekt -
hej..håber der er nogen der vil rette tysk..
Forumindlæg1.Die Hinreise:Dobrica ist ein Serbisches Mädchen. Sie ist jung, dünn und hat grosse, dunkle Augen. Sie beschafft Geld von ihren Freundinnen Lalié, für eine heimliche reise nacht Hamburg, um ihren Geliebten, Achim, zu besuchen. Die Familie durfte es nicht wissen, weil es eine private Liebesgesch... -
Haster! hjælp til grammatik
Forumindlæghar en grammatisk aflevering som jeg meget gerne vil ha nogle andre øjne på inden jeg afleverer den.. den danske tekst: Ost-Berlin 1967Heden lå stadigvæk over Berlin. Når jeg tog på en udflugt til Østberlin, var det kun for at får tiden til at gå. Jeg havde endnu aldrig været derovre og da jeg ha... -
Jura kvote 2 AU 2013
ForumindlægHej jeg tænkte på om der var nogle der havde søgt ind på Jura i Århus gennem kvote 2. Og hvis ja hvad har i så lagt vægt på i jeres ansøgning? Motiveret ansøgning eller kvote 2 faggennemsnittet? Sidste år var kvotienterne på kvote 2 i Århus følgende: 7.9 (Vejledende) 7.4 ( Standby) Tr... -
vektorregning
ForumindlægHej!\nJeg skal løse opg. 3.111 i eks opg 3A\n\nDer er en pyramide med hjørnepunkterne O(0,0,0) A(1,0,0) B(1,1,0) C(0,1,0) D(0,0,2)\n\nJeg skal bestemmeligningen for den kugle som tangerer de 4 sider og pyramidens bund. Jeg ville finde centrum, ved at finde det punkt der lå lige langt fra alle fla... -
infiltration og perkolation
ForumindlægHej derude. søger noget information om de 2 begreber, perkolation og infiltration. Jeg ved godt hvad de betyder, men ville gerne finde noget at underbygge det med. Hvis der er nogen derude der sidder med nogle gode hjemmesider om disse begreber og vandets kredsløb generelt (meget gerne noget ... -
Princippet/formålet md natrium kalium pumpen???
ForumindlægHvad er formålet med natrium kalium pumpen? -
Samtale til engelsk b eksamen
ForumindlægEr det bedst selv at have styr på tiden, eller lade eksaminator afgøre hvornår samtalen skal startes? Når jeg når er ved samtalen, hvad vil denne da handle om? Skal jeg stadig have mere perspektiverende at sige, eller er det bare noget uddybende og præciserende analyse, eksaminatoren vil gå efter... -
Brugen af mig og jeg
ForumindlægJeg har med stor interesse set videoerne om det danske sprog. Jeg mangler dog en om brugen af mig og jeg. Det er virkelig mange, der har problemer med at bruge ordene rigtigt. Især når det handler om opremsning: Peter og jeg... eller Peter og mig. Det er et emne jeg meget ofte diskuterer med fo... -
Skriftlig Eksamen - Klage
ForumindlægHej :) Er der nogen der vil kigge min skriftlige eksamensopgave igennem, jeg er meget utilfreds over bedømmelsen, plejer at ligge til et 10 tal. 1. Dokumentaren mellem fakta og fiktion På rejsen gennem hele vort liv lærer vi at skildre fiktion fra konkret fakta. Vi lærer at skildre mellem virke... -
bestemmelse af ligning
ForumindlægEn ret linie går gennem punktet (27,-456). Når x-værdien vokser med 10 vokser y-værdien med 42. Bestem ligning for den rette linie? -
fysik kemi
Forumindlægnogle der kan svare på disse spørgsmål: ? Hvilke kredsløb finder du i din hverdag? ? Hvad er en begrænsende faktor i et kredsløb? ? Hvordan kan vi genanvende glas, papir og træ? ? Hvad holder carbons kredsløb i gang? ? Hvordan CO2 påvirker koralrevene? ? Hvad sker der, når fossile brændsler a... -
Fusion af brint atomer
ForumindlægHej Er der nogle der kan forklare mig hvordan man kan udvinde energi ved at sammensmelte kerner? Jeg forstår ikke helt hvordan det kan gøres? Hvis man fx tager fission, så er det vel fordi at den energi der er bundet mellem atomerne i tidernes morgen bliver frigivet når de skilles ad, men hvor... -
iltprofil
Forumindlæghej alle.er der nogen som ved hvad en iltprofil er? jeg er i gang med en rapport om abiotiske forhold i en sø.tak -
hvad er et Rimdigt og et knækprosa?
Forumindlægjeg skal op i dansk i morgen, og er i tvivl om hvad forskælden er?? jeg fik dan turell digte og valgte i like books, den har igen stroffer eller verser den går bare i et. så hvad er dette digt så?? har sat ind teksten :) håber i kan hjælpe mig I LIKE BOOKS til Bogens Dag, 1982 Jeg ka... -
bindinger
ForumindlægHej:) Når man i kemi tale og enkelt og dobbeltbindinger, og tribelbindinger for den sags skyld, hvordan finder man så frem til dette? er de kortlagt på forhånd, eller er det fordi, at når du tager et stof væk fra en sammensætning "klapper de resterende i og danner henholdsvis dobbelt- eller...
