Søgning på: musik analysemodel. Resultater: 2761 til 2780 af 3597
-
fsa Dansk,forfattere
ForumindlæghejJeg ville lige høre hvilke forfattere man kan komme op i folkeskolen?'Det er selvfølelig forskel på hver enkelt lærer men, når ens tema fx er kærlighede, hvilke forfattre er mest kendte for dette emne?Håber på svar....Venlig hilsenhilo -
hvad er ''fortolkning'' haster!!
ForumindlægHej! Skal skrive fortolkning i min stil, men har svært ved at forstår hvad fortolkning betyder!! Kan i hjælp mig med det? -
AT - samfundsvidenskab metode . Hjælp! HASTER!
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til AT og jeg vil gerne have nogle idér til hvilken metode jeg præcis benytter mig af . Jeg har om identitet og har fagkombinationen Dansk/Samfundsfag. Jeg har analyseret en bog med henblik på personens identitetsdannelse og så har jeg brugt Anthony Giddens og Beck's te... -
hjælp til Danskopgave 1.g
Forumindlæghej alle sammen jeg skal i min danskårsopgave lave en analyse og fortolkning af Grundtvigs salme "De levendes land" hvis der tilfældigvis er nogen af jer, der har lavet en opgave om det, eller har haft om det på klassen, som i synes er vigtig at have med, vil i så ikke være sød a... -
Eksame, help me :/
ForumindlægHej allesammen Jeg skal den 15.06 til religion eksamen,, af religion er det islam, kristendom, moon-bevægelsen, vi har snakket om hele året. men, men,, nu er det jo eksame - så vidt jeg kan huske, sagde min lærer, at det er en tekst vi trækker, som vi skal analysere. men hvad gør man til en... -
HJÆLP...du vil rede mit liv ..:-S
ForumindlægEr der nogen, der kan analysere følgende ting:?Film analyseReklame analyseDIGT ANALYSE..... Jeg fatter ikke digte, ligemeget hvordan de er..er der nogen, der kan hjælpe mig med at forstå digte... -
litteratære perioder
Forumindlæghej er der ikke nogen der har noter til følgende:BarokkenDet moderne gennembrudjeg forstår ikke rigtig det der står i litteratur håndbogen, og har os kigget på de forskellige sider, der bliver henvist til i andre indlæg, men kunne godt tænke mig en samlet oversigt, der er let at forstå, og måske ... -
novelle (Hurtigt Svar)
Forumindlæghej jeg har problemer med at analyser novellen lønningsdag af martin andersen nexø. nogle der kan hjælpe? skal op imorgen så det ville være en stor hjælp... tak på forhånd -
Film analyse mode
ForumindlægHvis der er nogle af jer derude der sidder med en analyse model, til film, vil jeg meget gerne have den, det haster ;) tak på forhånd -
Analyse og fortolkning!! Litterær artikel
ForumindlægHeejsa ! har denne stil for til mandag i dansk. og vil bare vide om der er nogle der vil hjælpe mig med det. Det er om salmen "Dend Fierde Aften-Sang" (fra Aandelige Siunge-Koors Første Part, 1674.) Mange tak, hvis I svarer :-) Bare skriv med det samme tak, da jeg hurtigst muligt ger... -
Hvordan giver man en Litterær analyse og fortolkning (SRP)
ForumindlægHej : ) Er der nogen der har en god "skabelon" at følge når man skal analysere og fortolke en roman? Så jeg kan se hvad der er vigtigt at få med i en litterær analyse og fortolkning. Faget er engelsk, og det skal bruges i min srp! Håber der er nogle der kan hjælpe!! -
The WHite Man's Burden
Forumindlæger der nogen der har en analyse af dette digt?? -
Fodboldfeber
ForumindlægSkal skrive en analyse opgave om Nick Hornbys "FodboldFeber" (Fever Pitch). hvis det er nogle der har læst den. kan i så ikke give jeres bud på hvad romanens anslag, præsentation, uddybning, point of no return, konflikoptrapning, klimaks samt udtoning er. Er virkelig lost, har ingen ... -
Danskkæden
ForumindlægEn lille danskopgave til de kreative... Jeg skriver to sammensat ord, hvorefter du tager sidste del af andet ord og sætter noget nyt efter. Er der to, der tilfældigvis svarer på nogenlunde samme tid, er det dit valg, hvilket forslag du vælger at føre videre. (Husk, at skrive hele ordet)... Sam... -
sagaanalyse?
Forumindlæghej skal til eksamen imorgen, ville lige høre hvordan en sagaanalyse ser ud? hvad man skal fortælle hvis jeg træk , en saga? tak -
Mundtlig prøve 3.G ny reform?
ForumindlægHej! Jeg er en elev der desværre har haft en lærer med en del sygdom og det har gjort at undervisningensperioden har mangler. Vi nåede ikke pensum men der bliver ikke opgivet noget vi ikke har gennemgået. Ud over dette er vi ikke blevet forklaret hvordan eksamen foregår og hvilke ting vi skal læg... -
I VIL IKKE ENGANG SVARE PÅ MIT ?
ForumindlægHej. Jeg vil spørger om der er nogen af jer som har taget en optagelsesprøve før. Da jeg nemlig skal op i, dansk og matematik, suppleret med et skriftligt krav. I engelsk som er mundtlig prøve. Spørgsmålet lyder? -Hvad for noget skal jeg lave indenfor det?(Nogen som har prøvet det før, som kan f... -
Kvalitativ og induktiv = humaniora?
ForumindlægHej! Ville høre om det er tilladt at sige, at man er gået induktivt og kvalitativt til værk hvis man har analyseret en dokumentar eller lign. i dansk (humaniora). Er det lidt for naturvidenskabeligt...?! Hvis man blot har analyseret noget, hvad kan man så sige, at man har brugt af metoder ud... -
Karakterer!!! Superstudent
ForumindlægHej, jeg læste sidst i avisen, at der på studenterbeviset, når man er færdig i gymnasiet, vil være 37 karakterer. Kan det passe?Fx, hvis jeg nu fik 9 i kemi i 1.g, men ikke kommer op til eksamen i det, gælder det så, at 9-tallet føres over som både eksamenskarakter og årskarakter. Altså, at man h... -
Reform 2005 - Godt eller skidt?
ForumindlægGymnasiereformen i 2005 står for døren og jeg vil i den anledning høre, hvad du synes om den. Er det godt eller skidt at få en reform?
