Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2961 til 2980 af 3925
-
Præsentation af Helle Helle's Rester
ForumindlægHejsa, jeg skal her på mandag holde et mindre foredrag / fremlæggelse omkring Helle Helle's novelle samling Rester. Den skal vare 10-15 minutter og gerne inddrage analyse af 2 af hendes tekster. Fremlæggelsen skal gerne have en problemstilling eller hvad man skal kalde det, hvor man vælger ... -
forkortelse af formel
ForumindlægUndrede mig lidt over hvorfor forkortelsen af formlen giver deltax+2x0 og ikke deltax^2+2x0? Når man dividere den ene ud, forsvinder tallet man dividere med også?? Oder was? Ps. der skal stå x under brøkstregen som jeg ikke kunne få med af en eller anden grund. -
Mit hjertes indvandrer
ForumindlægEr der nogen der har nogle interessante tanker om Benny Andersens digt: "Mit hjertes indvandrer". Hvis der er ville jeg meget gerne have nogle input's...! Jeg skal aflevere i morgen.. -
Nietzsches filosofi
ForumindlægHvordan er Nietzsches idéer anderledes end de foregående accepterede opfattelser? -
Biografi af Sherlock Holmes
Forumindlæghej det er er min biografi af Sherlock Holmes, jeg håber virkelig på at der er nogen der gider at rette den igennem og komme med gode ide'er:) The world –famous legend Sherlock Holmes, was born on January the 6th 1884. When Arthur Conan Doyle first introduced Sherlock Holmes to the rea... -
HJÆLP til produkt om clairvoyance?
ForumindlægHej :) Vi skal skrive en projektopgave om clairvoyance, men vi kan ikke finde ud af hvad vi skal lave som produkt... Er der nogle som har nogle gode ideer? -
Forklar, hvorfor radioaktivt henfald kan beskrives ved en differentialligning
ForumindlægHejsa. er igang med min SRO om differentialligninger i matematik og fysik. Jeg har først skulle belyse følgende: Der ønskes en redegørelse for den fuldstændige løsning til differentialligningen y'=a·y Belys løsningformlen ved at løse diffrentialligningen y'=3·y,y0=5 og efterfølgende ... -
hjælp
Forumindlæghvordan regner man den her ud? -
3. års opgave
ForumindlægPUHA hvor det fylder meget i ens hovede hva?? Vi skal aflevere emne på torsdag og jeg er TOTALT på bar bund - aner ikke en disse om hvad jeg vil skrive om.. Det eneste ved er at jeg nok vælger at skrive i dansk... Så! Ville høre om nogen havde nogen enormt gode forslag til hvad man kan skrive om?? -
Hjælp!!! kan ikke finde på et emne.
ForumindlægHey. Jeg skal aflevere en engelsk eksamensopg. på 8 sider her i april måned. Jeg kan ikke finde på et emne og håber derfor at der er nogle der muligvis har nogle gode ideer. Det skal ikke være for bredt og helst et emne man kan finde en masse materiale om. På forhånd tak -
Diskere
ForumindlægJa det har måske ikke så meget om samfundsfag at gøre men vi har også om dette emne i samfundsfag. Altså vi har om diskere i 60-70'erne og nej google har vi prøvet men gav ikke det store resultat. Jeg håber virkelig på megen hjælp -
2.gradsligning
ForumindlægJeg har lidt svært ved enne opgave... Jeg har prøvet at udregne diskriminanten, men jeg synes jeg får nongle mærkelige resultater. Opgaven er uden hjælpemidler: To linjer 1 og m er bestemt ved: l: 2x - y - 4 = 0 m: x + 3y + 5 = 0 Bestem koordinatsættet til skæringspunktet mellem linjerne l ... -
Oversættelse til dansk?
ForumindlægHar hentet en opgave herinde som skal oversættes til dansk, da jeg er helt væk til tysk :D ... Håber i kan hjælpe?? -
Noget at lave i flyet?
ForumindlægJeg skal rejse på søndag, og det er således, at vi skal til et andet kontinent, så flyveturen er på de omtrent 9timer Ö. Da jeg var yngre plejede jeg bare at sove, men det kan jeg ikke længere, så jeg tænkte på, om nogen havde nogle ideer til, hvad jeg kunne tage med og hygge med, så jeg undgik o... -
valg af bog til opgave
ForumindlægHey guys. Jeg går i 1.g og har fået en opgave om at læse en bog og skrive en anmeldelse af den. De eneste kriterier er at den skal være skrevet på dansk (den må gerne være oversat) og at det ikke må være en ungdomsbog. Jeg kan godt lide at læse, så mange sidetal skræmmer mig ikke, for de der undr... -
Darwin og Fru Marie Grubbe(dansk metode)
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål, som jeg virkelig håber der er nogen der kan hjælpe mig med. I AT har jeg arbejdet med Darwins evolutionsteori og romanen Fru Marie Grubbe. Mit spørgsmål er: Når jeg under mit arbejde med romanen, analyserer/fortolker i forhold til de steder i teksten, hvor den darwinist... -
Kollegier ved CBS?
ForumindlægSøger ungdomsboliger/kollegier så tæt på CBS som muligt. Det vil bestemt heller ikke trække ned hvis kollegiet har ry for at have gode fællesfaciliteter og et godt socialt miljø. Er udmærket klar over at det er meget forlangt, men man skal jo starte et sted. Har indtil videre fået et tilbud fra ... -
SRP- Nynne / Bridget Jones
ForumindlægHej Jeg sidder og skal i gang med min SRP. jeg skal hvovedsageligt redegøre for humorens virkemidler i litteraturen og lave en sammenlignende analyse og fortolkning af Nynnes dagbog og Bridget Jones diary - hvordan sætter jeg den sammenlignende analyse og fortolkning op så den ikke bliver for ... -
HASTER - hurtig men nem opgave.
ForumindlægHej. Min svoger skal have løst en simpel opgave og har brug for hjælp. Løs ligningen: 0,5 * log (x) = 5-3 * log(x) På forhånd tak -
finde gåden...
Forumindlæghej jeg har en opgave jeg slet ikke kan opklare. den lyder sådan her: i hvilket årstal gennemfører flere end 70 kvinder ACR(et skiløb) hvis der er en stigning på 11% pr. år , i forhold til 2004( der var der 19 kvinder). jeg har facit men kan ikke finde ud af mellemregningen...
