Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3041 til 3060 af 3925
-
Talepapir - Fremlæggelse - Metode (AT Årsprøve 2G)
ForumindlægHejsan alle Vi ved hvis alle, at AT's-metaniveau er wierd. Alle siger at man til den mundtlige prøve, skal snakke ekstremt meget om metode. Mit problem er imidlertid at jeg i forvejen har beskæftiget mig meget med metoden i synopsen - og da man ikke må gengive synops til den mundtlige del, e... -
Eksamen - MAGT
ForumindlægHej alle... Jeg har trukket et eksamensemne (samf b 3 år gym) der hedder "Magt". Jeg har 24 timer til forberedelse og tænkte lige på om der er nogen der havde nogle guldkorn i dette sammenhæng. Fx. nogle gode råd til stof der ville være godt at komme ind på :)? Vh Pokemans -
Kierkegaards tre stadier
ForumindlægHej folkens :) Jeg sidder og læser til religions eksamen (skal op mandag) og er nået til Eksistentialismen, hvor jeg har lidt problemer med at forstå Kierkegaards tredje stadie; Det religiøse stadie. Er der mon nogen der kan hjælpe med forståelsen ? :) På forhånd tak! -
AT: Engelsk & biologi
ForumindlægJeg skriver om Fedme i USA, i fagene engelsk og biologi, med mit udgangspunkt i dokumentarprogrammet "Super size me" af Morgan Spurlock. Jeg har svært ved at finde de rigtige metoder i biologi, men tænker lidt: Epidemiologiske undersøgelser, modeller, (feltundersøgelser), iagtagels... -
Soul -Black and proud
ForumindlægJeg sidder og skriver AT opgave i 3.g, og skal skrive i historie og musik. Vores emne er soul og afroamerikanernes måder at komme ud med deres budskaber, holdninger m.m. gennem soulsange. Desværre kender jeg ikke så meget til soul, og synes det er svært at finde sange der handler om netop det. Je... -
Tips og tricks
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre om nogle af jer derude ville dele nogle oplevelser omkring AT-eksamen med mig. Hvad for nogle ting synes I man skal gøre for at det kommer til at gå bedst muligt med AT-eksamen, og hvad gjorde I, som var positivt? Jeg skal selv om her til sommer, og er ret nervøs for ... -
Analyse af L.O.C - Tortur
ForumindlægHej, jeg har nu trukket emne Rap & lyrik i dansk, og valgte derefter L.O.C's sang ,,Tortur''. Jeg valgte den fordi jeg synes den er meget spændende at høre på og der er rigtig meget at fortælle om den. Men kan I ikke skrive et lille analyse om denne sang, hvad den præcis hand... -
10 bud
ForumindlægHej jeg er i gang med en kristendomsopgave og sidder lidt fast. Vi skal lave vores egne 10 bud og komme et et argument hvorfor også perspektivere det tilbage til de originale 10 bud. Jeg har disse to, nogle der kan hjælpe?: Du skal tilgive med hjertet og ikke af pligt. Din individualisering er v... -
Dansk mdt eksamen
ForumindlægHej alle. Skal man op i 3 års pensum, når man skal til dansk mundtlig eksamen? eller kan man kun komme op i tekster, billeder mm. man har haft i 3g? -
AT-eksame har virkelig brug for hurtig hjælp
ForumindlægHej alle. Er der nogen som har været til eksamen i AT før, der kan skrive en `opskrift` på hvordan man fremlægger sin synopsis? Jeg har om planteforædling i historie og biologi, men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal begynde eller slutte min fremlæggelse. Jeg har tænkt mig at lave et talepapir... -
Platon - eros - det skønne
ForumindlægHej. Jeg er næsten færdig med at læse op til old, og mangler nu bare svar på ét spørgsmål. Hvad er definitionen på 'det skønne' altså som i eros stræber efter det skønne. På forhånd tak. :) -
Hvordan går man til en mundtlig matematik eksamen og score 12?
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og laver eksamensspørgsmålene til matematik A og jeg kan godt svare og bevise det der skal bevises. Jeg har taget matematik, som mange andre, på et turbohold. Så jeg har den mundtlige eksamen i matematik her i slutningen af måneden. Det mit spørgsmål lyder på er. Hvorda... -
Hjælp
ForumindlægHej alle sammen jeg skal have projekt og ved ike hvilken emne jeg skal vælge? hjælp -
En god konklusion
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive min Dansk/historie-opgave, og er nået til, at jeg skal lave en konklusion. mit problem er så, at jeg ikke ved hvor lang en konklusion skal være, og hvad den skal indholde. Håber I kan hjælpe mig. Mvh. CL,2.F -
essay a niveau
ForumindlægHej med jer.. Er en smule i tvivl om hvordan man bygger et essay op i engelsk (a niveau) Håber i kan fortælle mig, hvilke punkter jeg skal igennem - og hvad de indebærer På forhånd tak -
analyse af "indbrud"
ForumindlægHejsa ville lige spørge om nogle har lavet en analyse af novellen "indbrud" af Katrine Marie Guldager Kunne godt bruge lidt hjælp (: -
Problemstillinger og problemstillinger: Den kolde krig
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave, der handler, om hvordan USA overvågede Sovjetunionen under den kolde krig i samfundsfag og historie. Jeg har specificeret emnet til at handle om Cuba krisen, hvor USA opdagede sovjetiske raketter på Cuba vha. spionfly. Her under vi jeg analysere J.F. Kennedys tv-ta... -
metoder og formulering - det haster!!
ForumindlægHej derude. Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg sidder fast i min metode del til AT, jeg har valgt dansk og psykologi. Jeg håber at der er nogen der kan kigge på det og komme med nogle kommentarer. Dansk: Hermeneutisk metode: o Den hermeneutiske metode brugte jeg i arb... -
Analyse af Film af Helle Helle
ForumindlægHejsa jeg har trukket minimalisme og valgt film af Helle Helle, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme i gang med synopsis og finde symboler er lidt på skideren da det er min afsluttende eksemen i mundtligt dansk please svar hurtigst muligt -
Synopse
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med at lave en dansk synopse om agnete og havmanden eller kan sende mig et link så jeg kan se hvordan jeg gør. På forhånd tak.
