Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 3621 til 3640 af 127115
-
Medicin snit i 2010
ForumindlægHej Har læst, at der skæres studiepladser væk fra KU Medicin i 2010, da de overflyttes til AU. Hvor stor en indflydelse tror I dette har på snittet til KU Medicin i år iforhold til sidste år? Hvor sikker kan man være på en studieplads med et snit på 11,1 ? Tak, hvis I vil give et input -
Hjælp til fortolkning af novelle
ForumindlægHej jeg skal skrive en litterærartikel om novellen Vandpytten på 1.g niveau. Jeg har dog nogle problemer med at finde tema, budskab mening osv. Så hvis nogle kan hjælpe er jeg meget taknemmelig. ______________________________________________________ Vandpytten Der er sorte frakker overalt. Mennes... -
Hvordan ville du oversætte, ?? PLEASE
ForumindlægHejsa. hvordan ville du oversætte fgl: "Hvis min mobil smser mens jeg har timer, læser jeg ikke beskederne. " "Jeg har lagt mærke til at folk der har gang i flere ting samtidigt, altid kommer galt af sted." -
Kan jeg gå videre i 2.G? Niels Brock
ForumindlægHej allesammen, det er mit første spørgsmål her så jeg gør det bare kort, jeg er næsten færdig med 1.G på Niels Brock, og jeg ville spørge om det var muligt for mig at gå videre på 2.G? Grunden til at jeg spørgere er fordi at jeg fik skiftet klasse her i Januar måned, og det gik så op for mig a... -
Spændingsfald
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig dette begreb? Jeg ved det er energi pr. ladning, altså hvor meget energi der afgives i en komponent af hver ladning. Men, jeg ved ikke, om jeg skal forstå det som dette: 1. Hvis jeg sætter 5 pærer i en seriekobling, så vil den sidste pære ikke lyse lige... -
Echelon form.
ForumindlægHej Hvis jeg skal udregne den fuldstændige løsning til et ligningssystem som foreksempel: x1+(1+3*9)x2-x3+9x4 = 4+0 x1+(2*9+1)x2-x3+7x4 = 3+0 2x1+(2*9+2)x2-2x3+8x4 = 3+2*0 3x1+3x2-3x3+x4 = 3*0-1 Ved at bringe den på echelon form. Hvordan gør jeg så? tak på forhånd. -
Hastighedsberegning
ForumindlægHvornår skal man gange med 60? Tak på forhånd -
PLEASe haster biologi 1 g
ForumindlægNogle der kan svarer på de her spørgsmål??? Haster a) Hvad hedder de overordnede kønshormoner, som er fælles for både kvinden og manden – og hvor produceres de? b) Hvad hedder kønshormonerne hos hhv. kvinden og manden, hvilken funktion har de, og hvor dannes de? c) Hvornår i en kvindes men... -
Blir jeg optaget på psykologi?
ForumindlægHejsa! Jeg brænder virkelig for at studere psykologi, men er kommet i tvivl om jeg overhovedet kan blive optaget. Mit snit er 8,1 lige nu. Men det bliver jo ganget med 1,08, altså blir' det 8,7. Og jeg regner med at snittene kommer til at stige i år på uddannelserne. Jeg tror ikke jeg bliver ... -
Idéhistorie
ForumindlægHej!Ville bare lige høre om der er nogle herinde der har haft idéhistorie? Hvis ja, hvad var jeres indtryk så af faget? -
gauss elimination
ForumindlægSom titlen antyder, har jeg om dette, selvom jeg nok må sige, at det er en unødvendig komplificering af tingene, der alligevel ikke trækker noget dybere frem om ligningssystemer, Metoden læres bedst ved slavearbejde, så når jeg læser sætningerne er de ikke altid helt logiske. Der står: Lad A ... -
SSO opgaver
Forumindlægheyzaskal skrive SSO om Archimedes. Ved ikke præsicst hvad det skal være om, så ville hører om der er nogle som vil deles deres SSO med mig så jeg kan få nogle ideer?send den til:[email protected] -
diff.ligninger
Forumindlæglige en ting til!! f ser såleds ud: kvadratrod(2*x^2-10x+4) og jeg skal finde en difinitionsmængde for f!! og y<0 hvad gør man!! jeg har umiddelbart sagt at x[0;5] men i princippet kunne x jo tilhøre alle værdier!! da resultatet af et kvadratrod altid kan være enten + eller - hjælp til at fin... -
Ondsvag opg jeg ik fatter
ForumindlægSom emnet siger har jeg fået en opg for i min aflevering som jeg ikke fatter noget af.. Hvis nogle orker at kigge på denne vil jeg bli enorm glad.. Lyder således: I vand stiger trykket med 1 atmosfære for hver 10meters vanddybde. Ved overfladen er trykket 1 atmosfære. Derfor vil trykket stige ti... -
Kan jeg blive optaget på DTU?
ForumindlægJeg bliver student her til sommer, og som det ser ud pt. får jeg ca. et snit på 7,8. Efter sommerferien kunne jeg godt tænke mig, at læse til bygningsingeniør på DTU. Problemet er bare at adgangskravet er, at man skal have et snit på min. 8,0 for at blive optaget. I 2006 var snittet på 8,2 og all... -
parabel
ForumindlægParablen med ligningen y = ax2 + bx + c tangerer linien y = x i (0,0). Desuden er y = 2x-3 tangent til parablen. Beregn konstanterne a, b og c. Kan det passe at det skal starte f(0) ? For hvis det er, forstår jeg stadig intet yderligere i opgaven -
Tæller årskarakterer ikke for noget som helst?
ForumindlægHører jeg nogen sige, men hvis de ikke gør, hvad skal så stoppe folk fra ikke at lave sine afleveringer? Jeg hører fra en anden at årskarakterene i de fag man ikke kommer op i kommer til at tælle. Altså vil min dansk årskarakter tælle hvis jeg ikke kommer op i dansk til eksamen.. hvordan foregå... -
Hjælp til Fysik Eksamen i Prisma 9
ForumindlægHejsa allesammen.. Jeg skal op til fysik eksamen i morgen - mit værste fag ! Jeg er ikke en ørn til fysik - rettere en myg. Jeg tænkte på om nogle af jer har nogle gode forsøg man kan lave? Jeg kan komme op i Prisma 9: Jordens salte Det sure, det salte, det basiske Partikler med fart på Når fel... -
Newtons 2. lov - graf
ForumindlægHej. Jeg sidder også skriver rapport. Og der er noget som ikke helt stemmer overens. - Jeg skal eftervise Newtons 2. lov. I den del af eksperimentet, hvor jeg varierer vognens vægt, kan jeg lave en graf med (1/a) ud af x-aksen og m(kg) op af y-aksen, er dette ikke korrekt? Men så er det jeg er bl... -
Sikringer
ForumindlægHej.. Jeg tænkte på hvad vil der ske hvis man "kunne" erstatte en 10 A sikring med en 16 A sikring. Altså vil apparatet blive varmt og gå i stykker eller hvad? - eller vil sikringen springe? På forhånd tak ;)
