Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3701 til 3720 af 3925
-
Neukölln: so fern, so nah
ForumindlægHej Jeg har trukket teksten "Neukölln: so fern, so nah", og jeg kunne godt tænke mig at høre om der evt. er nogle der har nogle gode notater dertil? Jeg har trukket den under emnet "Berlin". Det ville være super hvis nogle gad sende noget. -
Litterær analyse, litterær artikel
ForumindlægHej folkens, Vil bare lige spørge om litterær analyse og litterær artikel er det samme? Altså jeg skal ikke opbygge analysen som en artikel ligesom i en avis agtig vel? Tak på forhånd -
Feedback til dansk FSA aflevering :D
ForumindlægHej jeg har fået en Dansk fsa fra dec 2013 for som skal aflevers efter påskeferien. Jeg er endelig blevet færdig men, jeg vil gerne have feedback for at se om den kan blive inu bedre, så jeg vedhæfter Fsa opgave og min stil. jeg vil gerne høre dårlig og god kritik. p.s jeg har valgt opgave 2 :D ... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej alle Det er en opgave som jeg har oversættet fra dansk til engelsk, det vil være en stor hjælp hvis i kigger og retter på den :) Øvelse 8 Kære Jane! Jeg sidder og laver lektier, mens jeg lytter til noget fed musik i radioen. Min mor siger altid, at man ikke kan lave lektier og lytter til... -
dansk stil
ForumindlægNogen der gider at rette min dansk stil? Eller evt. endringer? :) Så er I søde! den skal afl. på onsdag, 1/1-06 Uvejret nærmede sig. Det var allerede begyndt at tordne lidt. I det fjerne kunne han se et lyn slå ned, og kort efter endnu et. Skyerne var grå og sorte, og man kunne se at regnen var p... -
Engelsk stil om Henry VIII
ForumindlægHejsa, det er sådan at vi skal skrive en engelsk stil om Henry VIII, og jeg har skrevet den, men ville gerne have at nogle tog et kig på den inden jeg aflevere den, så ville lige spørge om der er nogle herinde der vil kigge på den? Henry VIII was born on 28 June 1491 and he died 28 January 1547... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej :) Er der nogen der har tid/lyst til at tjekke denne for stavefejl, rigtige bøjninger og grammatik :)? Det ville bare være super!!! Her der den danske tekst: Kære Jane! Jeg sidder og laver lektier, mens jeg lytter til noget fed musik i radioen. Min mor siger altid, at man ikke kan lave le... -
Rettelse af lille engelsk stil
ForumindlægHej, kunne være rart hvis der var en, der gad tage et lille kik på min engelsk stil :D. In Two Minds Janet Moat has with a review commented on the film version of ´´In Two Minds´´. In the review she considers that psychiatric experts believe that Kate wasn’t schizophrenic but depressed and... -
Referat
ForumindlægHvad kan jeg gøre bedre på referat jeg har skrevet til fandens til helbred? Historien handler om en meget rig familie, som består af en far, en mor, en dreng og en hund. Der var en dårlig ting i hver person i familien, f.eks. faren som havde været postbud og været med i et postbud porno blad som... -
Læs og giv karakter. Eksamens aflevering.
ForumindlægLitteratur og debat Litteraturen skal ikke begrænses for muligheder og når litteratur debatteres så skal den ikke spændes op for hvad den skal og ikke skal kunne. Kunsten i at læse og forstå andre menneskers holdninger til litteratur som debatform, kan ofte være interessant. Da man møder mange f... -
Litterærartikel
ForumindlægHej, sagen er den at jeg skal have afleveret en dansk litterær artikel i aften, og har simpelthen alt for stress med at nå at lave den, da jeg rejser imorgen tidlig! Ville derfor høre om det er muligt at få en til at lave den for mig for betaling selvfølgelig! Den er sat på 5 elevtimer og det s... -
Hjælp til dansk synopse
ForumindlægJeg er virkelig i tvivl om min synopsis til dansk eksamen er okay.. Jeg har spurgt forskellige og de har hver deres mening. Jeg ville høre om der var nogen der gad at komme med ideer til hvordan den kunne forbedres? Den skal afleveres senest fredag d. 22. maj så håber der er nogen der vil svare ... -
Bilag - hvad skal jeg lægge ind som bilag?
ForumindlægHey. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal lægge ind som bilag i min rapport. Jeg skriver lige min indholdsfortegnelse ind, hvis i gider hjælpe mig :) tak på forhånd. Contents Resumé 3 Problemobservationer 3 Forord 3 Indledning 3 Problemanalyse 3 Problemformulering 4 Projektbes... -
Manglende tekster til eksamen (HJÆLP)
ForumindlægHej alle. Jeg står med det problem at jeg mangler nogle tekster i dansk, som jeg gerne ville læse igen inden min skriftlige eksamen. Jeg har kontaktet klassekammerater og lærere, men tilsyneladende har hele min klasse smidt dem væk, og med skift af lærer, er det svært at få fat på min gamle dans... -
forvirret!
ForumindlægHejsa. Jeg er ret forvirret over AT fremlæggelsen. Jeg har tænk mig at fremlægge min problemformulering, underspørgsmål, konklusion, metoder, perspektivering til andet AT emne og ny viden, men jeg er i tvivl om jeg skal komme ind på mine underspørgsmål? Jeg ved ikke om jeg bare skal fortælle hvad... -
Samfundsfag/Dansk Menneskehandel HJÆLP!
ForumindlægHeej :) Jeg har skal op i AT på Tirsdag. Jeg har valgt at belyse mit emne: Menneskehandel med danskfaglige og samfundsfaglige metoder. Herunder har jeg kigget på partiernes holdninger til integration, prostitution og menneskehandel, jeg har set på lovgivningen i DK og desuden har jeg analyseret f... -
Hjælp til metoder!
ForumindlægHej, Som så mange andre sidder jeg nu fast ved metoder. Jeg har dansk og biologi, og har så derfor skrevet at jeg har den induktive, deduktive og hypotetiske-deduktive som naturvidenskabelige metoder, og ved de humanistiske, analyse, fortolkning og perspektivering. Men er der ikke mere jeg kan sk... -
Mundtlig
ForumindlægLige lidt spørgsmål ang. den mundtlige eksamen.. Nu er jeg blevet i tvivl om en del ting: 1) Talepapiret: Det skal lærene da ikke have vel? 2) En fornuftig måde at gribe an på, er det: indledning/preæsentation, problemformulering, hovedkonklusion, uddybning af representativt problemstillinger og ... -
dansk eksamen mundtlig fsa 9. klasse Hjælp!
Forumindlægjeg har et måske lidt underligt spørgsmål ved ikke :), men prøv at svar :) det lyder således, til eksamen skal jeg så fremlægge det for censor og lærer i samme rækkefølge som jeg analysere den, altså fx. i følgende rækkefølge Formen • Præsentation af billede og kunstneren • Hvad er det... -
Hjælp til eksamen!
ForumindlægHej studieportalen! Jeg har det problem, at jeg lidt sidder fast i min eksamensforberedelse. Jeg skal skrive nogle problemstillinger ud fra disse kilder: Kilde 1: "Duck and Cover" - en propagandafilm der blev lavet som en oplysningesfilm i tilfælde af atombomber. Den forklarer hvordan...
