Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 4021 til 4040 af 127115
-
Forholdet mellem USA og Europa
ForumindlægHej. Jeg arbejder med forholdet blandt USA og Europa. Jeg undrer mig over Europas "adskillelse" fra USA. Europa er i gang med at lave deres eget rumprogram, gps-system osv. Og jeg tror at forholdet mellem USA og Europa spiller en rolle. Er der nogle der kan forklare mig forholdet? F... -
Hjælp til fuld oversættelse
ForumindlægEt meget krævende spørgsmål.. Nogle der kan hjælpe med hele eller blot lidt af opgaven nedenstående Oversæt til Tysk: 1. I trier oplever man fortiden. 2. Romerne besatte byen og byggede mange monumenter. 3. Mange ruiner eksisterer endnu. 4. De fortæller byens historie. 5. Overalt studer... -
funktionel gruppe
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at finde ud af de funktionelle grupper i clozapin molekyler. Og hvad disse gør/ hvordan de vekselvirker med proteiner. Eller hvad tror i der vil ske? Derudover hvad med nitrogen atomerne hvad gør de? Danner de en hydrogenbinding med proteinerne? -
Sorbinsyre
ForumindlægHejsa.. Jeg har en graf over en titrering af sorbinsyre med NaOH. Jeg har aflaest pks til 4,7 (den er 4,76, men vi må vel lege med og bruge den aflaeste vaerdi). Jeg skal så finde ud af, hvor stor en procentdel af sorbinsyren der er omdannet til den korresponderende base, når pH = 6,5. Jeg taenke... -
Tryk og slanger
ForumindlægMin lærer viste mig engang, hvordan jeg kunne fjerne vand fra et lille vandbassin under et forsøg. Problemet er, at jeg ikke kan huske, hvorda er præsic gjorde. Jeg håber derfor at der er nogen som kan genkende tricket og forklarer mig, hvad der sker. Han tog en forholdsvis kort slange (omrking 6... -
Ester reaktion biprodukter (Propylpropanoat)
ForumindlægHej, jeg sidder med en rapport, hvor jeg også skal opskrive nogle af biprodukterne, der dannes. Reaktionen er dannelsen af Esteren Propylpropanoat, ud fra Propansyre og Propan-1-ol. I reaktionen indgår der dog også svovlsyre til brug som katalysator. Men der dannes biproduktet svovldioxid, jeg v... -
Vektor
Forumindlæg2) En ret linie (L) går gennem (1,3) og danner en vinkel på -35° med 2.aksen. a) Angiv en ligning for linjen på formen ax+by+c=0 De rette linier M og N er givet ved, at M går gennem punkterne (2,-3) og (0,-7), og at N er givet ved ligningen; 3x−1/2y = 2 b) Bestem den spi... -
mundtlig eksamen..! :S har virkelig brug for hjææælp..! :S
Forumindlæghejza jeg skal op i en historie eksamen på mandag, og jeg er den type, som er meget nervøs. de sidste 3 eksamner har jeg været syg og kastet op på grund af at jeg var så nervøs. men jeg har meget meget svært ved at lade vær med ik at være nervøs og være rolig. men jeg kan ikke få det væk.. jeg er... -
Andengradligning
Forumindlæger godt nok i tvivl om denne her ligning:1+(1/(x))=(2/(x^2))?hvordan skal man lige omskrive den hmm? -
AT synopsis light HASTER
Forumindlæghej alle sammen jeg skal skrive en synopsis light om TID inden for fagene dansk og fysik den skal indeholde 1. titel pa emnet; fagkombination 2. problemformulering 3. to problem stillinger 4. oversigt over relevante metoder 5. konklution 6. litteraturliste Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal sk... -
skoda.emu kodeord og brugernavn?
Forumindlæghej.er der nogen der sidder inde med brugernavn og kodeordet til www.skoda.emu.dk ?så er du dagens redning.- karoline -
Projektion af punkt på plan
ForumindlægHvis jeg har et punkt C og dette skal projiceres ned på planen alpha, skal jeg så benytte vektor OC? Når jeg benytter denne vektor, så får jeg, at projektionen bliver punkt C - kan dette lade sig gøre? -
eksponentiel funktion
ForumindlægHej Jeg er kørt fast her. Håber at der er nogen der kan hjælpe mig. Opgaven lyder på: En eksponentilt aftagende funktion går igennem punktet (3;52) og halveringskonstanten for funktionen er 25,7 Hvordan kan jeg her finde regneforskriften. Jeg ved at jeg skal finde konstanten a og b, men med et... -
Virksomheds økonomi
Forumindlæghvorfor er der ikke en kategori der hedder dette? er det det samme som erhvervsøkonomi -
SSO "Festen"
ForumindlægHar lige fået SSO i Dansk og har "Festen", som jeg skal analysere. Nogen som har nogle guldkorn til noget fra Festen? B.la. en forståelse af vores hovedperson, Christian. ? -
Gødning - salt??!
ForumindlægHvordan kan det være gødning er en form for salt? Nogen der vil være så søde og forklare, så jeg forstår :P PÅ forhånd tak :D -
Inno..
ForumindlægHejsa. Der ønsked en vurdering af, hvordan Netto kan være innovativ indenfor området position og en vurdering af marketingmixet overfor en ny målgruppe. sådan lyder en del af min opgave tekst. innovative indenfor området position? noget som har nogle gode ideer, til hvordan de kan være inn... -
Opgaver.
ForumindlægHm..prøver lige at skrive denne her opgave ind, selv om det nok er lidt svært, når man ik kan se tegningen. Man skal forestille sig et cirkustelt tegnet ind i et koordinatsystem i rummet. I taget er der givet tre punkter, A,B, og C, som laver en trekant, som ligesom skal forestille at være en si... -
Find fejl i sætning
ForumindlægHey, jeg skal rette fejlene i nogle sætninger og jeg ville høre om jeg har misset nogle fejl. R står for rettelse :) 1. There is many cars in the street. 1.r There are many cars in the street. 2. The informations were quiet alarming. 2.r The informations were quite alarming. 3. He could had been ... -
Hjælp til lidt engelsk
ForumindlægHej! Nogen der hurtigt vil skrive hvad der står her. Synes det er en meget svær tekst. På forhånd tak!! When plain words, the tone of one's voice, a change of expression, the adjustment of one's posture or the wagging of a finger have all failed then we sometimes have to decide whether to...
