Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 4041 til 4060 af 160716
-
Matematik opgave.
ForumindlægJeg har en opgave der siger. to linier L og M har ligningerne l : y = 2x + 3 m : y = ax - 6 Jeg skal bestemme tallet a, så linierne l og m skærer hinanden i punktet (1,5) Jeg ved ikke hvordan jeg kan finde tallet a, hvis jeg ikke har punkterne? Er der nogen der kan hjælpe her. -
Tvivl om Mat på A niveau?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg skal tage Mat på A niveau eller bare afslutte på B. Jeg går i 2.g og jeg har Mat-B. jeg synes det er et utrolig spændende fag og jeg får rimelig gode karakterer. jeg får mange gange 10 i mine afleveringer og jeg er god mundtlig. Men matematik prøverne får m... -
Matematik - sandsynlighed
ForumindlægHej... Håber på et hint til 2)I et sandsynlighedsfelt (U,P) er givet to hændelser A og B. P(A)=1/3 og P(A U B)=2/3. Bestem P(B) i hvert af følgende tilfælde:1) A og B er disjunkte- her må facit være: P(A U B)-P(A) = 1/32) A og B er uafhængige...Nogle, der kan give et hint? -
Matematik - procent HJÆLP
ForumindlægHej! Jeg har simpelthen glemt alt om det her. Spørgsmålet lyder: hvor meget længere er C end A, og det er 40 cm. C er 80 cm lang, og A er 40 cm lang. Så står der: beskriv i procent, hvor meget C er længere end A. Det er her jeg har brug for... -
Svær matematik ;)
ForumindlægOkay jeg har fået denne opgave men kan simpelthen ikke komme nogle vegne med den. \n\n: Et skib i havsnød bifinder sig på positionen S. Et andet skib på vej til undsætning befinder sig på positionen T. Fra to steder A og Bpå land måles vinklerne u,v,w og z. (så er skibenes baner tegnet ind i trek... -
A little help here
ForumindlægHejsa alle sammen!Er der nogle af jer, der sidder inde med et eksamensæt fra maj/juni 2001 mat A-neveau (2001-8-1)??? Hvis ja kunne I så ikke lægge det ud, således, at jeg kan rette min aflevering...?På forhånd tak -
Hjælp til facit for Mat A
ForumindlægDet drejer sig om denne opgave (vedhæftet) Mat A, HTX, Maj 2009. Nogen der har facit, eller løsningsforslag? Kunne hjælpe rigtig meget. Eventuelt nogen gamle HTX'er, der i sin tid har lavet opgaven, og stadig ligger inde med deres svar. :) -
bedre til matematik
ForumindlægHej Opretter lige et spørgsmål omkring, hvordan man bliver bedre til matematik, fordi jeg gerne vil blive det. Umiddelbart, så har jeg intet problem med at følge med i matematik timerne. Jeg får skrevet notater, og jeg forstår rent faktisk det, jeg har skrevet. Problemet er bare, når jeg... -
Mat A i 2. g?
ForumindlægHejEr der nogle, der har erfaringer med hvordan det er at have matematik på højniveau i både 2. og 3. g? Hvor er lektiemængden?Jeg overvejer at tage det, men da jeg også skal have kemi A næste år, bliver det måske for hårdt?MvhPeter -
matematik - funktion
ForumindlægI begyndelsen af året 1980 deponeres forskellige radioaktive isotoper. Som bekendt aftager mængden af radioaktiv isotop eksponentielt med tiden. - Der deponeres 2,00 gram af Pb-210 Bestem halveringstiden for denne isotop, idet det antages, at der i begyndelsen af år 2022 vil være 0.5 gram tilba... -
puha matematik
ForumindlægNu er det sådan at jeg har valgt en matematisk retning på gymnasiet. Men jeg bliver bare ved med at sænke min egen selvtillid, ved at blive ved med at tænke på at alle de andre er klogere og bedre end mig. Jeg kan god li matematik, og vil gerne lære mere. Jeg har verdens sødeste lærer. Men de... -
Opgave 1010 a), problemer med at finde a og b
ForumindlægJeg er i gang med opgave 1010 a) i Gyldendals matematik bog, og jeg ved ikke hvordan man skal løse den. Opgaveinformation: Idet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)=2*sqrt(x) x>0. Opgave: Bestem tallene a og b, sådan at graferne for f(x) og g(x) går gennem pu... -
gennemsnit til stx
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg vil bare lige spørge om, hvor stort et gennemsnit, man skal havde for at blive erklæret "egnet" på gymnasiet?! Tak på forhånd og MVH. Dainicx -
matematik opgave
ForumindlægHej søger en som er villig til at løse en matematik opgave for mig da jeg er blank. Opgaven er vedhæftet kunne virkelig være dejligt hvis vedkommende vil skrive udreningerne. Tak på forhånd. -
bedre til matematik
ForumindlægHej, jeg er en ottende klasses elev, som gerne vil blive bedre til matematik. Så det jeg er på udkig efter er nogle ideer til hvordan jeg kan "træne" matematik med mig selv. Eller måske nogle bøger som nærmest er et forløb gennem den grundlæggende matematik. -
matematik opgave
ForumindlægOpgave 1 Der indsættes et ukendt beløb p°a en bankkonto. I de næste 10 °ar forrentes kontoen med 5% p.a. hvorefter der st°ar 1668 kr p°a kontoen. a) Beregn det ukendte beløb der blev indsat, afrundet til nærmeste hele kroner b) Lav et regneark der viser kontostanden hvert °ar -
vektorregning..matematikk
Forumindlægbestem i hvert tilfælde vinklen mellem vektorerne → → a=(5) og b=(-10) 3 -6 -
STX eller HHX?
ForumindlægHej! Jeg er kommet ind på HHX og skal starte efter sommerferien. Jeg er bare kommer så meget i tvivl om jeg overhovedet har valgt rigtigt. Jeg er lidt en nørd, jeg elsker filosofi og historie. I min fritid interessere jeg mig udelukkende for politik og samfundstemaer. Jeg spiller en masse musik,... -
Matematik, to opgaver - Hjælp!
ForumindlægHej der ude! Jeg sidder og er ved at lave min matematik aflevering, men der er to opgaver som jeg simpelthen ikke forstår... Det er begge opgaver fra bogen 'Teknisk Matematik'. Den første opgave (365) lyder: "Du har givet f(x)= -x^2-3x+4 og punkterne A(-8;6) og B(4;10). Du skal bes... -
Bionomial (a,b)
ForumindlægHej er der nogle der kan forklare mig hvad bionomial (a,b) er? Og hvordan det bruges Tak på forhånd!
