Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 4201 til 4220 af 127115
-
help!
ForumindlægOpgave 1 Jensens skal på tur gennem noget af Europa, hvorfor de køber følgende beløb:400 DM, 1500 franske mfrancs og 50000 pesetas. Hvor meget må de betale i danske kr.?Opgave 2Hvor meget giver følgende udenlandsk valuta i danske kroner ?500 schweizerfrancs, 4000 islandske kroner og 20000 lire. K... -
Bikarbonatbufferen - en misforståelse?
ForumindlægHej allesammen, Jeg har lige et par små spørgsmål mht bikarbonatbufferen. Sikkert superlet, men jeg må på en eller anden måde have gjort en grundlæggende tankefejl og kan simpelthen ikke "se igennem den". Altså, et svar på en eksamensopgave ang regulering af CO2tension i blode... -
elektricitet - kræftværk
ForumindlægHej - Er der nogen der kan hjælpe med dette opgave. Nogen der kan afkrafte eller bekrafte det jeg har løst? ------------ Et kraftværk leverer elektrisk energi med en effekt på 60MW. Mellem forbrugeren og kraftværket er der en 30 km lang kobberledning med en diameter på 40mm. Effekten leveres ve... -
Forsøg papir 9 klasse plisss hjælp me.......
Forumindlæg´hej venner her på tirsdag skal jeg op til fysik og kemi fsa 9 , det er fordi har ikke været nogle gange så har jeg tomme papir som ikke skrevet noget på og ved ikke hvad jeg skal villle spg om nogen kunne hjælpe miggg plis................ -
Minus karakter til uddannelse
ForumindlægHej! Hvis jeg får et gennemsnit på 6,0 eller 7,0 ligger det en del under det man skal have for medicin-uddannelsen. Kan man stadig blive optaget? -
Investering i aktier
ForumindlægØkonomer taler tit om at sprede risikoen, men det er noget vrøvl. Hvad man kan sprede er sin investering, men derved forøger man risikoen for tab, som nedenstående eksempel viser. Ulempen ved at investere i et enkelt selskab er, at man kan risikere at tabe hele sin formue, mens ulempen ved at inv... -
oversættelse dansk-engelsk
Forumindlæghej folkens. jeg har et lille problem .. nemlig en oversættelse fra dansk til engelsk.. Jeg har normalt ikke problemer i faget, men når jeg ikke selv får lov at skrive med mine egne ord, laver jeg hurtigt fejl. så hvis der er en venlig sjæl herinde, som har lyst til at hjælpe mig med at oversætte... -
Fodnoter i diskussionen?
ForumindlægHej allesammen Jeg stiller lige dette spørgsmål igen, da jeg ikke rigtig fik et svar sidste gang. Skal jeg anvende fodnoter i min diskussion (i min SRP)? Hvis ja, skal jeg anvende dem stort set alle steder, lige som i min redegørelse, analyse og undersøgelse? Vh Frederik :) -
Parameterfremstilling, tangent og vinkel (opg. 2.023)
ForumindlægHej\n\nJeg er gået i gang opg. 2.023, men jeg er usikker på, om det jeg gør er rigtigt.\n\nOpgaven er som følger:\nI et koordinatsystem er en kurve givet ved parameterfremstillingen\n\nx = t^2 + 2\ny = 9t - t^3\n\nPunktet P(11;0) er et dobbeltpunkt på kurven, det vil sige et punkt, der svarer til... -
vindmøller
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe med disse om en vindmølle gælder at rotorradiusen er 27m. luftens densitet sætter vi til 1.20kg/m3 1) ved de 3 vindhastigheder er udnyttelsesgraden hhv. 35%,42% og 20%. beregn vindmøllens effekt ved hver af de 3 hastigheder? 2) et døgn er vindhastigheden i en beste... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej, håber der er nogle som vil kigge min oversættelse i gennem for eventuelle fejl. Det er oversat fra engelsk-dansk. På forhånd tak! Travel broadens the mind, they say, and in this increasingly globalised world, mobility has never been more important. Back in 1987, when it inaugurated the ... -
Terminsprøve og årskarakter?
ForumindlægHejsa I hele 3g har jeg fået 10 i skriftelig matematik - men nu skal vi have terminsprøve, og jeg er ret dårligt forberedt, og frygter derfor en meget lav karakter... Så tænkte jeg på, "må" terminsprøven godt trække meget i ens årskarakter? Altså, så hvis man nu klarer sig dårligt, ... -
Simpel model for opdrift - SRP hjælp
ForumindlægHej alle Har gang i SRP opgaven og mangler hjælp til at forstå hvad det er jeg skal tage højde for. Jeg har lavet forsøg hvor jeg har optaget bordtennisbolde med forskellige massers fald gennem et cylinder med vand. Desuden har jeg udført samme forsøg - med samme bolde, bare i frit fald, altså ud... -
Aztekerne's Kejserrige
ForumindlægHej Jeg ville håbe på om der er nogen der er så søde som vil skrive noget m aztekerne's kejserige. Har brugt google , wikipedia osv. Men jeg sys ikke at det gir til noget. Jeg skal bruge det til en fremlæggelse på Onsdag.. -
Forslag til tekster under emnet "kald det kærlighed" (dansk synopsis)
ForumindlægJeg her trukket emnet kald det kærlighed og efter, hvad jeg har forstået, dækker emnet både noveller digte mm. Men jeg lede sådan set bare efter forslag til tekster, som er forholdsvis nemme at analysere eller fortolke. Håber i kan hjælpe! -
hvordan får jeg mest ud af fysik/kemi timen?
ForumindlægHej, jeg går i 7 og vi har rent ud sagt ikke lært en skid i fysik. - nogle der har nogle links til hvor man kan læse om en masse i fysik? Er ret desperat har prøve lige efter somemrferien og det er nogle ret brede emner jeg har om -
Erfaringer med Grønjordskollegiet? Min "måske" kommende bolig?
ForumindlægHejsa Jeg skal flytte til KBH til sommer, fra Århus. Jeg vil formentlig komme ind på Grønjordskollegiet, men hvad er jeres erfaringer med dette kollegie? Vil gerne høre om jeres gode/dårlige erfaringer derfra!!!! Håber i vil hjælpe! -
Selma movie
ForumindlægHej Er der nogen der har set filmen "Selma" med Martin Luther king, som vi sige hvad den kort handler om og om den er god? -
Hier af Agota Kristof
Forumindlæghej nogen der har en oversættelse af den tekst det haster skal til eksamen i morgen -
"Jordens Skatte" forsøg - Hjælp?
ForumindlægHej. Jeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og har sådan set styr på det hele.. undtagen det kapitel der hedder "Jordens Skatte" i bogen Ny Prisma 9. Jeg mangler forsøgs arkene... Så ville høre om der var en derude, som har forsøgs arkene, og ville være en engel at kontakte mig, for ...
