Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4581 til 4600 af 33009
-
To uddannelser samtidig
ForumindlægEr det muligt at tage to uddannelser samtidigt? Altså, kan jeg starte en teknisk uddannelse og så på samme tid starte HF? Altså gå på den tekniske uddannelse om dagen og arbejde på den gymnasielle om aftenen? Så man tager HF timerne over nettet. Jeg er klar over at det kræver meget arbejde eft... -
Engelsk - kort oversættelse
ForumindlægHåber at der er nogen der vil kig den igennem. London er en interessant by at besøge. Men den er mere end det. det er også en gammel by, der som Dickens siger-er blevet malet af tiden og har alle historiens farver. et af det ældste steder i London, hvor folk har købt og solgt i århundrerde er ... -
the signalman
Forumindlægville bare lige høre om der ikke var nogle af jer der har nogle noter til "The signalman" af charles dickens. Gerne noget med tema og budskab mm. Alt modtages med stor glæde!på forhånd mange tak! -
HVIS JEG VAR UNDERVISNINGSMINISER VILLE ALT VÆRE ANDERLEDEST FOR DEM DER VED HVAD DE VIL
ForumindlægHvis jeg var undervisningsminister, ville jeg sørge for at dem, der ved, hvad de vil med deres liv uddannelses -og jobmæssigt, skulle have mulighed for efter endt folkeskole at sætte deres egen undervisning sammen. Det skulle være sådan, at for den der f.eks gerne ville være lære og undervise i..... -
Tvivl om studentereksamen!?
ForumindlægHejsa! Jeg er lige nu i gang med at tage en studentereksamen på et gymnasium. Jeg har valgt en samfundsvidenskablig linje og har dansk, engelsk,samfundsfag og historie på A niveau. jeg har matematik på B, og syntes det er forfærdeligt. Får man sin studentereksamen hvis man dumper i et B niveau f... -
Perspektivering, emner og tema til eksamen?
ForumindlægTil de forskellige historier (pensum står nedenunder, ting som ødipus, sokrates forsvarstale og platons historier), som jeg har læst, hvilke overordnede emner, temaer og perspektiver er gode at tage fat på? Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skulle få en længere samtale til at gå om disse bøger. ... -
Dumpe 2.G
ForumindlægHej, Hvis man har fået lutter dumpe karakterer i 2.g, både i års og i prøve/eksamen. Kan man så godt droppe ud og tage HF? Selvom man ikke har taget 10'ende klasse? Det skal lige siges at vedkommende er 17 år! -
engelsk oversættelse hjælp til rettelse
Forumindlæghej jeg har oversat en dansk tekst til engelsk, som ligger vægt på passiv - og er lidt nervøs for for mange fejl og ville jo gerne have et godt resultat... The conflict in Northern Ireland, which of many is characterized as civil war, can only be understood if you know something about Ireland’... -
Oversættelse:
ForumindlægHej Folkens.Er der nogen, der vil kigge nedenstående oversættelse FRA dansk TIL engelsk igennem?Der er fokus på forholdsord+navneform og forholdsord+"at-sætning".Mange danskere er interesseret i at høre historier fra Århus. En af dem handler om, at to mænd har opdaget en ny dyreart.De t... -
Eksamenslæsning!!!
ForumindlægHej allesammen!! Jeg skal til 6 eksamener den kommende tid. Jeg kunne derfor rigtig godt tænke mig, at få nogle gode fif til eksamenslæsning og repetation. Jeg skal op i Mundtlig dansk, historie, samfundsfag og oldtidskunstskab, og skriftlig matematik og samfundsfag. Jeg håber nogen kan hjælpe... -
Stil til 13?
ForumindlægHejI disse dage hører man jo om disse superstudenter med 11,8 i gennemsnit. Nu kunne jeg godt tænke mig at læse en af disse superstudenters stile eller andet, bare prøve den her følelse af, at man læser noget som er så godt, at man kun kan græde. Er der nogen herinde, der har noget liggende på la... -
1/2 år mere?
ForumindlægHej! Jeg har hørt at hvis man går på HF og man gerne vil på universitetet, så skal man gå der 1/2 mere, hvis 2 HF slutter til sommer i 2019 og man skal gå der i et 1/2 mere, hvornår er man så færdig med gymnasiet? -
oldnoter
ForumindlægHej alle.Jeg står og skal op i old og vil derfor høre om der er nogle der har noter til:ØdipusOdyseenTheokrit: KyklopenTheokrit: Brud med KyniskaTheokrit: AdonisfestenHerodotPlaton i Frisch' udgave af forsvarstalenFra Elbecks Platon Platon: Faidros s. 24-35Der er sikkert andre der gerne vil h... -
Resume af Jeppe på bjerget.
ForumindlægNogen der har et resume af Jeppe på bjerget? Ville være en kanon stor hjælp - da jeg står og skal skrive en litterær artikel. Noter, analyser, ALT! -
DANSK STIL - HJÆLP (:
ForumindlægHej.. jeg har en dansk stil for. Jeg skal skrive historien Pernille af Herman Bang til moderne tid. stilen skal skrives om til noget der kunne havde været sket idag. nogle der har læst den og evt kunne hjælpe mig :(? - Tak på forhånd. -
Sum af summarum
ForumindlægOgså bragt i Gymnasieskolen d. 15-05-08 På en kærkommen og snarligt forekommende dato bliver undertegnede student fra Rødkilde Gymnasium i Vejle. Jeg og min årgang rundt omkring i landet bliver den første årgang med et afgangsbevis fra den nye gymnasiereform. Vores rektor satte prædikatet &rsq... -
Hvordan uploader jeg i kemi B?
ForumindlægJeg har en kemi opgave som jeg gerne vil oploade, opgaven er skrevet i kemi B på VUC. Jeg har to problemer, først så indgår kemi B slet ikke under HF eller HF enkeltfag hvilket er hvad jeg tager, Kemi B figurere kun under en helt anden uddannelse. Hvordan uploader jeg min kemi B under HF fag? M... -
USSR og USA - please (:
ForumindlægHey..Nu sidder jeg og læser historie.. Og jeg er lidt typen, der ikke er så god til at få noter ned i kort form (altså, hvis jeg tager noter, ender jeg med at skrive hele bogen af..) Og der er lige to emner, der kort skal beskrives - og jeg kan bare ikke få det ned i kort form, efter at have læst... -
STX eller IB?
ForumindlægHejsa Det er sådan at jeg står i et dilemma mellem STX og IB. Jeg ser allerhelst at jeg kommer på IB linjen, da jeg i fremtiden gerne vil studere i udlandet. Jeg interesserer mig også meget for det engelske. Hvilket fagligt niveau bør man ligge på, før man starter på IB? Der er jo som sagt et hø... -
Sammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen?
ForumindlægSammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen?
