Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 4921 til 4940 af 160716
-
Diskret matematik
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette? :) For hvert af følgende to udsagn, afgør om udsagnet er en tautologi, en modstrid eller en kontingens a) (p ∨ q) => ¬(p ∨ q) b) (p ∨ q) ∨ (¬p ∧ ¬q) På forhånd tak :D -
Matematik - Pris
ForumindlægEmil får et rejsekort af sine forældre. Med rejsekoriet bliver prisen pr. rejse mindre, hvis han rejser flere end fem gange. I tabellen herunder kan du se, hvad han nu skal betale pr. rejse. Rejse nr. 4 koster for eksempel 30,00 k, og rejse nr. 12 koster 26,50kt. Rejse nr. : ... -
FSA maj-juni 2005. 3.4
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder her med min opgave, og skal aflæse usikkerheden i procent, men jeg ved ikke hvordan man gør eller jeg kan ihvertfald ikke huske det.. Det kunne være smadder lækkert hvis der var en af jer der kunne forklare hvordan man gjorde? :-) -
Skriftlig kemi, højniveau, maj 2004.
ForumindlægHej, er opg. 3d pentan-2-on, eller er jeg helt galt på den?http://makeashorterlink.com/?Z44A2521B -
Fællesdel 3 - studentereksamen maj 2011
ForumindlægJeg er virkelig langt ude, da opgaven skal skrives i aften og jeg har tre andre opgaver til i morgen tidlig også. 1) Opstil tre hypoteser, der kan forklare de mønstre, der fremgår af tabel 1. Hver af hypoteserne skal understøttes af en samfundsfaglig begrundelse. 2) Argumentér ud fra en social... -
Hjælp matematik lektier
Forumindlæg"erfaringen viser at hver gang taksterne stiger med 10% mister vi tre procent af kunderne," oplyser HT's økonomi-chef. Kunderne flygter fra HT. Derfor mangler der penge i kassen, og derfor stiger billetprisen med op til 19 procent næste år. Ht er i en urimelig konkurrencesituation o... -
Hjælp til matematik opgave haster
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe med opgaven på vedhæftede billede. Hvordan ved jeg om forskriften er voksende eller aftagende. Og hvordan kan jeg omskrive funktionen til ba^x. Håber der er en, der kan forklare mig opgaven. På forhånd tak. -
Matematik b, lommeregner?
ForumindlægHej derude Jeg er lige startet på stx, og skal have matematik b. Jeg har derfor brug for en lommeregner, men den er utroligt dyr. Har hørt man kan downloade lommeregneren "Texas Instruments Ti89" nogle der ved hvordan og hvor man finder denne? -
Halveringstid i matematik.
ForumindlægHey! Jeg står og skal op i mundtligt matematik B på onsdag. Og skal, som en del af pensum, redegøre for halveringstid. Men jeg er pretty lost.. Nogle der kan forklare den, på en overskuelig måde? Det ville gøre hele min dag meget bedre! Hilsen Christian -
MATEMATIK HJÆLP SANDSYNLIGHEDSREGNING
ForumindlægOpgave 1 Et lille firma på 5 personer skal have uddelt nogle roller. De skal finde en direktør, en sekretær og en til at hente kaffe og kage. a) Hvor mange forskellige kombinationsmuligheder findes der? Firmaet harfået to små ordre og beslutter, at dele sig op i en gruppe på tre og en gruppe på ... -
Lommeregner til Mat A
ForumindlægHej - Hva lommeregner skal man have hvis skal have Mat B og bagefter Mat A ? Nogle bud på et rigtig god lommeregner der sådan også er nem af bruge ? -
6 A-niveaus fag
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lige et spørgsmål mht. det at rykke sine fag op til et højere niveau. TIl dagligt studerer jeg bioteknologi og matematik på A dvs., at jeg med dansk og historie har 4 A-niveaus fag. Men så kunne jeg godt tænke mig at rykke tysk op på A i 3.g., hvilket jo så vil result... -
a^0=1 Hvorfor?
ForumindlægJeg har forstået at i matematik er det fuldkommen ligegyldigt om man kender til årsagen til hvorfor det er sådan og sådan er det bare. Men efter jeg selv har bikset med begrebsdannelse siden mine tidlige dage af matematik og endelig har forstået at nøglen er ren udenadslære, er jeg blevet endnu m... -
lektier i matematik
Forumindlæghej med jer. jeg har fået vedhæftede opgave for til imorgen, og jeg håber på at der er en som har lyst til at fortælle mig hvordan jeg laver opgave 1.2 :) mange tak. -
Eksamen i historie A
ForumindlægHvad er chancen for, at man kommer op i historie A på STX? Forhåbentlig stor? :') Der er f.eks. stor chance for, at man kommer op i de skriftlige eksaminer, fordi de er billigere og sådan noget vidst ... Så derfor tænkte jeg, at der måske er nogen, der ved, om det er et fag, mange kommer op ... -
6 a-fag
ForumindlægFagene er: SpanskBeg A, Engelsk A, Dansk A, Historie A, Matematik A og Samfundsfag A.Dette ville give mig 175 ekstra timer over hele gymnasietiden, hvilket jeg ikke anser som særligt meget, men har hørt at 6 afag er død og pine. Har nogle af jer erfaring med at have 6 a-fag? På forhånd tak -
MATEMATIK/LIGNING
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælp mig med at løse denne ligning? jeg har en funktion som ser sådan ud: -3x+3y2+6y=0 Jeg skal kom frem til en funktion hvor y står alene.. -
hjælp til matematik aflevering
Forumindlægse bliag -
matematik geometri
Forumindlæger gået i stå med de her opgaver 1. udfyld tabellen 2. Ligningen for linje m er y= -
Kemi. Maj 2001 opg. 1-e
ForumindlægEr igang med en kemiblæk, men kan ikke finde ud af e'eren i opgave 1.Her kan man finde den: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-10-1ke.pdfJeg forstår grunden til at de anderledes temperatur er at reaktionen forskydes mod venstre ved højere temperatur, fordi reaktionen er...
