Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5481 til 5500 af 127115
-
Gymnasielærervikar
ForumindlægHvilke kvalifikationer skal man have for at blive vikar i gymnasiet? -
trigonometri
Forumindlæghej er der nogen her der gider og hjælpe mig . har regnet det sådan her ud men kunne ikke får den til at passe. ( 24^+x^= 25¨^) Find den ene katete i en retvinklet trekant, hvor hypotenusen og den anden katete er: 25cm og 24cm -
Værdikæde og værdikædeanalyse
KompendieEn virksomheds værdikæde består af en række aktiviteter, der forløber igennem virksomheden og som i sidste ende skal skabe værdi for den enkelte kunde. Når man som virksomhed udarbejder en værdikædeanalyse, gøres dette, fordi man ønsker at vurdere hvilke aktiviteter i virksomheden, som skaber mes... -
Spænding og strømstyrke
ForumindlægJeg har et opklarende spørgsmål: Der er den samme strømstyrke i et serieltkredsløb. Det er der fordi at strømmen skal igennem alle komponenter i kredsløbet, derfor vil strømstyrken være lig den komponent med den største modstand, også selvom du har andre komponenter der har en meget mindre modst... -
Hjælp til Dansk stil :)
ForumindlægEn der kan, rette den her stil. For sproge_ stave_gramatik fejl. evt. kan hjælpe mig med at skrive den med bedre sproge. 1) Utopi; Selve ordet "utopi" stammer fra Sir Thomas More. Han var en højtstående engelsk adelsmand hos kong Henrik 8. af England. I 1515 blev More henrettet for høj... -
Utilfreds med karakter!!!!!!!!
ForumindlægHej SP. Jeg er utilfreds med min afsluttende skriftlige karakter i kemi, og ville høre jeres meninger om hvorvidt en klage ville kunne ændre på noget. Baggrund: Går i 2g og har kemi på B-niveau. Har fået 7 hele året igennem på trods af at jeg ligger i top 2-3 i klassen. Også selvom lærerens komm... -
Metaller og det periodiske system
ForumindlægHej med jer, Det er sådan at jeg om ikke så længe skal til kemi eksamen og jeg er i gang med at læse op på metaller. Jeg er så kommet til at jeg skal kunne redegøre for hvordan et metals kemiske egenskab har noget med placeringen i det periodiske system at gøre. Er der nogle derude der mon kan f... -
hjælp
ForumindlægOpgave 9 En funktion f er bestemt ved f (x) 3x 24x 48x ?? 3 ?? 2 ?? . a) Bestem den stamfunktion til f , hvis graf går gennem punktet P(4,60) . Opgave 10 I tabellen nedenfor ses resultatfordelingen for en klasse A i en multiple choice test. Antal rigtige 3 6 10 12 13 15 16 17 20 Antal elever 1 2... -
Katalysator?
ForumindlægHejsa, Jeg spørger mest af interesse, men er der nogen, som kan forklare, hvordan en katalysator virker i en kemisk reaktion? Jeg ved godt, at katalysatoren sætter gang i reaktionen, men da den ikke indgår direkte, undrer jeg mig lidt over, hvordan den virker. Er der nogen, som kan forklare det,... -
ligning, reducér (1g)
Forumindlæghejsahar lige nogle udtryk der skal reduceres, og er ikke hel sikker på hvordan det gøres, så hjælp søges!1) 2a-5*(1-a)skal man her først gange ind i parentesen, så det bliver, 2a-5-5a, så det bliver -3a-5? eller? så der2) x*(x+2)-2*(x-3)og udregn følgende:3) (x-2)(x-7) --- hvordan gør man det? s... -
Ligning for tangent for f i punktet P(1, f(1)) - Er gået i stå.
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver matematik men er gået i stå, er der nogen der kan skubbe mig i gang igen? Den er som følgende: En funktion f er givet ved f(x) = x^2 - ln(x) , x>0. Så skal jeg bestemme ligningen for tangenten (Overskrift). Jeg har gjort følgende: for at finde y: f(x) = x^2 - ln(x... -
Eksamen - proportionalitet, pythagoras osv..
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg er 1.g'er og har min første eksamen på fredag - det gælder mundtligt matematik. Jeg har fået de spørgsmål jeg kan trække udleveret på forhånd og sidder nu og arbejder med dem.. Jeg har dog svært ved at fylde nogle af dem ud.. 1. Variabelsammenhænge og vækst: Forkl... -
Redox afstemning
ForumindlægHej jeg er i gang med at afstemme en redoxreaktion. Men jeg er lidt usikker på de forskellige stoffers oxidationstal er... Er der nogen der kan hjælpe mig: http://peecee.dk/?id=45416 -
Division og 0
ForumindlægHej alle sammen Der står i min bog, at man ikke må dividere med 0, og det har jeg egentlig vist længe, at man ikke må. Men bogen giver ikke en forklaring? Hvorfor ikke? Problematikken som jeg ser det kan måske eksemplificeres ud fra følgende "ligning" x/0 = 5 <=> x=0 gø... -
kan i oversætte det her til dansk?
ForumindlægMeine still von musik umfasst. Af die aufgabe, wir haben bekommen, kann wir sieh, eine mädchen und eine junge, der ist laufend Ich liebhaber musik, weil der musik tu mich sehr heiter. -
Projektopgave- Produkt
ForumindlægMig og to af pigerne fra min klassse har i denne uge (uge 20) projektopgave. Overemnet er død og ødelæggelse, og vi har derfor valgt at have om seriemordere. Vi har ikke ret mange ideér til vores produkt, så derfor ville vi vide om i har nogle ideer Knus pigerne fra 8ende. -
Isolerings opgaver 1.g
ForumindlægSøger opgaver indenfor isolering, reducering og substittutions opgaver... nogen som ved hvor jeg kan finde nogle Mat A -
Forklaring på logitisk ligning.
ForumindlægHej! Vi skal kunne bevise den logistiske ligning til imorgen. Og der en del trin jeg ikke helt forstår. Vi har fået hele beviset i form af en pdf, men jeg har en del spørgsmål stadig og håbede de var en venlig sjæl der måske ville skype eller hjælpe mig på chat eller lignende? Vil rigtig gern... -
SRP - karakteristrik af virksomhed
ForumindlægHej, Jeg er lidt i krise, da jeg ikke helt forstår hele min opgaveformulering. Jeg skal karakterisere produktionsvirksomheden Morsø Jernstøberi med særlig vægt på økonomiske og produktionsmæssige forhold. Hvad skal jeg tage med der? Er der nogle modeller man kan bruge og hvad kan jeg inddrage af ... -
For lidt eller for mange studerende søger ind på medicin-studiet?
ForumindlægJa, det er bare fordi jeg har hørt at hvis der er flere studerende der søger ind på medicin-studiet end der er plads til, så er det dem med de bedste karakter gennemsnit der kommer ind. Hvad så, hvis der er flere pladser end der er søgende? Hvordan er det fungere? Kvote 1 siger jo at for at bliv...
