Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 5661 til 5680 af 174808
-
Møg træls spinat matematik :(
ForumindlægOpg.1. Når spinat blancheres, ændre vitaminindholdet y sig (målt i bestemte enheder) efter forskriften: , hvor t er tiden. a) Bestem t for y = 19 Nitratindholdet i spinat ændrer sig samtidig og følger forskriften , hvor t er tiden. b) Bestem nitratindholdet, når vitaminindholdet er 15 -
HJÆLP TIL MATEMATIK C, EKSAMENSSPØRGSMÅL
ForumindlægJeg har også matematik på c-niveau. Og Hvis badooo mener at kunne hjælpe mig hvis jeg skriver et par spørgsmål. Så ville jeg være rigtig glad. Skal til eksamen på mandag, så sidder lige nu og sveder:) Er ikke så skarp til eksponentiel vækst og potensfunktioner. 1. eksponentiel vækst - Gør re... -
Matematik undervisning søges
ForumindlægHej jeg er en dreng på mat A+ som har brug for hjælp til matematik...Jeg bor på østerbro...Nogen der kunne være interesseret? -
terminsprøve
Forumindlæghvor mange point giver de forskellige opgaver med hjælpemidler til matematik A terminsprøve og hvor mange point skal man have for at bestå? -
Matematik på molekylær biomedicin
ForumindlægHej Har man matematik på bacheloruddannelsen i molekylær biomedicin ved KU, og i så fald, hvor meget og hvor dybdegående er det? -
f (x)=b*X^a
Forumindlæghej.. energibehover som funktion af fuglens vægt, kan beskrives ved en funktion af formen: f (x)=b*X^a hvordan kan jeg så bestemme tallene a og b ? håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej .. på forhånd mange tak.. -
årsprøve i matematik. 1.g
Forumindlæghej... jeg har brug for hjælp i matematik. jeg er ikke særlig god til matematik og skal op i årsprøve på mandag:( er der nogen der kan give mig råd hvad jeg kan gøre. jeg har læst mine notater men har stadig brug for hjælp om alle de emner man kan få i årsprøven. håber i kan hjælpe:) det vil vær... -
Privatlærer - HHX Matematik C
ForumindlægHej alle sammen! Jeg går i 1.g på HHX, på en studieretning med matematik c. Matematik har bestemt aldrig været min stærke side, og jeg synes det er svært. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til emneopgaver, forberedelser til prøver, enkelte lektier og mest af alt en dybegående og mere fyldestgø... -
matematik opgave i funktioner??
Forumindlægjeg har nogen problemer med en opgave i matematik der lyder: for ethvert tal a er en potensfunktion f givet ved : f(x) = x^a , x>0 bestem a, når det oplyses, at f(2x) = 5 *f(x) -
om fn verdens mål i matematik
Forumindlægjeg er igang med en opgave om fn verdensmål og er nået til en opgave for jeg ingen ting forstår jeg har lidt info til jer som jeg har vedhæftet da jeg ikke kunne lægge billede ind af det, jeg ville meget gerne have afvide hvordan det er gjordt og hvordan det skal gøres:) Hvor mange procent er jo... -
HJÆLP LIGNINGER MED BOGSTAVER TIL MATEMATIK IMORGEN
ForumindlægHej .. Jeg skal til mundtlig matematik imorgen og sidder med de sidste opgaver nu her og kan ikke finde ud af det HJÆLP TAK! .. Hvordan løser man ligninger af typen t = b*a^x og t=b*x^a Begge er hvor x er den ubekendte -
Hjælp til STX Matematik dec 2012
ForumindlægHej StudieP. Jeg skal til termins fredag i Matematik STX A, og jeg prøver at samle alle eksamenssættene. Derfor håbede jeg der var nogen, som lå inde med vejlende eller besvarelse til deres d. 7. December 2012. Håber i kan hjælpe og på forhånd tak :) -
HJÆLP MIG! Matematik på B niveau
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder her med nogle opgaver som irriterer mig grænseløst... Måske er jeg derfor så heldig, at der sidder nogen af jer derude, som kan løse problemerne for mig. :) På forhånd tusind tak! (det skal lige siges, at når jeg laver en skråstreg (/) så betyder det, at det er en br... -
finde a
Forumindlægopgaven er i billedet jeg har lagt ind. i denne opgave er jeg i tvilv om hvilken formel jeg skal bruge for at finde a. har prøvet med sinus relationen, og så giver det 11,73, men det skal give 11,55? nogle forslag? -
Matematik på erhvervsøkonomiske uddannelser?
ForumindlægHej, Jeg synes både erhvervsøkonomi med erhvervsjura og erhvervsøkonomi med entreprenørskab og innovation lyder spændende. Jeg går på HHX med innovationslinje. Jeg er bekymret for, hvor svært matematikken er. På B-niveau får jeg normalt 7 i karakter både i skriftlig og mundtlig. Er det nok til... -
Fra og med i dag
Forumindlægskal jeg aldrig mere tænke på matematik og kun i sociale kredse referere til mine 10 år i folkeskolen og 3 år i gymnasiet bebyrdet med dette rædselsfulde fag som "dengang". Lykken er ubeskrivelig. I andre stakler må have god fornøjelse med det og held og lykke fremover. Jeg kommer nok n... -
a
Forumindlægen der kan hjælpe mig med denne opgave en bold med med massen 100 g tabes fra rundetårn 35,0 m over jorden. vi regner med at bolden udfører et frit fald med begyndelseshastigheden nul. vælg et passende nulpunkt for den potentielle energi angiv både den kinetiske og den potentielle ... -
FP9 matematik og dansk
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om der nogen der har adgang til matematik FP9 2021 og Dansk, læsning og retskrivning FP9 2021? Venligst, skriv hvis i har adgang til dem. Mvh Fahad -
Kinesisk matematik! SRP!
ForumindlægHej, jeg står i den situation at jeg skal redegøre for de gamle kinesiske matematiske regnemetoder med fokus på de lineære ligningssystemer. Problemet er at jeg ikke har nok viden eller nok kilder til at kunne gennemføre dette. Er der nogen derude der kan give noget hjælp på den kinesiske matemat... -
Terminsprøve i Matematik for 9. klasse
ForumindlægHej, jeg skal op til terminsprøve i matematik for 9. klasse i morgen. Jeg er rimlig nervøs, da jeg slet ikke er så god til Matematik. Men vil rigtig gerne gør det godt, så jeg i det mindste kan bestå. Her kommer spørgsmålet så: Hvad skal jeg forberede mig på, jer som har været oppe i Matemati...
