Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5741 til 5760 af 33009
-
Engelsk rettelse - Nogle som vil hjælpe mig?
ForumindlægHej! Jeg har skrevet et referat af en historie, men er i tviv om der er nogle stave fejl. Nogle som ville prøve at rette den for mig? Det ville glæde mig. Tak på forhånd. Kh Selina. Cards Don't Lie The story is about a robbery. In the stage coach is the young man Sand... -
hjælp til rettelse af oversættelse plz
ForumindlægEr der en sød person, der vil rette min oversættelse :s ? tak på forhånd: Det er en kendt sag, at Bernard Shaw af sine landsmænd ansås for sin tids vittigste forfatter, og der fortaltes mange morsomme historier om ham. Det var tidligere skik, at herrer bar selskabstøj i teatret. En aften foretr... -
Lorte reform
ForumindlægTitlen siger det hele. Hold da kæft noget lort! Har lige fundet ud af at alle har samme fag op til december, at årskarakterer tæller mere end eksamenskarakterer, at et C niveau fag tæller det samme som et A niveau fag! At jeg skal have afslutte hele 35 fag i min tid i gymnasiet! Det der med studi... -
Omformulering
ForumindlægHej Jeg sad, og rettede min engelske stil igennem og kom til at tænke på hvordan man kan omformulere følgende sætning: "She was far away, but he was not in doubt about that it was Norma." så det lyder mere engelsk. Hilsen Mig -
læse til eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i samf c-niveau. Men jeg kan slet ik komme i gang med at læse, jeg ved ikke hvordan jeg skal komme i gang?! Jeg interesserer mig slet ikke for det, så det er mit absolute hadefag. Hvordan læser man bedst op til faget? mht. noter osv. er virkelig lost... Skal bae bestå eksam... -
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er så heldig at skulle op til kemi mundtlig eksamen i morgen. :-/ Jeg vil høre, om nogle af jer ligger inde med noget super gode noter fra kemi? Er nemlig ikke selv den helt store haj til det, sagt mildt! Har fulgt det på selvstudie... Ville være rigtig behjælpeligt, hvis nogen kan... -
Al otro lado, moros en la costa
ForumindlægSå er spansk eksamen meget tæt på, i mine noter kan jeg se at jeg mangler noget om disse 2 emner. Det kunne være supert hvis nogen havde nogle noter, stikord, resume eller andet af filmen Al otro lado. Da jeg ikke selv kan huske meget andet end at der er tre historier om tre forskellige børn. M... -
Rom som republik og kejserdømme
ForumindlægEr der nogen af jer, der ligger inde med nogle noter omkring overgangen fra republik til kejserdømme i det romerske rige i antikken? Jeg skal til historie eksamen i morgen tidlig, så jeg ville blive glad, hvis nogen kunne være mig behjælpelig med disse noter. Min problemformulering lyder (indtil ... -
ret fejlene..
Forumindlægjeg sidder med en opgave, som siger at man skal rette fejlene i sætningerne ... jeg har lavet dem men vil meget gerne have nogen som kigger dem igennem. 1.What happened was strictly a private matter 2. When she leaved, she did not think twice 4. John was offended. It was not his fault 5. ... -
Old
ForumindlægEr der nogle, der har nogle noter til dramaet "Antigone"...? -
Den Kolde Krig problemstillinger?
ForumindlægHej. Jeg har trukket Den Kolde Krig til mdt. eksamen i medborgskab som er en blanding af religion, samfundsfag og historie) men jeg har lidt problemer med at finde på en problemformulering - og problemstillinger. Har allerede skrevet følgende problemstillinger: Hvad er den kolde krig og den... -
oversættelse
ForumindlægHaster Hej er der nogen der kan oversætte de tre sætning. Tak påforhånd Do not hesitate to call me and you know that I will do whatever I can. But bear in mind that I do work with UNHCR anymore and I may not be able to engage in this field. -
Hvordan beregnes gennemsnittet?
ForumindlægHej jeg har hverken gennemsnittet til at læse medicin eller odontologi som er mine eneste ønsker. Jeg lægger næsten hele 2 karakterer under det krævede gennemsnit men er fast besluttet på at jeg vil ind på et af disse to uddannelser da jeg ikke kan se mig selv arbejde indenfor noget andet. Jeg e... -
Englesk oversættelse - Lidt hjælp
ForumindlægDav, Det er ikke fordi jeg er mega doven, og ikke selv vil lave mine lektier, men går i niende, og vi har simpelthen så meget for! 3 afleveringer til imorgen, så tænkte om nogen lige ville hjælpe med lidt engelsk? tak på forhånd! i opgaven skal man oversætte følgende til engelsk: Vi har læst en... -
Help 5 linjers oversættelse
ForumindlægHej, det nedenstående er et oversættelse. Håber I vil kigge den igennem, og hjælpe mig med at rette det. På forhånd mange tak. Text: Min lillesøster spørger om alt, og det gør hun hele dagen. Hvorfor hun gør det, ved jeg ikke, men det er ret irriterende. Hvorfor spiser du cornflakes? Hvorfor dr... -
Romantikken
ForumindlægEr der nogen der har nogle tekster og noter om Romantikken? :D -
Tidslinje
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker! Jeg skal til historie eksamen i morgen, og jeg er pisse nervøs. Jeg sidder og har læst hele min bog igennem + skrevet noter på over 20 sider. Det jeg mangler, synes jeg, er at få et overblik over forskellige tidsperioder i Danmark. Er der nogle der kan det? ... -
Hjælp til lidt af hvert ;D
ForumindlægJeg sidder og overvejer hvad jeg skal skrive om i SSO. (Er åben for ideer) men har tænkt på: - kemi c - Historien om det Periodiske system (? ) - Historie B - Irak Krigen - Dansk A - Kvinders undertrykkelse i det moderne gennembrud Og hvis der er nogen der evt. sidder med nogle noter eller (SSO... -
Hjælp til analyse af Bøn Til Et Stykke Af Himlen af Naja Marie Aidt
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er ved at finde prøveoplæg til mundtlig dansk til sommer - jeg har trukket Temaet Kærlighed. Jeg har lige læst novellen Bøn Til Et Stykke Af Himlen af Naja Marie Aidt, og jeg synes at det er en super fin historie! Jeg kunne godt overveje at vælge den, så derfor vil jeg h... -
grammatik
Forumindlægjeg har et problem med sætningen: Elizabeth's mother tell her not to tease Celia. og jeg kan slet ikke komme på, hvilken ordklasse Elizabeth's er??
