Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 5761 til 5780 af 174808
-
Matematik - tegne grafer
ForumindlægJeg har lidt svært ved en opgave, og det ville være fantastisk hvis nogle kunne hjælpe. Opgaven: En funktion f er givet ved f(x) = 2x^2 - 2x+3 x< eller =4 x - 1. 4<x 1) Tegn grafen for f 2) Løs ligningen f(x) = 6 -
Økonomi eller matematik økonomi?
ForumindlægHej alle sammen Jeg overveje at læse vider på økonomi efter gymnasiet, men ligenu er jeg lidt i tvivl om jeg skal vælge økonomi eller matematik økonomi. Jeg forventer slet ikke at i vælger for mig, men vis nogle af jeg her som har god kendskab til økonomi og matematik økonomi studiet ville være ... -
Eksamens spørgsmål - mundtlig matematik
ForumindlægJeg sidder med et eksamens spørgsmål til mundtlig matematik eksamen, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal sige/skrive til det her spørgsmål: 9. Differentialregning. a. Redegør for sammenhængen mellem fortegn for f’ og monotoniforhold for f.Redegør for sammenhængen mellem fortegn f... -
bevis formlen for a i eksponentiel udvikling
ForumindlægHej.. Jeg sidder og skal bevise, at formlen for at finde a i en eksponentiel udvikling, er a = x2-x2 kvadratrod af y2/y1 Jeg har så fundet i et anden indlæg at jeg skal: Indsætte punkterne (x1, y1) og (x2, y2) i forskriften for en eksponentiel udvikling f(x) = b * a^x Så får jeg følgende ... -
Hvordan bliver jeg bedre til tysk og matematik
ForumindlægHej, Jeg skal have tysk og matematik på sidste år nu her. Er der ikke nogle steder hvor jeg kan lære fagene? Jeg vil gerne al pensum igennem. -
9. klasse matematik
ForumindlægHej, Jeg skal i 9. klasse snart, og ville gerne vide, hvilke ting man lærer i 9. klasse i matematik. Jeg ville gerne lære det på forhånd, da jeg ikke ville falde så meget bag ud, og så ville det ikke være nyt stof for mig. tak -
Lektiehjælp i matematik tilbydes, Århus
ForumindlægJeg tilbyder lektiehjælp i matematik på gymnasieniveau. Lektiehjælpen tilbydes i Århusområdet. Jeg er 27 år og idræt- og matematikstuderende på Århus Universitet. Jeg har halvandet års erfaring med lektiehjælp i matematik. Prisen vil være 150-200 kr. i timen alt efter om jeg skal komme til dig/je... -
En kasse uden låg...
ForumindlægEn kasse uden låg med kvadratisk bund skal kunne rumme 1,5kubikmeter. Sidelængden i den kvadratiske bund (angivet i meter) betegnes l, og højden af kassen (angivet i meter) betegnes h. Bestem højden h udtrykt ved sidelængden l. Kassen skal dimensioneres, så den overfladeareal bliver mindst muligt... -
Matematik vektorer hjææælp!
ForumindlægHej har brug for hjælp til en matematikopgave om vektorer. Opgaven lyder: Undersøg om vektorerne a og b er parallelle, når, 1) vektor a = (21,33) vektor b=(-35,-55) 2) vektor a=(180,75) vektor b=(254,105) Håber nogen vil hjælpe, det haster virkelig! På fo... -
Matematik Eksamen 2007+2008
ForumindlægHej alle... Jeg hedder Jannik og går i 2. G.. sidder lige med et problem jeg er kommet et par opgaver bagud og jeg skal nu aflevere dem da jeg allerede har fået første advarsel... jeg er gået død og har næsten opgivet at få lavet dem... Please hjælp mig med facit til disse 2 opgaver det ville vir... -
Mængden af matematik på HHX
ForumindlægHej :) Jeg skal have valgt gymnasie inden den 5. februar, og jeg er rimelig sikker på, at jeg vælger HHX (skal til åbent hus der den 2. februar), men jeg er en lille smule bekymret for mængden af matematik i fagene. Jeg er godt klar over, at der med økonomi også følger tal, men hvor meget af ... -
Matematikens metoder og beviser
ForumindlægDette er ikke et spørsgmål, men rettere en opklaring/ hjælp til andre der i fremtiden skal beskæftige sig med matematik inden for AT: Metoder: I matematikken skal man kikke på induktiv og dekutive metoder. Matematik kan nemlig ikke sættes i bås med andre naturvidenskabelige fag, da matematik b... -
facitliste mat. A august 2008
ForumindlægHej er der nogen, der har en facitliste, fra sygeeksamen i skr. matematik A august 2008 eller har et link til det. Mvh. Ulrik -
Mundtlig Årsprøve, 1.g MATEMATIK
ForumindlægHej alle. Jeg skal til mundtlig årsprøve i matematik i næste uge. Min lærer har lagt ''spørgsmålene'' ud på Lectio, men jeg har ingen ideer om hvordan sådan en årsprøve foregår. Går jeg op og trækker? Eller får jeg forberedelsestid? Eller hvordan er det? - Hvis i lægger... -
bevis ax+b bliver til f`=a
Forumindlæghey jeg skal bruge et bevis hvor der er forklaret at ax+b bliver differencet til f`(x) = a gerne med forklaring mellem hvert led. det er matematik A jeg har men dog er det her vist på b niveau. Tak på forhånd Carsten -
Matematik - parabler og ligninger
ForumindlægI en bestemt type rektangler skal længden være 5 cm større end bredden. Kald bredden x. Bestem sammenhængen mellem x og A. Tegn grafen for x og A. Bestem x, så arealet er 150 cm^2. -
Matematik aflevrings opgave... hjælp..!!!
ForumindlægJeg har fået en matematik aflevering for til efter ferien og kan ikke finde helt ud af den her:I trekant ABC er AB=3, AC=4, BC=2Beregn vinkel C (det har jeg gjort)Beregn højden H fra b og medianen fra a.beregn den spidse vinkel mellem højden og medianen (det ved jeg godt hvordan det skal gøres)mi... -
Matematik opgave vektorregning
ForumindlægDer står at man skal bestemme koordinaterne til C for at arealet af trekant ABC er 30. Egentlig har jeg beregnet A og B's koordinater til at være A(-4,-6) og B(-1,0). Men hvad er det egentlig man skal gøre? -
Potensudvikling i Matematik på C
ForumindlægHvad er a og b i en potensudvikling? Er med på, at de i en eksponentiel udvikling udtrykker hhv. fremskrivningsfaktoren og skæringspunktet med y-aksen. Men hvad kalder man dem i en potensudvilking? -
matematik
ForumindlægNogen der kan rette noget matematik for mig? det ville være en kæmpe hjælp :)
