Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 5881 til 5900 af 174808
-
Teknisk matematik (Optimering)
ForumindlægEn træstamme, som kan regnes at have en diameter d=15 cm, ønskes tilskåret, således at der fremkommer et rektangulært tværsnit med størst muligt areal (se figur 13.29). Figuren er vedhæftet til dette forum. a) Du skal bestemme rektanglets dimensioner, målene b og h. b) Du skal bestemme rekt... -
hjælp til udregning af matematik opg.
ForumindlægStoffet natrium-24 er radioaktivt og omdannes gradvis til et andet stof (magnesium-24). Mængden af natrium-24 aftager eksponentielt som funktion af tiden med en halveringstid på 15,0 timer. Et præparat indeholder på et tidspunkt 3,00 mg (mikrogram) natrium-24. a) Hvor mange mikrogram natrium... -
Matematik c-niveau
ForumindlægEr endnu igen gået i stå. :'( Bogormen Anton bor i hjørnet på forsiden af en bog, der måler 15 cm i bredden og 24 cm i højden. Desuden er bogen 8 cm tyk. På bagsiden af bogen i det modsatte hjørne bor bogormen Birgitte. Anton vil gerne besøge Birgitte og følger diagonalen af bogens forside... -
Matematik opgaver ret svære..:(
ForumindlægHej folkens er gået i stå i opgaven 1-5 som er i den vedhæftede pdf fil gidder i ikke prøve aat svare..:D på forhånd tak.. -
Hvornår bliver matematik spændende?
ForumindlægTænkte på at tage det på lidt højere niveau i gymnasiet, men hvad omhandler det præcist? Er det mere interessant end folkeskolens minus, gange og dividere? Tak! -
Opstil matematik model
ForumindlægBefolkningstallet i new York var 36300 iåret 1790? Opstil en matematisk model for udviklingen i befolkningstallet i New York, når den årlige vækst efter 1790 er 4,4 -
Matematik opgave hjæææææælp :D
ForumindlægHej, er gået helt død, nogen der kan hjælpe? Se vedhæftet fil - skal bruge hjælp til opgave A -
Matematik - eksame 2009
ForumindlægHej med jer alle sammen:) Er der nogen der går i 9. klasse der ved hvornår de skal op i matematik i maj måned `Jeg skal ihvert fald op i matematik 5/5 2009 Jeg tænkte at hvis der nogen der skal op til matematik eksamen lidt før den tid, så velkommende fortæller hvad der var af spørgsmål i blæ... -
Matematik - isolering af t i formlen...
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med isolere t i denne formel? a=(4π*r)/t^2 på forhånd tak. :) -
sværeste bevis i matematikkens historie
Forumindlæghey derude, er der nogen der ved, hvilke bevis, der har været det sværeste bevis i matematikkens historie er ? - hvem har lavet det ? på forhån taaak xx_gal_xx -
Matematik opgave reduktion
ForumindlægHej derude Sidder her og knokler med en matematik opgave! Er dog gået i stå, og kan ikke rigtig finde ud af den :-(... Man skal reducere de nedstående udtryk, som jeg har vedhæftet. Håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe! -
Matematik - Differentialligning - løber
ForumindlægHej har lidt problemer med følgende opgave: http://peecee.dk/?id=42889 Kunne være top $$$, hvis nogen ville give mig et hint eller 2, -
HJÆLP: Binary relations (Diskret matematik)
ForumindlægHejsa, Sidder og skal til eksamen i diskret matematik her om en uge, og øver mig på nogle multiple-choice opgaver fra tidligere eksamenssæt. Så er jeg så stødt på sådan en opgave her: Som I kan se skal det rigtige resultat (ifølge forelæser) være det nederste, men jeg kan simpelthen ikke fors... -
2004-8-3 skriftlig matematik
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af den sidste del i opgave 7a i følgende link: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-3-SF-MED.pdf?menuid=150560 Mit bud: Jeg har angivet den samlede længde af stien fra A over V til B udtrykt ved x: f(x)= sqrt(800^2+x^2+500^2+(2000-x)^2 Men hv... -
Hjælp til matematik eksamen 10. klasse
ForumindlægHejsa derude. Jeg skal til skriftlig Matematik imorgen. Ja jeg har forberedt mig, men har kun få noter til min problem regning. Jeg har bl.a. om: Valuta beregning lidt geometri vækstfunktioner økonomi regning statistik og lidt med SIN,TAN og COS beregning på trekanter. Så lyder mi... -
SRP - Matematik,historie
ForumindlægHej alle Det er snart ved at være sidste frist for at aflevere blanket med fag og emne til SRP. Jeg har tænkt mig at skrive i matematik og historie, og er blevet anbefalet diverse emner og har også søgt lidt her og der på nettet. Jeg synes et emne som "Differentialregningens historie&quo... -
SRP samfundsfag/matematik
ForumindlægHjælp søges -
En hurtig lillespørgsmål i matematik
Forumindlæghvorfor giver ln(8)/ln(2)=3 hvordan skal man gøre det, hvis det er udenhjælpmidler -
SRP - FYSIK OG MATEMATIK
ForumindlægHej Nogle der har et bud på hvilke sammenhænge der er mellem begeberne ellipsenligning + parameterfremstilling og Keplers love? -
SRP om kvaternioner i matematik (og historie??)
ForumindlægHejsa Jeg skal til at vælge SRP område meget meget snart og ligger indtil videre på emnet kvaternioner i matematik. Lige pt har jeg fået lov til at skrive i ren matematik om emnet, da jeg ved, at der er rigeligt stof til det. Dog er jeg meget i tvivl og det er enkeltfagligt jeg vil skrive og har...
