Søgning på: biologi pensum. Resultater: 5921 til 5940 af 11183
  • Kovalent

    Forumindlæg
    hvad har kovalent med det periodiske system at gøre?
  • Stress

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Er der nogen der kan fortælle mig hvilke psykologiske teorier jeg kan bruge under emnet "Stress"?? Tusind tak på forhånd
  • finde nulpunkter

    Forumindlæg
    hvordan finder jeg de 3 nulpunkter til denne funktion F(x) = x3 – 24x + 5
  • problemer med tørklæde i det offentlige ?

    Forumindlæg
    hej, jeg vil lige høre hvad problemerne med tørklæde i det offenlige rum er?
  • Teori som høre under faglige mål (SO htx)

    Forumindlæg
    Hvordan kan man komme ind på: redegøre for tanker og teorier, der ligger bag erkendelse inden for teknologiske, naturvidenskabelige, samfundsvidenskabelige og humanistiske fagområder redegøre for forskellige videnskabelige metoders mulighed for at bidrage til en konkret problemløsning redegøre...
  • Economics & Business Administration

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der kender noget til denne uddannelse ? Den kan tages på CBS, AU samt SDU, hvor den i Odense hedder Economics & Business Administration, Business Management. Jeg vil meget gerne høre lidt subjektive meninger om uddannelsens kompetencegivning og studiets opbygning bortset f...
  • Er jurastudiet noget for mig?

    Forumindlæg
    Jeg har lige afsluttet min HF, og overvejer derfor, hvad jeg skal i gang med at studere på et tidspunkt. Jeg har i en længere periode overvejet jura, da det lyder som et spændende studie. Jeg har søgt mange debattråde, hvor folk skriver, at det er vigtigt, at det er noget der virkelig interessere...
  • Erhvervsøkonomi med tilvalg

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er blevet optaget på erhvervsøkonomi med tilvalg i Aarhus. Jeg er dog i tvivl om, hvornår jeg kan få lov til at vælge mit sidefag? For indtil videre står der, at jeg er blevet optaget på erhvervsøkonomi. God aften :-)
  • Søger en CBS og KU studerende til at chatte

    Forumindlæg
    Jeg håber du kan hjælpe mig, med at få en oversigt over hvornår forskellige forelæsninger/kurser tager sted på CBS og KU.
  • Hvilke stoffer kan blive magnetiske

    Forumindlæg
    Hey allesammen! Ville lige spørge om hvilke af disse stoffer, der kan blive magnetiske: jern aluminium kobber sølv guld stål messing papir læder plastic træ glas :D...på forhånd tak venner :)
  • Køb af "brugt" selskab

    Forumindlæg
    hvad kan bedst betale sig... Oprettelse af et ApS eller A/S - eller opkøb af et brugt selskab?
  • Isotoper

    Forumindlæg
    Hvornår er det at en isotop bliver radioaktiv?:)
  • hjælp

    Forumindlæg
    For hydrogensulfat, HSO4 −, er syrekonstanten Ka = 1,02·10−2. Beregn herudfra pH i en 0,050 M opløsning af NaHSO4
  • Ang. Fysik på B-niveau

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil gerne ind og læse medicinalkemi på universietet efter sommeren 2015. Jeg går nu på VUC, hvor jeg til sommer har taget en Hf-eksamen og, så ville jeg supplere i sommereferien, hvor jeg tager fysik på b-niveau, men jeg har nu fundet ud af at jeg faktisk skal have fysik eller kemi på A-...
  • Baggrundsartikler

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har trukket baggrundsartikler til min mundtlige eksamen og jeg kan simpelhen ikke finde nogle. Jeg har været rundt på diverse hjemmesider, men kan ikke finde noget. Er der nogle, som kan hjælpe mig med, at finde en at bruge?
  • Absolut konvergens: i^n a_n

    Forumindlæg
    Hej. Håber, at I kan hjælpe. Lad være en absolut konvergent række. Er følgende række absolut konvergent?: Jeg er ude efter en god forklaring på hvorfor/hvorfor ikke absolut konvergens - altså hvordan I kommer frem til resultatet. Jeg er ny her på sitet, så bær over med mig. Mvh Mip
  • Bestem løsningen til ligningen

    Forumindlæg
    Hvorfor kan jeg ikke få denne til at gå op? Nogen som vil komme med et eksempel på hvordan den skal løses? x^2 - x + 2 = √x+4
  • Hældning på tangent

    Forumindlæg
    jeg er igang med online undervisning og laver træningsopgaver, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvordann jeg skal aflæse hældningen på tangenten. Desuden forstår jeg ikke hvor punktet (2,f(2)) er henne. Og hvad f(2) er, da der ingen forskrift er. Håber i kan hjælpe
  • Matematik B - men er VIRKELIG dårlig til faget

    Forumindlæg
    Hej. Jeg står i den situation at jeg lige mangler matematik b som jeg påtænker at tage sammen med mine sidste fag på HF overbygning til vinter da det er et krav på næsten alle samfundsvidenskabelige videregående uddannelser. Indtil da vil jeg dog godt forbedre mit matematik der mildest talt er el...
  • 9. klasse matematik

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal i 9. klasse snart, og ville gerne vide, hvilke ting man lærer i 9. klasse i matematik. Jeg ville gerne lære det på forhånd, da jeg ikke ville falde så meget bag ud, og så ville det ikke være nyt stof for mig. tak