Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 6261 til 6280 af 160716
-
kunsten at kunne matematik
Forumindlæghej jeg skal til matematik eksamen her på mandag, og jeg har siddet hele julen med nogle spørgsmål, hvor jeg på mandag trækker et af spørgsmålene. jeg har bare ikke kunne følge med her på det sidste, da min lærer har undervist på et lidt højere niveau, end min sproglige hjerne kunne følge med i..... -
Samfundsfag A - Skriftlig eksamen 2014 - idéer
ForumindlægHej! Jeg skal op i skriftlig samfundsfag på A niveau. Derfor vil jeg høre om der er nogle der har nogle idéer til hvad opgavesættene kan handle om? Hvilke episoder har der været i 2013 som måske kan have inflydelse på eksamensættet? Er der nogle der har nogle idéer? :-) -
Matematik: produkt mellem to variable
ForumindlægHej Hvad er den korrekte måde at skrive produktet mellem to variable (a gange b): $ab$ eller $a\,b$ eller noget helt andet? Jeg arbejder med matematisk fysik. Mvh Anders -
Matematik opgave - svær
ForumindlægDet er opgave 6: a) bestem vinkel D i trekant CDH b) Bestem |BD| og |AC| i firkant ABCD se vedhæftet fil -
x^2+6x+a=0
ForumindlægDen ene rod i x^2+6x+a=0 er -2. Bestem a og den anden rod. Forstår ikke helt hvordan jeg skal løse denne opgave? Nogen der kunne give lidt hjælp? -
dy/dx = a(M-y)
ForumindlægHej folkens, Jeg har en del problemer med denne opgave: Bertalanys vækstmodel er beskrevet vha dierentialligning: dy/dx= a(M-y) Vis at, y = f(x) = M(1-e^-ax) er løsning til ovenståaende dierentialligning. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal løse opgaven, så håber at en klog matematiker kan... -
matematik opgave, eksponentiel vækst
Forumindlægfunktionen f(x)=b*a^x opfylder, at f(3)=1 og f(6)=8 bestem tallene a og b nogle der kan hjælpe med denne opgave? afleveringen er uden hjælpemidler så jeg kan ikke på log :-) -
Matematik - opstil en ligning
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave?: Givet punkterne A(-1,-4) og B(1,2) Bestem en ligning for linjen gennem A og B. Undersøg, om C(-50,-616) ligger på linjen. På forhånd tak! -
Nordjylland: Eksamenshjælp i Matematik tilbydes
ForumindlægEksamen/årsprøve står jo som bekendt snart for døren, heriblandt i faget Matematik. Erfaren 37 årig gymnasielærer tilbyder lektiehjælp/eksamenshjælp i faget Matematik til studerende på STX/HF i Aalborg og omegn. Kontakt mig på nedenstående email/tlf for yderligere info. Med venlig hilsen Fred... -
Matematik.. Forstår ikke opgaven
ForumindlægJeg sidder og fumler lidt med denne opgave, men jeg forstår simpelthen ikke hvad der menes med den. Opgaven lyder sådan: 756 kr. skal deles i forholdet 2:7 A Del 1 er: ... kr B Del 2 er: ... kr Håber nogen kan forklare opgaven :-) -
Hjælp til et meget simpelt opklarende matematik spørgsmål
ForumindlægEn postensfunktion går gennem punktern (30,17) og (87,54) 1) Bestem en regneforskrift for den potensfunktion, der går gennem disse to punkter. Jeg ved godt, hvordan jeg skal bestemme a og b og dered finde regneforskriften. Jeg vil bare spørge om hvordan jeg ved hvad der er x1,x2 og y1,y2? ... -
matematik, gået i baglås
ForumindlægHej er der nogle der vil hjælpe med denne forholdsvis lette opg. kan bare ikke få den til at gå op må åbenbart gøre noget forkert.tre personer A, B, C deler 1015 kr.A får dobbelt så meget som B der får 100 kr mere end c, hvor meget får hver -
Svær matematik opgave
ForumindlægHej. Nogen som kan hjælpe med den vedhæftede opgave? På forhånd tak! -
Opgave 282. Teknisk Matematik
ForumindlægJeg har problemer med denne opgave. Jeg aner ikki hvordan man beregner den, jeg er ikke god til matematik, desværre. En Container med en samlet tyngde F = 25kN (kiloNewton) skal løftes af en kran. Til løfteopgaven anvendes wirer med forskellige længder. (JEG HAR IKKE TEGNINGEN I ØJEBLIKKET) ... -
Til salg: Bevissamling til MAT A og B
ForumindlægSelvom der er et stykke tid til, eksamen springer frem fra busken, så må man godt indstille sig på den:) Det kan du gøre med at hjælpe dig selv til dette: - Bevissamling, der dækker hele B-niveau og en stor del af A-niveau i matematik. Samlingen består af primært håndskrevne (men omhyggelige) l... -
Skifte fra STX til HTX?
ForumindlægHej, jeg står i det dilemma. Jeg går lige nu på STX, og skal starte på mit 2. år efter sommerferien. Landet ligger sådan, at jeg overvejer kraftigt at skifte til HTX. Jeg ved godt, at hvis jeg vælger at skifte til HTX, skal jeg starte helt forfra, men hvordan gør jeg det? Lige nu er der so... -
Mat A skr. eksamen 2009
ForumindlægHvad er en god idé at læse op til matematik skr. eksamen? hvad er pensum her? - hvad kan man forvente at regne? -
EUKLIDS ELEMENTERS BETYDNING FOR DEN SENERE MATEMATIK
ForumindlægHej, der der nogen der ved hvilken betydning Euklids Elementer havde for den senere matematik? Det haster, da jeg skriver SRP opgave. Please en eller anden heeelp -
Rette min eksamensopgave matematik B
ForumindlægEr der en jeg kan sende min eksamensopgave i skriftlig matematik til der vil rette den? - det er desværre svært at anskaffe opgave beskrivelsen. -
Maj 2001, Opgave 1, Fremstilling af rent nikkel.
ForumindlægOpgave 1, 2001 Maj: Fremstilling af rent nikkel. Jeg tænkte på om der var en der kunne give mig lidt hjælp med spørgsmål b), opgaven lyder som følgende. Ved mondprocessen reagerer nikkel med carbonmonooxid efter reaktionsskemaet: (I) Ni(s) + 4CO(g) -> Ni(CO)4(g) Standentalpien for N...
