Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6481 til 6500 af 23765
-
Monotoniforhold
ForumindlægEt stykke metal på 100 cm klippes over i to dele, og hver del bruges til at lave en kvadratisk ramme; lad x være længden af det ene stykke. - Bestem en regneforskrift A(x), der angiver det samlede areal af de to rammer og tegn grafen for A. Angiv definitions- og værdimængde for A. - Beregn de ... -
Dilemma
ForumindlægJeg står i et dilemma og håber I kan jeg hjælpe mig lidt på vej.Nu på onsdag skal jeg vælge valgfag. Jeg går på matematisk gymnasium.Jeg er helt sikker på at jeg vil have 2-årigt højniveau i matematik, men jeg ved ikke med de andre fag.Her står valget mellem fysik, kemi eller datalogi. Kemi som e... -
Densitet
ForumindlægHej, er lidt i tvivl (glemt) om hvordan jeg kan få den udregnede densitet når jeg har alle andre mål? Mine mål som jeg har allerede, til at finde den udregnede densitet: Masse(g) Volume(cm) Densitet 200.8 20.5 9.79 Jeg har også lave... -
Impuls Teori
ForumindlægJeg har skrevet et teoriafsnit og da jeg, med 3 rapporter tilbage, afslutter fysik i år tænkte jeg det ville være en god ide at få gjort et godt sidste indtryk. Er der nogen der kunne kigge på mit teoriafsnit, ikke nødvendigvis for at rette det, men for at komme med eventuelle forslag om hvad de... -
Molekyler og salte
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig og forklare mig så jeg forstår følgende spørgsmål: Hvordan er elektronerne fordelt i en binding mellem molekyler i forhold til salte? Hvad har typisk højere kogepunkt på fast form (molekyle eller salt) og hvorfor? Hvad består molekyler af (metaller, ikke metalle... -
Gamle eksamenssæt
ForumindlægHej, Nogle der kender en bog der består af gamle eksamenssæt i faget fysik? Tak, Freud -
Hess' lov
ForumindlægHjælp til at komme i gang med rapporten ? Er der måske nogle der har lavet rapporten tidligere ? -
HASTER !
ForumindlægHej. Skal til eksamen i fysik B-niveau. Ville høre om nogen lå inde med nogle rigtig gode noter ? P l e a s e ! -
Nogle der vil se om det er rigtigt lavet?
ForumindlægNogle der vil se om rapporten er rigtigt lavet? -
Hjælp til sin,cos..?
ForumindlægHejsa..Sidder med lidt fysik og skal fra denne:x^2 - (v0^2*cos(a)^2*sin(a) / cos(a)*g)*x =0til denne:x^2 - (v0^2*sin(2a) / g)*x=0Men jeg kan ikke se hvordan det sker. Jeg kan se at cos(a) i brøken kan gå ud med hinanden så der kun er cos(a) tilbage i tælleren. Men det forklarer da ikke hvorfor si... -
Eksamen - Hvordan foregår det helt præcist
ForumindlægJeg skal op og forsvare mit projekt omkring børn her om et par dage, men jeg er lidt i tvivl om hvordan og hvorledes jeg skal gribe det an. Jeg er jo derinde i 30min, og hvad forventer de der sker på den tid? Skal man stå og snakke i hele den tid, eller skal man fremlægge sit projekt i 10min og r... -
Ioner
ForumindlægNår der står, at der flyder Na+ og Cl- rundt i vand, betyder det så at Na+'et mangler en elektron og Cl- har fået en? -
magnetisme
ForumindlægHej... Er der nogle herinde derkan definere magnetisme? -
Hurtig spørgsmål
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig, hvordan eksamen foregår i kemi? -
Rette matematik for mig
ForumindlægGider nogen rette min matematik rapport -
Nanoteknologi
ForumindlægEr nanoteknologi mest kemi eller fysik?Og hvilke områder inden for de to fag benyttes mest? -
Forskellige spørgsmål
Forumindlæg* Hvad er Kelvin, og hvorfor er det lige 273* Hvad menes der med den teoretiske hastighed for lyd?* Øhhh ja, det er sådan et forsøg jeg har lavet hvor den er mislykkedes helt op til 80%, men alligevel den metode der bruges til at beregne lydens hastighed har jeg i min NV rapport skrevet er fornuf... -
redox
Forumindlæghvorfor er det det frie metal som afgiver elektroner til metallet på ionform og ikke omvendt -
Projektuge
ForumindlægVi har projektuge lige efter ferie og vi har fået overemnet fantasi og virkelighed. Er der nogle der har nogle forslag da jeg selv er helt lost. Det skal være tværfagligt (dansk, historie, fysik og kemi, matematik mm). Tak på forhånd:) -
Syrer & baser
ForumindlægHvis man trækker syrer og baser op til sin eksame (folkeskole) hvad skal man så starte med at sige/fortælle og hvilket forsøg er det bedst at starte med at fortælle. Hvis man altså, fisker efter et 10-tal eller højere (:
