Søgning på: historie noter hf. Resultater: 6521 til 6540 af 33009
-
Klage over årskarakter og begrundelse
ForumindlægJeg er utrolig utilfreds med min årskarakter i billedkunst, fordi jeg selv mener jeg gjorde det bedre end sidste gang, men har fået den samme karakter. Begrundelsen var, at de ting jeg havde lavet kun var ok. Ja, min lærer brugte ordet ''ok'', som jeg slet ikke kan bruge til noge... -
Tysk Romantik
ForumindlægHej jeg har en opgave for til I MORGEN!, alle spørgsmål er besvaret men mangler et.. det er om tysk romantik, men hvad er litteratur historien i den tyske romantik, det behøver ikke være detaljer, men bare en kort forklaring på hvad det vigtigste er i litteratur historien i den tyske romantik? -
ideer til kilder
ForumindlægHej Tænkte på jeg gerne ville skrive SRP i biotek & historie og afdække emnet abortens historie. Men har i forslag til hvilke kilder der kunne være oplagt at analysere udover selve loven. vh frederikke -
Hvad er fejlen?
ForumindlægHej, jeg har en sætning, jeg ikke kan finde fejlen i.. Der er kun 1 fejl: Her husband, who had recently returned from Afghanistan, was not used to watch television all day. Jeg overvejer, om ikke "had recently" skulle byttes om.. Jeg ved ikke, er det en fejl? Jeg skal desuden begrun... -
Differensligninger og SIR model
ForumindlægHej folkens. Jeg er igang med mit SRP projekt der handler om Epidemier i historie og matematik A. I den sammenhæng har min lærer fået den fantastiske idé at få mig til at redegøre for et sygdomsforløb (SIR modellen) ved hjælp af differensligninger. Differensligninger er ude for mit pesum, og ... -
Betydning af opgavens trin
ForumindlægJeg er igang med og terpe til Dansk mundtlig eksamen og læser noter til de forskellige perioder. Jeg fandt en opgave som havde en masse nyttige noter til stil perioderne i litteratur historien , linket er herunderhttps://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=1607Det jeg ikke forstår ved opga... -
En kort rettelse (Haster)
ForumindlægDavs :) Ville være taknemmelig hvis nogle gad rette for fejl. Om den kriminelle lavalder skal sættes ned er et tilbagevendende tema i den offentlige debat. Ikke så snart har en mindreårig begået en forbrydelse, før temaet endnu engang dukker op i avisernes spalter. Skal man begribe, hvad den k... -
Årets eksamer
ForumindlægGVULP!! Så er det afsløret - Fysik og geografi har jeg været så heldig (læs: pisse hamrende uheldig )at trække..Nogen gode råd til en formidabel fysikeksame i 2.g :S ?!?!?! -
Engelsk Rettelse
Forumindlæger der nogen der vil rette denne stil for mig?? (den er rettet men skal være helt sikker) mange tak på forhånd :D! What does it take to be a good police officer? A good officer is one who shows up every day on time and does the right thing every day. He is able to work without super... -
Erhvervsuddannelse eller gymnasiet
ForumindlægHej :) Jeg går i 9. klasse og skal på efterskole næste år, så jeg har god tid til at beslutte mig for, hvilken ungdomsuddannelse jeg vil tage. Jeg vil rigtig gerne være fotograf (men jeg er ikke 100% sikker) og har googlet mig frem til en erhvervsuddannelse som fotograf, som jeg synes lyder rigti... -
engelsk!! hjælp
Forumindlæghej jeg håber virkelig der er en som gider tjekke dette lille stykke igennem for fejl, da jeg synes det er svært at se sine egne fejl (: I am also 100 per cent sure that the number of accidents will be depopulate, if there was no one who owned a gun, of course besides the police and the militar... -
Klage?
ForumindlægHej...Jeg var oppe i mat mdt. 1-årigt A-niveau i dag og fik 6. Jeg har fået 9 i årskarakter og har virkelig forsøgt at sætte mig ind i beviserne til denne eksamen. Det der sker da jeg kommer ind til eksamination (type 2 diff.ligning + anvendelse heraf) er, at eksaminator nærmest inddrager mine no... -
Engelsk sætning, hvordan?
ForumindlægJeg sidder og skriver engelsk stil, men er kørt virkelig fast i en sætning jeg simpelthen ikke ved hvordan man siger.Sætningen lyder sådan "Flyet var stadig ikke kommet"Og tror slet ikke i vil høre min oversættelse "The plane was still not came"Jeg ved den lyder dumt, men sige... -
Rettelse hjælp???
ForumindlægHeysa, tænkte om nogle lige havde tid til at rette lidt på mit engelske. Hilsen Christina :-) This story shows how a man suddenly experiences the real life. When Lockhart found this girl, he is being surprised at such a young girl is not a student, but a homeless person. He thinks that young pe... -
Mellemkrigstiden og Hitlers Nazi - Tyskland
ForumindlægHej folkens! Sidder i min 24 timers forberedelse til min historie eksamen og kan ikke gå igang. Jeg har trukket emnet "Fra Verdenskrig til Verdenskrig" med fokus på mellemkrigstiden og Hitlers Nazi-Tyskland. Er der nogen der har nogle noter omkring det eller kan give mig ideer til hv... -
hjælp til dansk stil ...
ForumindlægJa jeg har jo en stil for... Emnet hedder: Årets pressefoto 1995. Det går ud på at man endten skal skrive et essay, en historie eller en artikel til et billede der hører med. På billedet er der nogle børn der danser, og nogle andre børn der kigger på. Det ser ud til at billedet er taget i Bosnien... -
SSO - forslag?
ForumindlægHej Alle!Jeg har virkelig brug for inspiration til hvad jeg skal skrive i min større skriftlige opgave.Jeg har overvejet at skrive i Fransk - men jeg er stadig i tvivl. Jeg har også tænkt på historie. Er der nogen som har et forslag til hvad jeg kunne skrive indenfor én af disse fag så er i meget... -
dansk essay??
ForumindlægHeyJeg er ved at prøve at skrive dansk essay på en "ny" måde dvs. bygge indledningen op på en historie. Tidligere har jeg lavet essays på den traditionelle tragtform, men ville forsøge mig med det andet. Jeg lavede et uddrag så min lærer kunne se det, men hun sagde at det skal gå igenne... -
fiction versus non-fiction
ForumindlægHej Jeg skal forklare forskellen på fiction og non-fiction og bruge nogle historier til at understrege mine pointer, nu er problemet bare at jeg ik helt forstår det jeg skal lave: Discuss how fiction differs from non-fiction in terms of expressing ideas. Hvad menes der med 'in terms of ex... -
HJÆLP, please:D Åben slutning?
ForumindlægHej og goddav allesammen, Jeg vil gerne spørge mht. den her tekst: "Mathias rejste sig, sagde: "hej hej", og begyndte sin vej hjem. Hvad skete der med ham senere hen? Hvem hved? men en ting er sikker; han kom aldrig hjem." 1. Er det en åben slutning? 2. Er det o.k selv...
