Søgning på: historie noter hf. Resultater: 6541 til 6560 af 33009
-
Hvordan kan man behandle emnet "Doping" i de forskellige fag?
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige igang med at forberede mit oplæg til den mundtlige del af AT-eksamen. Det overordnede emne er, "Fremtiden - visioner og forudsigelser" og mit underemne hedder, "Doping i sportsverdenen". Jeg vil så høre om I har nogle idéer til, hvordan MIT underemne (Dop... -
AT - metoder når man redegør
ForumindlægHej Derude :) Jeg skriver AT-projekt i Engelsk(humaniora) og Historie(samfundsvidenskab). Mit spørgsmål lyder: Hvis man arbejder ud fra de taksonomiske niveauer (Bloom), skal man (kan man) skrive hvilke metoder man benytter når man redegør? man redegør jo for teorier (hvilket jo skal med i metod... -
SRP emner (skal inddrage Samfundsfag A og/eller Engelsk A)
ForumindlægHej, jeg har overvejet nogle emner til min afsluttende SRP. Vil sætte stor pris på feedback om disse emner. Er emnerne overhovedet velegnet til en SRP? Håber meget I kan hjælpe. Jeg er meget glad for faget Historie, så havde derfor overvejet disse 2 emner indefor faget: 1. Emne. Twilight saga... -
Perfektum- og plusquamperfektumformerne
ForumindlægHejsa, en der vil rette :) Find først alle perfektums- og plusquamperfektumsformerne - både dem med har/havde og dem med er/var -og oversæt sætningerne. 1.Tim er begyndt et nyt liv. Han er flyttet til Australien. Time has started a new life. He has moved to Australia. 2.Er tiden allerede g... -
Abstract
ForumindlægHej Nogen, der har overskud til hurtigt at gå min abstract igennem for diverse? Abstract The study investigates spectrophotometry as a method to find the pKs value for methylred. In the first step the pH value for dissolution three was found. Afterwards did we found the absorbans in the thre... -
Eksemen i fysik B
ForumindlægHej igen allesammen! Jeg har meget svært ved at følge med i fysik timerne, og jeg ved ikke hvordan man forbreder sig til fysik eksame. Der er sikkert nogle her der har haft fysik B som enkeltfag, Hf, gider i lige forklare mig hvad er det relevante kort sagt hvordan skal jeg læse op til eksamen?? ... -
Re-eksamener
ForumindlægHej med jer Er der nogen, der kender de gældende regler om re-eksamen (vist også kaldet om-prøver) på HF - Hvad er mine retigheder, når jeg er dumpet - og endvidere, når jeg har fulgt hele forløbet - blot været uheldig - kræves det så at jeg læser helt forfra - eller kan jeg gå til en evt. om-... -
Et godt råd!
ForumindlægVil bare råde studi-brugerne til at flyve med Quantas....Quantas er det australske luftfartsselskab. Efter hver flyvning udfylder piloten en fejlrapport, der overfor mekanikerne synliggør hvilke problemer, der har været med maskinen under flyvningen, som kræver reparation eller rettelse. Blankett... -
Mindre engelsk oversættelse
ForumindlægHeysan!Er der en, der gider kigge min engelske oversættelse igennem. Jeg synes den lyder lidt underlig :)På forhånd tak!Dansk:Det var ikke meningen, at mine forældre skulle vide noget. Jeg har altid haft ry for at være flittig og ambitiøs, nærmest lidt verdensfjern. Da skolen anskaffede de nye co... -
Rette en lille tekst.
ForumindlægVil i ikke være søde og hjælpe mig med denne her tekst. På forhånd tak. It all started in the year 1948 where there was a choice of parties in South Africa. Unfortunately a party that wanted to include apartheid won, and in that time they got the handlebars over the country. There were many prob... -
rettelse
ForumindlægWho is the blind one? The one physically or the other psychologically . Being physically blind is a handicap which limits a person’s ability of moving normally around because of his problems with the sight. Being ignorant and narrow-minded makes a person psychologically blind. A person who has t... -
Hvor mange afleveringer kan jeg se frem til på gymnasiet.
ForumindlægHej jeg skal i gymnasiet efter sommerferien, på samfundsvidenskabelig. Hvor mange afleveringer skal jeg se frem til at lave i de forskellige år, er nemlig lidt bange for at jeg ikke kan finde ud af det, især ikke de naturvidenskabelige fag, skal have matematik c. Håber nogen kan svare -
HHX???
ForumindlægJeg vil gerne være advokat, kan jeg så godt gå på hhx? :D - og hvilken retning? -
Spørgsmål angående at blive gymnasielærer
ForumindlægJeg går på gymnsiet i 2.g og overvejer kraftigt efterfølgende at blive gymnasielærer. Jeg har efterhånden fundet ud hvordan det hele kører universitetsmæssigt mht. at blive gymnasielærer, men jeg har lige et par ting jeg ikke kan udrede: 1. Som gymnasielærer tager man jo to fag på universitetet... -
ultrakort engelsk stil, til rettelse
ForumindlægThe theme is eating disorders. Here it’s about a teenage girl who is obsessed with losing weight. It goes so far that she becomes(?) anorexia. She is a perfect student, but that is not enough for her. She want’s attention and compliment about her look. She is from the beginnig a control-freak and... -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
altid italien?
Forumindlæghej. måske et dumt spørgsmål. men hvorfor snakker min historielærer altid om italien, romerriget og romerne og sådan noget? hvorfor er det at romerne fylder så meget i historien? er det fordi deres tid kan dateres præcist, mange mange år før kristi fødsel? forstår ik hvorfor vi har så meget om r... -
Vektor hvor t er et tal
Forumindlægi et koordinatsystem er to vektorer a→ og b→ bestemt ved a→= ( 3t + 20) og b→= (2) ( 2 ) (-1) hvor t er et tal a) bestem ved beregning for t=1 projektionen af a på b b) bestem de værdier af t, for hvilke a→ og b→ har samme længde ... -
Oversættelse
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg ville høre om denne engelsk oversættelse lyder rigtig nok? Den danske artikel vi skal oversætte lægger vedhæftet Our son at 14 does not know, what he wants to do, and he is not very good at anything – either in the school or outside. We support him as good as we are ... -
Andengrads og cos
ForumindlægHej. Nogen der ved hvornår man bruge cos og andengradsligning sammen når man skal beregne sider/vinkler? På forhånd tak.
