Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6561 til 6580 af 11183
-
Hjælp jeg kan ikke forstå min lærer
ForumindlægHvordan finder jeg: 25% af 9900? -
Eksamensprojekt - genetisk arvelighed anoreksi og natrium-Kaliumpumpe
ForumindlægHej, Jeg skal skrive eksamensprojekt (EP) i fagene biologi og psykologi om spiseforstyrrelsen anoreksi. Jeg har imidlertid svært med at finde relevante informationskilder omk. evt genetisk arvelighed af sygdommen, da jeg ikke synes de få kilder, jeg har fundet, har været særlig beskriv... -
Hjælp til metode
ForumindlægHej Jeg står og mangler hjælp, da jeg skal til eksamen i AT på fredag.. jeg har jo afleveret min synopsis og min vejleder har sagt til mig, at jeg skal få styr på min metode, fordi hun siger den er forkert.. jeg synes det er meget svært og vil høre om der er nogen der har lyst til at hjælpe... -
Ikke uddannede lærere
ForumindlægHej.. Jeg sidder i denne situation, hvor jeg lige nu går i 2.G og lige har afsluttet biologi.. Den lærer vi har er egentlig ikke færdig uddannet lærer, og han er nærmest til "eksamen" med vores klasse.. Der har derfor også været en 3-4 moduler hvor der har været censorer til stede, men... -
Medicinstudiet - alternativer
ForumindlægHej :-) Jeg er netop startet i 3.g og lige nu er jeg ret lun på medicinstudiet. Jeg ved, at det er svært at komme ind, man skal opfylde kravene (jeg går på samfundsfaglig linje, og skal derfor opgrade MEGET for at kunne opfylde kravene), og være målrettet. Derfor er jeg begyndt at tænke på alter... -
Privatskole eller handelsskole?
ForumindlægInteressen ligger i økonomi og finans. Handelskolen byder på de fag, og en spændene linje. Desværre er der mange umotiverede elever ude på handelsskolen med et rent fagligt lavt niveau, der er stolte over at køre rundt på deres tunede scottere. Privatskolen byder på en samfundsfaglig linje, derm... -
Return for Medical School
ForumindlægHej folkens! Jeg regner med at blive læge, men i USA kan man dette ved at eksempelvis først tage en Bachlor's degree i chemistry, og derefter søge ind på medical school (der nogenlunde svarer til en Master's degree i medicin herhjemme). Jeg selv regner med at læse en major i chemistry i U... -
HTX eller STX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber at I kan hjælpe mig med at fortælle forskellen på STX og HTX? Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig studieretning med bioteknologi og er rigtigt i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal overveje. Jeg så en anden bruger sige at det altid var en tommelfingerregel a... -
RELIGION: eksamen
ForumindlægHej,Håber I alle har fået en god start på eksamnerne.Jeg skal selv op i religion d. 2.6, og skal begynde at læse op i dag. Hvordan foreslår I, der selv har været op eller skal op, at man mest fornuftigt læser op? Selv forestiller jeg mig, at man får styr på de forskellige tekster (skriver lidt om... -
Matematik på computeren?
Forumindlæghi..Jeg har matematik på A niveau, og vi har fået tilbudt matematik på computeren, og også selve eksamen bliver på pcen. Vil gerne Høre om i har erfaringer med det? evt. Ulemper? fordele? -
Stamfunktion!
Forumindlægf(x)=(2+ln(x))/xJeg har ingen ide om hvad jeg skal gøre. Kan De lave noget af den, og forklarer, så ville jeg blive glad.Hilsen klavs -
Andengradsligninger
ForumindlægHej...!Er der nogen som ved hvordan man beviser en andengradsligning..!??? På forhånd tak.! -
Logistik
ForumindlægJeg tænkte på om der er nogle der ligger inde med gode notater til logistik begrebet, som man arbejdede med på HH2.år (gørn bog, kap. 11) Jeg har ikke selv bøgerne længere, og vil blive meget glad hvis nogle ligger inde med sådan nogle notater. Da jeg mangler dem nu!! Jeg tænker hovedsagelig på ... -
skriftelig eksamen? hvordan foregår den?
ForumindlægHej...Sidder og skal vælge valgfag på højniveau (gym)... Overvejer samfundsfag, men hvordan foregår den skriftelige eksamen??? Håber i vil svare hurtigst muligt...På forhånd tak..MVH Amalie -
program til skriftlig eksamen
ForumindlægEn lille rundspørge:ville nogen af jer betale penge for et matematikprogram (der er lovligt at medbringe til skr. eksamen), hvor konceptet er at du vælger emne (eks. vektorer i planen) derefter oplyser hvilke oplysninger du har, og så hvilke oplysninger du bliver bedt om at udregne, og derefter s... -
ligning skal løses med hensyn a
ForumindlægSkal løse denne er den nogen der kan gi en hånd er helt blank 2a^2 +2a:a+4-6a=2:1+4:a -
Hvad er jeres planer? (skriv dit CV)
ForumindlægHvad er jeres planer? (skriv dit CV)Hej. Det er mit indtrk at denne side er fyldt med ambitiøse hoveder. Som navnet på debatten antyder, så skriv dine planer/drømme som et CV, hvis du gider (og har noget at byde på :D).Mig selv som eksempel:Jun. 2004. FSA.Aug. 2004 - Jun. 2007. Matematisk Student... -
Forfattere og temaer
ForumindlægHej med jer alle sammen..Nu er det snart tid til den sidste eksamen, og så kan man endelig sætte huen på hovedet :DSå det gælder om at slutte godt af. Så man må hellere forberede sig lidt allerede nu..-------------------------------Til spørgsmålet...Hvilke forfattere kan lærerne godt lide at find... -
2 potensfunktioners skæringspunkt?
ForumindlægHey...Hvordan er det lige man beregner to potensfunktioners skæringspunkt?? -
Cirkel ligning
ForumindlægJeg har fået ligningen: x^2-6x+y^2-16=0Hvordan omskriver jeg den så jeg får radius og kordinatsættet til centrum. På forhånd tak.
